جستجوگر پیشرفته سایت



پایان نامه ارزيابي قابليت اطمينان ريز شبكه هوشمند با در نظر گرفتن تاثير خودروهاي برقده و PMU
پایان-نامه-ارزيابي-قابليت-اطمينان-ريز-شبكه-هوشمند-با-در-نظر-گرفتن-تاثير-خودروهاي-برقده-و-pmu
پایان نامه ارزيابي قابليت اطمينان ريز شبكه هوشمند با در نظر گرفتن تاثير خودروهاي برقده و PMU
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 90


پایان نامه ارزيابي قابليت اطمينان ريز شبكه هوشمند با در نظر گرفتن تاثير خودروهاي برقده و PMU
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 90 صفحه
چکیده
قابلیت اطمینان در هر سیستم، مفهومی است که به عملکرد ایمن و مطمئن سیستم اشاره می کند. هرچند این مفهوم بطور تعریف نشده ای در اکثر سیستم ها نظیر الکتریکی، مکانیکی، فنوماتیک و…مورد توجه طراحان و مصرف کنندگان است، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حضور بارهای حساس و وابستگی به کار مداوم سیستم ها، امروزه این مفهوم به طور کمی معنا و کاربرد بیشتری یافته است. بطور کلی می توان گفت هرچه سیستم گسترده تر و اهمیت آن بیشتر باشد، محاسبه قابلیت اطمینان آن سیستم در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها بیشتر مورد توجه و نیاز قرار می گیرد. در این پایان نامه به محاسبه قابلیت اطمینان در سیستم قدرت و مطالعه اثر خودروهای برقده و همچنین دستگاه های اندازه گیری فازوری، در افزایش قابلیت اطمینان پرداخته شده است. برای این منظور با بررسی سیستم نمونه و با شاخص های مختلف قابلیت اطمینان در سیستم های قدرت یکبار در حضور منابع خودرو برقده و وسایل اندازه گیری فازوری و بار دیگر بدون توجه به حضور این منابع، پرداخته شده است.
کلمات کلیدی: قابلیت اطمینان، خودرو برقده، واحد اندازه گیری هوشمند، سیستم قدرت

تعداد بازديد : 266
پایان نامه ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع متصل به تولیدات پراکنده بادی با بررسی اثر آب و هوا
پایان-نامه-ارزیابی-قابلیت-اطمینان-شبکه-توزیع-متصل-به-تولیدات-پراکنده-بادی-با-بررسی-اثر-آب-و-هوا
پایان نامه ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع متصل به تولیدات پراکنده بادی با بررسی اثر آب و هوا
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 65


پایان نامه ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع متصل به تولیدات پراکنده بادی با بررسی اثر آب و هوا
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 65 صفحه


چکیـده
به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیـادی را تحـت تاثیر خـود قرار دهـد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسـی و تحلـیل قابـلیت اطمیـنان شـبکه توزیـع از اهمیـت خاصـی برخـوردار است.
این کار بر آن است که با روش شبیه سازی ترتیبی مونت کارلو و با استفاده از نرم افزار MATLAB قابلیت اطمینان شبکه توزیع واقع در منطقه جنوبی شهرستان مشهد به نام شهر بینالود را با حضور نیروگاه بادی بینالود و با در نظر گرفتن شرایط جوی، مورد ارزیابی قرار دهد و این پیش فرض ها را مد نظر قرار می دهد که قابلیت اعتماد شبکه توزیع در حضور نیروگاه بادی افزایش می یابد و همچنین در نظر گرفتن شرایط جوی منجر به کاهش شاخص های قابلیت اطمینان می گردد.
کلمات کلیدی:قابلیت اطمینان- نیروگاه بادی بینالود- شرایط جوی- شبیه سازی مونت کارلو

تعداد بازديد : 227
روش بهینه‌سازی پارامترهای پایدارسازهای سیستم قدرت تک ماشینه با استفاده از الگوریتم اصلاح هارمونی
روش-بهینه‌سازی-پارامترهای-پایدارسازهای-سیستم-قدرت-تک-ماشینه-با-استفاده-از-الگوریتم-اصلاح-هارمونی
روش بهینه‌سازی پارامترهای پایدارسازهای سیستم قدرت تک ماشینه با استفاده از الگوریتم اصلاح هارمونی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 87


پایان نامه یک روش بهینه‌سازی پارامترهای پایدارسازهای سیستم قدرت تک ماشینه با استفاده از الگوریتم اصلاح شده جستجوی هارمونی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 87 صفحه

