جستجوگر پیشرفته سایت



دانلود پایان نامه مدلسازی و حل مسئله زمانبندی جریان کارگاهی
دانلود پایان نامه مدلسازی و حل مسئله زمانبندی جریان کارگاهی
 تعداد صفحات : 95
برنامه ریزی عبارتست از تصمیم گیری برای آینده و برنامه ریزی تولید به معنی تعیین استراتژی تولید به جهت نحوه تخصیص خطوط تولیدی برای پاسخگویی به سفارشات می باشد. از برجسته ترین موارد در تهیه برنامه زمانی تولید جهت خطوط تولیدی، تعیین اندازه انباشته و توالی سفارشات و نحوه تخصیص منابع در طول زمان است
ما همواره در مکالمات روزمره خود از اصطلاح زمانبندی استفاده می کنیم، هر چند که ممکن است همیشه تعریف مناسبی از آن در ذهن نداشته باشیم. در حقیقت مفهوم آشنایی که ما عموما از آن استفاده می کنیم فهرستی از برنامه هاست و نه زمانبندی. مستندات و برنامه های ملموس همچون برنامه کلاسی، برنامه حرکت اتوبوس و غیره. یک برنامه معمولا به ما می گوید کی وقایع اتفاق می افتد. جواب به سئوالاتی که با کی شروع می شوند، معمولا اطلاعاتی در مورد زمان به ما می دهد. حرکت اتوبوس از ساعت ۶ شروع می شود و تا ساعت ۲۰ ادامه دارد. شام در ساعت ۲۱ سرو خواهد شد و مواردی از این دست. در برخی موارد نیز پاسخ ها به توالی وقایع اشاره می کند. اتوبوس پس از روشن شدن هوا حرکت می کند و شام پس از نظافت سالن سرو می شود. بنابراین سئوالاتی که با کی شروع می شوند، با اطلاعاتی در مورد زمان و یا توالی وقایع، که از برنامه بدست می آید پاسخ داده می شوند. فرآیند ایجاد برنامه، تحت عنوان زمانبندی شناخته می شود. هر چند که عموما برنامه ها ملموس و ساده به نظر می رسند، اما فرآیند ایجاد آنها بدون درک عمیقی از زمانبندی، پیچیده است. تهیه شام یک مسئله زمانبندی روزمره است که نیازمند انجام دادن کسری از فعالیتها است. مسائل زمانبندی در صنعت نیز ساختار مشابهی دارند. آنها شامل مجموعه ای از فعالیتها و مجموعه ای از منابع موجود جهت انجام آن فعالیتها است. همچنین در صنعت برخی از تصمیمات تحت عنوان تصمیمات برنامه ریزی شناخته می شوند. فرآیند برنامه ریزی، منابع لازم جهت تولید و مجموعه فعالیتهای مورد نیاز جهت زمانبندی را تعیین می کند. در فرآیند زمانبندی، ما نیازمند تعیین نوع و مقدار هر منبع هستیم و نتیجتا می توانیم زمان شدنی اتمام کارها را مشخص کنیم . زمانبندی، فرآیند تخصیص منابع محدود به فعالیت ها در طول زمان، جهت بهینه سازی یک و یا چند تابع هدف است. منابع شامل نیروی انسانی، ماشین آلات، مواد، تجهیزات کمکی و غیره می باشند.

محدوده تحقیق و اهداف آن


    سلولهای تولیدیمعمولا شامل یک گروه از ماشین آلات که به تولید محدوده مشخصی از خانواده هاتخصیص داده شده اند می باشد. یک خانواده یک مجموعه اقلاماست که نیازمندی مشترکی به لحاظ ابزار و توالی های عملیاتی دارند. در این محیط، تولید سلولی نیازمند سه فعالیت برنامه ریزی، قبل از تولید واقعی است. نخست گروهبندی ماشین آلات در سلولهای تولیدی مختلف (فرم دهی سلولها). دوم، اقلام باید به ماشین آلات مشخص در سلولهای تولیدی، تخصیص داده شوند (بار دادن به ماشین آلات۵. سوم، اقلام باید در هر سلول تولیدی زمانبندی شوند . اغلب چنین مسائل زمانبندی شامل سلولهای تولیدی چندتایی و احتمالا پیچیده است. بنابراین تلاشهایی در جهت توسعه مفهوم زمانبندی جهت یک سلول تولیدی در یکزمان صورت گرفته است. این بخش از تحقیق به مسئله زمانبندی چند سفارش دریافتی از چند مشتری در فضای جریان کارگاهی جایگشتی با فرض آنکه فعالیتهای مرتبط با فرم دهی و بار دادن انجام گرفته، می پردازد. هر سفارش می تواند به عنوان یک خانواده و هر کار به عنوان یک قلم در نظر گرفته شود. البته یک تفاوت عمده وجود دارد و آن این است که همه سفارشات به ابزار و توالی های عملیاتی یکسانی نیاز دارند.