چكيده
پایدارساز سیستم قدرت به منظور بهبود میرایی سیسم قدرت در حین اغتشاشات فرکانس پایین به سیستم تحریک افزوده می‌شود. برای سیستم‌های قدرت با ابعاد بزرگ که شامل تعداد زیادی از ژنراتورهای متصل به هم می‌باشد، تنظیم پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت، به دلیل وجود مدهای نوسانی متعدد با میرایی کم، فرایندی پیچیده و سخت خواهد بود و از آنجا که تغییرات پیوسته بار باعث تغییر در مدهای نوسانی و میزان میرایی آن‌ها می‌گردد، این امر تنظیم پارامترهای را دشوارتر خواهد نمود. در طول چند دهة اخیر روش های متعددی شامل روش های خطی و کلاسیک و روش های غیرخطی مبتنی بر الگوریتمهای هوشمند و فراابتکاری در فرایند تنظیم پارامترهای پایدارساز بکار گرفته شده است اما تاکنون در این مطالعات از الگوریتم جستجوی هارمونی استفاده نشده است. بررسی دینامیکی سیستم تک ماشینه متصل به شین بی‌نهایت، از این جهت حائز اهمیت است که یک نمونه کوچک از رفتار کل سیستم قدرت بوده و امکان تصمیم‌گیری و ارائه الگوریتم‌های جامع را برای کل سیستم قدرت فراهم می‌آورد. در مطالعات دینامیکی سیستم تک ماشینه سعی می‌گردد تنظیم پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت به ازای یک نقطه غالب در سیستم صورت پذیرفته که میرایی مدهای بحرانی به ازای آن نقطه حداکثر بوده و درصدی از خطا به ازای نقاط کار دیگر پذیرفته می‌شود. در حقیقت پایدارساز سیستم قدرت به منظور بهبود وضعیت دینامیکی و پایداری سیگنال کوچک سیستم بر روی ژنراتورها نصب می‌گردد. برای بررسی اغتشاشات فرکانس پایین در سیستم قدرت نیاز به یک مدل دقیق و جامع از سیستم وجود خواهد داشت که رفتار دینامیکی سیستم، ژنراتور و اجزاء آن را به خوبی نشان دهد. از این رو در این پایان‌نامه در ابتدا به کمک خطی‌سازی معادلات دیفرانسیلی و استفاده از بیان فضای حالت سیستم، مدل دینامیکی سیستم بدست آمده است. سپس روشی برای طراحی پایدارساز سیستم قدرت و تنظیم پارامترهای آن مبتنی بر الگوریتم جستجوی هارمونی ارائه شده است. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که الگوریتم جستجوی هارمونی اصلاح شده در تنظیم پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت تک ماشینه، کارایی تقریباً بهتری نسبت به سایر روشهای موجود دارد.
کلیدواژه: پایدارساز سیستم قدرت، الگوریتم جستجوی هارمونی، سیستم قدرت، پایداری سیگنال کوچک، سیستم قدرت تک ماشین، معادلات فضای حالت.

تعداد بازديد : 228
پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی
پایان-نامه-طراحی-کنترل-کننده-مقاوم-در-برشگرهای-الکترونیک-قدرت-و-مقایسه-آن-با-روشهای-کنترل-خطی
پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 131


پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 131 صفحه

چکیده
در این پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی مورد بررسی قرار گرفته¬است. هدف اصلی تحقیق و توسعه در این زمینه، همواره یافتن مناسب¬ترین روش کنترل به منظور پیاده¬سازی کنترل حلقه بسته بر روی توپولوژی¬های مختلف برشگر های الکترونیک قدرت می¬باشد. به عبارت دیگر، هدف از انتخاب یک روش کنترلی، بهبود بازده مبدل، کاهش¬ تاثیراغتشاشات (خط وتغییرات بار)، کاستن از تاثیرات تداخل الکترومغناطیسی و نیز تاثیرپذیری کمتر از تغییرات المانهای مبدل می¬باشد. در این پایان نامه، مطالعه روش¬های مختلف کنترلی پیاده¬شده بر روی منابع تغذیه سوئیچینگ¬ مانند کنترل خطی و مد لغزشی آورده شده است. مزایا و نقاط ضعف هر روش کنترلی نیز داده شده است. در این راستا، روش¬های کنترلی خطی و مد لغزشی انتخاب شده و پاسخ آن¬ها بر روی مبدل¬های DC بهDC کاهنده مورد آزمایش قرار گرفته¬اند. نرم¬افزار Matlab به منظور شبیه سازی روش کنترل خطی و نیز روش مد لغزشی دربرشگر های الکترونیک قدرت مورد استفاده قرار گرفته است. در انتها، مقایسه تاثیرات کنترل خطی و مد لغزشی بر روی پاسخ حالت ماندگار مبدل باک تحت نوسانات خطی، نوسانات بار و تغییرات قطعات مختلف انجام شده است. در این پایان¬نامه نشان داده شده است که، در مقایسه با کنترل خطی، روش مد لغزشی پاسخ حالت ماندگار بهتر، پاسخ دینامیکی بهتر و مقاومت بیشتر در مقابل اغتشاشات احتمالی سیستم را فراهم می کند.
کلمات کلیدی: مبدل قدرت DCبهDC، سیستم ساختار متغیر،کنترل مد لغزشی، صفحه لغزشی، پاسخ دینامیکی و حالت ماندگار

تعداد بازديد : 214
پایان نامه ارائه الگوريتمي جهت جزيره سازي سيستم هاي قدرت با حفظ معيارهاي امنيت
پایان-نامه-ارائه-الگوريتمي-جهت-جزيره-سازي-سيستم-هاي-قدرت-با-حفظ-معيارهاي-امنيت
پایان نامه ارائه الگوريتمي جهت جزيره سازي سيستم هاي قدرت با حفظ معيارهاي امنيت
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 210


پایان نامه ارائه الگوريتمي جهت جزيره سازي سيستم هاي قدرت با حفظ معيارهاي امنيت
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 210 صفحه