    در فرم دهی و باردادن سلولهای تولیدی، اقلام خانواده بر اساس توالی های عملیاتی به سلولها تخصیص می یابد. بنابراین جریان مواد و زمانبندی، حتی چنانچه اقلام تولیدی نیازمند ابزار متفاوتی جهت تنظیمات باشند، ساده می شود. در این فرآیند ممکن است هر خانواده نیازمند ماشین آلات مشابهی باشد و مسلما اقلام با ترتیب مشخصی بر روی ماشین آلات پردازش می شوند. این سلولهای تولیدی سلول تولیدی جریان کارگاهی خالص نام دارند و مشخص کننده جریان کارگاهی معمول می باشند. این شرایط در زمان وجود چندین خانواده با نیازمندی های متفاوت صادق نخواهد بود . معمولا یک هزینه تنظیم عمده جهت تغییر پردازش از کارها در یک سفارش به سفارش دیگر نیاز است.

تعداد بازديد : 458
دانلود پایان نامه بررسی کنترل کیفیت
دانلود پایان نامه بررسی کنترل کیفیت
عنوان کامل: بررسی کنترل کیفیت
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 59
بخشی از مقدمه:
این تحقیق چکیده ایست درباره موضوع "کنترل کیفیت آماری ، تاریخچه آن و شرح مختصری درباره انواع نمودارهای کنترل" و در ادامه "تاریخچه شرکت سایپا ، تشکیلات سازمانی آن" همچنین گزیده ای از فرآیند مونتاژ در قسمت تزئینات پراید و نحوه کنترل کیفیت آن و در انتها  یک طرح نمونه گیری و بدست آوردن حدود کنترل جهت استفاده برای تولیدات آتی به همراه تمهیدات لازم جهت بهبود کیفیت در فرآیند مونتاژ.
امروزه پرداختن به کیفیت نه یک نیاز بلکه بقای هر سازمانی بوده و این باور که کیفیت درسایه اندیشه و تغییر می باشد ، اصلیست مسلم. مشتری گرایی و مسئولیت در قبال محصول از دلایل اصلی پیدایش تضمین کیفیت بعنوان یکی از استراتژیهای مهم تجاری محسوب می شود و دلایل گوناگونی برای چنین نگرشی وجود دارد که می توان از میان آنها به موارد زیر اشاره نمود:
1-ارتقاء سطح آگاهی و شناخت مصرف کننده نسبت به کیفیت و عملکرد کیفیت
2-مسئولیت در قبال محصول
3-افزایش هزینه نیروی کار ، انرژی و مواد اولیه 
4-تنگتر شدن عرصه رقابت
5-بهبودهای قابل توجه در زمینه بهره وری با به کارگیری برنامه های مهندسی کیفیت
بخشی از این استراتژی تجاری ، برنامه ریزی کیفیت ، تجزیه تحلیل و کنترل است که به طور مستقیم بر کیفیت اثر می گذارد و باعث می گردد تا میزان درآمد ، بازده سرمایه گذاری و به طور کلی درآمد سازمان افزایش یابد.
بیایید یاد بگیریم که کیفیت مجانی و سود آور است.
اگر عمق دانش کارکنان از فرآیند افزایش یابد کیفیت دست یافتنی و رو به بهبود است.
یک نکته اصلی را باید همیشه در مورد یک محصول در نظر داشت وآن این است که محصول باید خواسته های افرادی را که از آن استفاده می کنند را بر آورده نماید. با توجه به این نکته کیفیت یعنی شایستگی جهت استفاده و این شایستگی به معنای توانایی فراورده کردن ماده اولیه با حداقل قیمت ، دور ریز و دوباره کاری.
 کیفیت امریست بسیار گسترده ؛ دراین گفتار به امر کیفیت در مشخصه های بدیهی پرداخته شده است.
تعداد بازديد : 409
پایان نامه بررسی نحوه تهيه صورت‌هاي مالي تلفيقي در واحدهاي تجاري
پایان نامه بررسی نحوه تهيه صورت‌هاي مالي تلفيقي در واحدهاي تجاري
عنوان کامل: بررسی نحوه تهيه صورت‌هاي مالي تلفيقي در واحدهاي تجاري.
دسته: مدیریت و حسابداری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 70
بخشی از مقدمه:
به علت گسترش دامنه فعاليت واحدهاي اقتصادي و در پاسخگويي به نيازهاي مختلف فني، مالي و علمي، شركت‌هاي بزرگ با خريد سهام شركت‌هاي كوچكتر توانايي خود را گسترش داده و شركت‌هاي بزرگتر فعاليت‌هاي گوناگون را فراهم مي‌آورند. با گسترش گروه شركت‌ها و پديد آمدن شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، مسأله تلفيق صورت‌هاي مالي اين واحدهاي اقتصادي مطرح گرديد. مطابق استاندارد شماره 18 ايران تحت عنوان صورت‌هاي مالي تلفيقي و حسابداري سرمايه‌گذاري در واحدهاي تجاري فرعي تهيه و ارائه صورت‌هاي مالي تلفيقي از سال 1380 الزامي گرديده است. 
تحقيق حاضر به بررسي نحوه تهيه صورت‌هاي مالي تلفيقي در واحدهاي تجاري پرداخته است كه براي انجام اين بررسي ابتدا به تعريف صورت‌هاي مالي تلفيقي و مباني، الزام و ارائه اين صورت‌ها و نحوه ثبت و حسابداري آنها پرداخته شده است. از اينرو ابتدا با بررسي استانداردهاي حسابداري 18 و 19 مطالبي درخصوص تهيه و ارائه صورت‌هاي مالي تلفيقي تهيه شده است. سپس با بررسي استانداردهاي حسابداري بين‌المللي و ايران چگونگي استفاده از اين استانداردها با ذكر مثال‌هايي ارائه گرديده است.
در دنياي امروز، بسياري از واحدهاي تجاري به‌منظور افزودن بر ارزش خود به ترکيب واحدهاي تجاري روي‌ آورده‌اند. اين واحدها، هدف هم‌افزايي ناشي از فزوني ارزش يک مجموعه نسبت به مجموع ارزش اجزاي تشکيل‌دهنده آن را دنبال مي‌کنند که عموما" در نتيجة ترکيب واحدهاي تجاري حاصل مي‌شود. چنانچه از تركيب دو يا چند شركت، يك شخصيت اقتصادي واحد شكل بگيرد، تلفيق اطلاعات مالي شركت‌ها در قالب يك مجموعه صورت‌هاي مالي مجزا ضرورت پيدا مي‌كند. اين فرض وجود دارد كه صورت‌هاي مالي تلفيقي معنا و مفهوم بيشتري از چند صورت مالي جداگانه دارد و اگر در گروهي از شركت‌ها يكي بر ديگري كنترل مالي داشته باشد، اين صورت‌ها اطلاعات مالي را به نحو مطلوبتر ارائه مي‌كند. 
صورت‌هاي مالي تلفيقي از زماني رايج شد كه اين باور پديد آمد كه مرزهاي بين شخصيت‌هاي اقتصادي جداً بايد ناديده گرفته شود تا بتوان عمليات تجاري گروهي از واحداي تجاري به هم وابسته را به عنوان يك كليك اقتصادي و مالي گزارش كرد.
هرگاه ترکيب واحدهاي تجاري به رابطه اصلي و فرعي منجر شود، واحد تحصيل‌کننده يا واحد تجاري اصلي (واحد تجاري داراي يک يا چند واحد فرعي) بايد صورت‌هاي مالي تلفيقي تهيه و ارائه نمايد.
تعداد بازديد : 574
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دانلود پروژه مهندسی ارزش
دانلود پروژه مهندسی ارزش
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 49
بخشی از مقدمه:
مهندسی ارزش ( با مفهومی نزديک به مديريت ارزش و تجزيه و تحليل ارزش ) رويکردی گروهی، سيستماتيک، کارکردگرا و دارای کاربردی حرفه ای است که برای ارزيابی و بهبود ارزش در يک محصول، طراحی يک وسيله، طراحی سيستم، اجرای پروژه های صنعتی و عمرانی و ديگر خدمات به کار گرفته می شود.
مهندسی ارزش متدولوژی قدرتمندی است برای حل مسائل، کاهش هزينه ها و به طور همزمان، بهبود عملکرد و کيفيت. با شناسايی و ارتقای شاخصهای ارزش، مهندسی ارزش، رضايت مشتری را افزايش می دهد و به ارزش سرمايه گذاری می افزايد. اين متدولوژی را که از راهبردهای موفق بلندمدت و تجاری است، می توان در تمام بخشهای تجاری يا اقتصادی، نظير صنايع، دولت، ساخت و ساز و خدمات به کار گرفت.
مهندسی و مديريت ارزش که از سال 1947 توسط " لاری مايلز" در ايالت متحده آغاز به گسترش کرد، امروزه در کشورهای پيشرفته صنعتی جهان کاربردی وسيع و دستاوردهايی بی نظير داشته است. بررسی اسناد و مدارک موجود و مرور اطلاعات موجود انجمن مهندسان ارزش آمريکا ( SAVE : Society Of American Value Engineering ) گواه آن است که انجام مهندسی ارزش روی پروژه ها، تا چندين صد ميليون دلار صرفه جويی دربرداشته است. در سطح ملی نيز، با مراجعه به پروژه های تعريف شده ای که مهندسی ارزش در آنها مدنظر بوده است، می توان تغييرات و بهبود همزمان عملکرد و کيفيت و کاهش هزينه را شاهد بود.