چکيده
جزیره‌سازی سیستمهای ‌‌قدرت به هم پیوسته که به جداسازی و شکستن سیستمهای قدرت نیز مشهور است آخرین خط دفاعی برای مقابله با فروپاشی سیستم و جلوگیری از وقوع حوادث سهمگین در شبکه قدرت می‌باشد.
جزیره‌سازی سیستمهای قدرت به هم پیوسته به عنوان یک روش کنترل گسترده به صورت یک مساله تصمیم‌گیری جامع با جزئیات بسیار زیاد و به عنوان یک بخش مهم از استراتژیهای کنترل اصلاحی مطرح می‌گردد. پس از وقوع یک اغتشاش بزرگ در یک سیستم قدرت در صورتی که به موقع هیچگونه طرح و الگوی چاره‌ساز مناسبی موجود نباشد، این اغتشاش ممکن است منجر به فروپاشی کلی سیستم گردد.
طبق تعریف جزیره‌سازی سیستمهای قدرت به معنی تعیین نقاط صحیح جداسازی سیستم یکپارچه به تعدادی جزیره کوچکتر می‌باشد در صورتی که حفظ یکپارچگی سیستم امکان پذیر نباشد.
در این رساله یک روش نوین و بهینه جهت جزیره‌‌سازی سیستمهای‌ قدرت به هم پیوسته ارائه گردیده است. الگوریتم ارایه شده طوری طراحی شده است تا بتواند بر بسیاری از محدودیتهای موجود در بحث جزیره‌سازی غلبه کرده و نتایج و دستاوردهای قابل قبولی را ارایه کند. در روش پیشنهادی این رساله از مشخصه‌های استاتیکی و دینامیکی شبکه‌های قدرت به هم پیوسته برای تعیین تعداد جزایر و نقاط صحیح شکسته شدن آنها استفاده گردیده است. در این رساله ابتدا با استفاده از تئوریهای خوشه‌بندی دینامیکی و همسویی، مرزهای تقریبی جزایر احتمالی با توجه به گروه‌بندی ماشینهای همسو تعیین می‌گردد و به دنبال آن با اعمال یک الگوریتم جستجوی قوی بر اساس نظریه گراف مرز دقیق جزایر اولیه تعیین می گردد. در بخش اول الگوریتم هدف تعیین سریع و کلی تعداد و مرز تقریبی جزایر با توجه به محدودیتهای دینامیکی و توپولوژی شبکه و خوشه بندی ماشینها در گروههای همسو می‌باشد. در قدم بعدی مرز دقیق نواحی طوری تعیین می‌گردد که پس از جداسازی، حداقل بارزدایی در بین جزایر وجود داشته باشد. با توجه به این حقیقت که اصولا الگوریتم جزیره‌سازی بایستی در حالت ایده‌ال به صورت زمان واقعی بوده و از طرفی با توجه به پیچیدگی بسیار زیاد و گستردگی ابعاد فضای جستجوی آن یک تلاش اساسی لازم است تا بتوان ضمن ارائه یک الگوریتم دقیق سرعت محاسبات آن را نیز افزایش داده و بر مشکل زمان غلبه کرد.
تلاش پژوهش حاضر عمدتا در روی این دو امر متمرکز بوده است تا بتواند تا حد امکان بر پدیده زمان بر بودن محاسبات آن غلبه کرده و حدلاامکان جزایری با احتمال پایداری بیشتر ارایه کند. از آنجا که پایداری جزایر تعیین شده از مسایل عمده در امر جزیره سازی است و نیاز به توجه فراوان دارد بنابراین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این تحقیق سعی بر این بوده است تا بتوان قبل از اعمال الگوریتم جداسازی بتوان پایداری جزایر را پیش بینی کرده و آنها را مورد بررسی قرار داد. یک جزیره‌بندی دقیق و صحیح به معنی تعیین جزایری است که پس از عمل جداسازی پایدار بوده و حداقل بارزدایی را داشته باشند. بخش دیگری از تلاشهای این تحقیق این بوده است تا مرزهای جزایر پیشنهادی را با دقت بالاتری انتخاب کند. مرزبندی دقیق جزایر با استفاده از الگوریتمهای قوی در تئوری گراف تعیین می‌گردد. این الگوریتمها به عنوان الگوریتمهای جستجوی مستقیم و غیر تکراری بوده و جوابهای قطعی را ارایه می‌کنند که این امر امکان تصمیم گیری دقیق برای جزیره سازی را در اختیار می‌گذارند.
به طور کلی در بحث جزیره‌سازی سیستمهای قدرت سه سوال اساسی مطرح می‌گردد که به صورت زیر بیان می‌شوند.
الف – یک سیستم قدرت که در شرایط معین بهره‌برداری با یک اغتشاش شدید روبرو شده است، آیا نیاز به جزیره‌سازی دارد؟
پاسخ به این سوال لزوم جزیره‌سازی را آشکار می‌سازد.
ب – در صورتی که پاسخ به سوال بالا مثبت باشد سیستم قدرت مورد نظر از کجاها باید شکسته شود؟ و مرزهای جداسازی جزایر در کجاها قرار دارند؟
پاسخ به این سوال به معنی تعیین دقیق نقاط جداسازی سیستم به هم پیوسته می‌باشد.
ج- چگونه بایستی جزیره‌سازی صورت گیرد و ترتیب و زمان بازکردن خطوط چه لحظاتی می‌باشد؟
پاسخ به این سوال به معنی تعیین لحظات صحیح و ترتیب باز کردن خطوط به منظور جزیره سازی است.
هدف این تحقیق پاسخ به سوالات فوق با تاکید بر سوالات شماره (ب) و (ج) می‌باشد.
با توجه به نتایج آخرین تحقیقات صورت گرفته هنوز یک استراتژی کلی که بتواند به هر سه سوال فوق در یک زمان کوتاه به طور مناسب پاسخ دهد وجود ندارد و رسیدن به این هدف جامع نیاز به تحقیقات گسترده‌ای دارد. متاسفانه تاکنون جوابهای جامعی برای سوالهای (ب) و (ج) ارایه نشده است و تحقیقات در مورد این سوالات با چالشهای جدی روبرو می باشد.
در یک کلام حل جامع و یکپارچه مساله جزیره‌سازی صحیح به معنی پاسخ به همه سوالات فوق در کمترین زمان ممکن است.
کلمات کلیدی: پایداری سیستمهای قدرت، جزیره سازی، الگوهای حفاظتی خاص، نظریه گراف، بهینه سازی چند منظوره، الگوریتمهای هوشمند

تعداد بازديد : 219
بررسی تاثیرصاعقه بر قابلیت اطمینان خطوط انتقال نیرو
بررسی-تاثیرصاعقه-بر-قابلیت-اطمینان-خطوط-انتقال-نیرو
بررسی تاثیرصاعقه بر قابلیت اطمینان خطوط انتقال نیرو
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 142
حجم فایل: 13 کیلوبایت

بررسی تاثیرصاعقه بر قابلیت اطمینان خطوط انتقال نیرو
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 142 صفحه