از اين رو امروزه با پی بردن دولتمردان و دست اندرکاران پروژه های صنعتی و عمرانی، قوانين و مقرراتی مبنی بر ضرورت و همه گيرشدن به کارگيری مهندسی ارزش در پروژه ها وضع شده است.
تجارت جهانی شرکتها را به طور فزاينده ای به سمت بازار رقابتی کشانده است. از همين روست که استفاده از روش تحليل ارزش و مهندسی ارزش ضرورت بيشتری پيدا کرده است. در طی سالهای اخير، روش تحليل ارزش قابليت و امتيازهای خود را به اثبات رسانده است. اين روش يک ابزار قوی است که کاربرد آن نتايج مثبتی را به همراه دارد. روشی که ديدگاه های تثبيت شده و فعلی را به چالش می طلبد و غالباً به عنوان يک روش نقاد از عملکردهای معمول مديريتی شناخته می شود. 
به طور کلی مهندسی ارزش يک تلاش منسجم در جهت تحليل کارکرد سيستمها، تجهيزات، تأسيسات، نگهداری و تعميرات، تعويض تسهيلات و مراحل اجرايی تدارکات به منظور دست يابی به کارکردهای پيش بينی شده با کمترين هزينة کلی می باشد.
تمامی مديران خواهان سازمانی پويا و انعطاف پذير هستند تا بتوانند در نوآوری چنان پيشرفته باشند که کالا يا خدماتشان همواره بهترين کيفيت و تازگی را داشته باشد. شرکتهای امروزی توسط سه نيروی مشتريان، رقبا و دگرگونی ها به مسيری غيرقابل پيش بينی هدايت می شوند. امروزه مشتريانی هستند که خواسته های خود را به شرکتها تحميل می کنند و همواره به دنبال کيفيت بالاتر هستند و لذا در جريان رقابت، شرکتی که کيفيت بالاتر و خدمات بيشتری را در ازای هزينة کمتر ارائه کند، می تواند رقيبان خود را از صحنه خارج نمايد. سومين نيروی کارساز، دگرگونی هايی است که بر شرکت ها اعمال می شود.
تعداد بازديد : 289
پروژه بررسیJIT (سیستم تولید به هنگام)
پروژه بررسیJIT (سیستم تولید به هنگام)
هدف از انجام این پروژه بررسی سیستم تولید به هنگام و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسیJIT (سیستم تولید به هنگام)
دسته: مدیریت - مهندسی صنایع
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۵۴
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در واکنش به تغییرات بسیاری در ماهیت و حجم رقابت بین المللی ، بسیاری از شرکتها به شیوه های تولید نوین اصولا ً به طور مشابه مبادرت ورزیده اند .
این شیوه های نوین به نامهای گوناگونی ملقب شده اند :
تولید بدون ضایعات (LP)  ، درست بموقع (JIT)  ، کارخانه در هم تنیده  ، تولید در سطح جهانی  ، مدیریت کیفیت فراگیر (TGM)  ، تولید کامپیوتری (CIM)  ، تولید لانه زنبوری یا حجره ای (CM)  ، و سیستمهای تولید انعطاف پذیر (FMS)  .
یکی از سر شناس ترین نویسندگان آثارمربوط به تولید ژپنی ، JIT  را به عنوان سیستمی توصیف کرده است که « برای تولید و تحویل به موقع کالاها برای فروش ، ارائه به موقع اجزا و قطعات برای مونتاژ و تبدیل به کالاهای تمام شده ، ارائه به موقع مواد خریداری شده برای تبدیل به قطعات ساخته شده ، طراحی میگردد »  .     
JIT روشی است که در جهت دستیابی به حذف عملی سطوح ذخیره در کلیه نقاط فرایند تولید حرکت می کند . از مواد ورودی گرفته تا کالای در جریان ساخت در کارگاه و انبارداری قبل از ارسال . کاهش سطوح ذخیره نه تنها به دلیل آزاد شدن نقدینگی ، باعث صرفه جویی می شود ، بلکه حذف ذخیره های احتیاطی به افشای مسائل در فرایند تولید کمک می کند .
JIT همچنین به عنوان فلسفه ای برای حذف ضایعاتی که جز افزودن هزینه ، هیچ ارزش افزوده ای برای محصول ندارند ، توصیف می شود 
« ارزش ، آن چیزی است که مشتری حاضر است بابت آن پول پرداخت نماید »
فهرست در ادامه مطلب
تعداد بازديد : 613