چکیده
اضافه ولتاژها یکی از مهمترین عوامل مخرب و تهدید کننده عایق تجهیزات شبکه قدرت بوده و اغلب باعث ایجاد وقفه در سرویس دهی و کاهش کیفیت توان و قابلیت اطمینان سیستم می شوند.ا ضافه ولتاژهای گذرا ناشی از صاعقه در سیستم قدرت خیلی رایج تر و خطرناک تر بوده و از اهمیت بیشتری در هماهنگی عایقی سیستم برخوردار می باشند. بنا بر این در این پایان نامه به ارزیابی مسائل مختلفی در خصوص اضافه ولتاژهای صاعقه در یک سیستم ۴۰۰ کیلو ولت با خطوط هوایی و خط با عایق گازی Gil))با استفاده از نرم افزار EMTP RV پرداخته شده است.در این پایان نامه مطالعه جامعی برای بررسی مسائل مختلف در خصوص اضافه ولتاژهای صاعقه انجام گرفته است از جمله :موج اصلی و برگشتی صاعقه ، عملکرد خطوط هوایی و خط با عایق گازی در اثر موج های صاعقه ، برسی اضافه ولتاژهای صاعقه ناشی از برخورد صاعقه به دکل یا سیم زمین و برخورد مستقیم صاعقه به سیم های فاز ، تاثیر ساختار و ابعاد دکل در ایجاد این اضافه ولتاژها ،طراحی سیستم زمین دکل ها و تکنیک های مدل سازی آن،ویژگی های خاک و تاثیر نصب برقگیرها درمکان های مختلف،در نهایت با معرفی و تعیین پارامترهای موثر در ایجاد اضافه ولتاژها ، استراتژی های کمک کننده ای معرفی شده است.
واژگان کلیدی :EMTP RV ، اضافه ولتاژ صاعقه ، قابلیت اطمینان، جرقه برگشتی ، برقگیر ،خطوط هوایی و خط با عایق گازی

تعداد بازديد : 137
مکان‏يابي همزمان منابع توليد پراکنده و کليدها در شبکه توزيع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزيره‏ا
 مکان‏يابي همزمان منابع توليد پراکنده و کليدها در شبکه توزيع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزيره‏ا
مکان‏يابي همزمان منابع توليد پراکنده و کليدها در شبکه توزيع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزيره‏اي و مدل بار
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 132 صفحه

چکيده
اهميت مسأله انرژي، نياز به استفاده از منابع انرژي نو را به عنوان توليدکننده انرژي الکتريکي افزايش داده است. امروزه يکي از گزينه هاي مناسب جهت تأمين انرژي الکتريکي، منابع توليد پراکنده مي¬باشند. استفاده از توليد پراکنده، تأثيرات مثبت زيادي از قبيل افزايش ظرفيت آزاد خطوط، کاهش تلفات توان، بهبود پروفيل ولتاژ و بهبود شاخص‏هاي قابليت اطمينان دارد. علاوه بر اين، کاربرد کليدهاي جداکننده در شبکه توزيع مي-تواند نقش مؤثري در بهبود قابليت اطمينان سيستم ايفا نمايد. همچنين بکار بردن همزمان کليدها و منابع توليد پراکنده، مي تواند سبب افزايش قابليت اطمينان سيستم از طريق تشکيل جزاير عمدي شود. به منظور بهره‏برداري بهينه از اين تجهيزات و افزايش مزاياي حاصل از آنها، بايد براي آنها مکان و ظرفيت بهينه تعيين شود. تحقيقات گسترده اي در زمينه جايابي منابع توليد پراکنده و کليدها صورت گرفته است. در اکثر اين تحقيقات مکان يکي از اين تجهيزات ثابت در نظر گرفته شده و جايابي بهينه براي تجهيز ديگر صورت مي گيرد. در همين راستا در اين پايان¬نامه، جايابي همزمان کليدها و منابع توليد پراکنده در شبکه توزيع انجام مي گيرد. براي اين مسأله، تابع هدفي مبتني بر هزينه معرفي شده و اهداف مذکور، شامل کاهش تلفات و بهبود قابليت اطمينان، به صورت هزينه در آن لحاظ گرديده است. با فرض دوره مطالعه چند ساله، از ضرايب اقتصادي براي تبديل هزينه‏ ها به ارزش کنوني در زمان شروع سرمايه‏گذاري استفاده شده است. در طرح پيشنهادي، متغير با زمان بودن بارهاي شبکه با استفاده از منحني تداومي بار ساليانه و مدل بار چند سطحي لحاظ گرديده است. اين مدل بار در انتخاب جزاير و تعيين مکان بهينه نصب کليدها تأثير زيادي دارد. جنبه ديگر متغير بودن بار، مربوط به وابستگي آن به ولتاژ است. در نظر گرفتن مدل بار وابسته به ولتاژ، در محاسبه ولتاژ شين‏ها و تلفات تأثيرگذار است. علاوه بر اين، متفاوت بودن هزينه خاموشي براي بارهاي مختلف شبکه، سبب ايجاد نوعي اولويت‏بندي در تأمين بارها مي‏گردد. در نهايت الگوريتم ژنتيک براي حل مسأله جايابي بکار رفته است. دليل استفاده از اين الگوريتم قابليت‏ آن در جستجوي موازي از چندين نقطه از فضاي جستجو و فرار از گرفتار شدن در بهينه‏هاي محلي از طريق بکارگيري عملگرهاي متنوع مي‏باشد. براي کمک به همگرايي الگوريتم ژنتيک و رسيدن به جواب بهينه سراسري، عملگرهاي تکميلي متناسب با نوع مسأله تعريف و پيشنهاد شده است. با طرح موارد مطالعاتي مختلف و انجام شبيه‏سازي، کارايي و کاربردي بودن روش پيشنهادي بررسي و مورد تأييد قرار گرفته است.                                               
كليد واژه: منابع توليد پراکنده، کليد، جايابي، مدل بار، الگوريتم‏ ژنتيک.
تعداد بازديد : 147
مدلسازي ديناميکي يکسوساز شش پالسه تريستوري در يک سيستم تحريک استاتيک ژنراتورسنکرون
مدلسازي ديناميکي يکسوساز شش پالسه تريستوري در يک سيستم تحريک استاتيک ژنراتورسنکرون
مدلسازي ديناميکي يکسوساز شش پالسه تريستوري در يک سيستم تحريک استاتيک ژنراتورسنکرون
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 100 صفحه

چکیده
وظیفه اصلی سیستم تحریک ژنراتور سنکرون تامین ولتاژ لازم برای سیم پیچی تحریک ژنراتور است. ولتاژ تحریک یک ولتاز  dc بوده و به منظور ایجاد شار در سیم پیچی تحریک ژنراتور و به تبع آن تولید میدان مغناطیسی برای تولید انرژی الکتریکی توسط ژنراتور سنکرون استفاده می¬شود. در سیستم تحریک ارائه شده ولتاژ  dc  خروجی یکسوساز به عنوان ورودی مرجع سیستم تحریک با سیگنال ولتاژ خروجی ژنراتور سنکرون که از یک مبدل ولتاژ عبور کرده و به یک مقایسه کننده وارد می¬شود. سیگنال خطای به دست آمده بعد از عبور از یک کنترل کننده  PI و یک بلوک اشباع وارد سیستم تحریک ژنراتور شده و ولتاژ تحریک سیم پیچی آن را فراهم می¬کند. لازم به ذکر است که این به عنوان کنترل کننده توان راکتیو ژنراتور سنکرون نیز استفاده می¬شود. در این شبیه سازی نیز دو بار اهمی- سلفی – خازنی برای سیستم در نظر گرفته شده است، یکی از بارها به صورت مستقیم به خروجی سه فاز ژنراتور و یک بار دیگر که از نوع قبلی بوده ولی توسط یک بریکر ۳ فاز به خروجی ژنراتور سنکرون متصل شده است.
واژه کلیدی : سیستم تحریک، یکسو ساز، کنترل کننده، تریستور،
تعداد بازديد : 199
طراحی و پیاده سازی کنترلر غیر خطی مبدل ِDC_DC کاهنده
 طراحی و پیاده سازی کنترلر غیر خطی مبدل ِDC_DC کاهنده
طراحی و پیاده سازی کنترلر غیر خطی مبدل ِDC_DC کاهنده
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 121 صفحه
 
چكيده:
 به منظور شبيه سازي و  پیاده سازی کنترل کننده غیرخطی مبدل باک مورد بررسي قرار مي گيرد درچهار فصل ارائه مي گردد. به طور کلی مبدل باک و روابط حاکم بر ان و مطالعات انجام شده بر روی مبدل باک و یک روش کنترلی برای بدست اوردن متوسط ولتاژ خروجی برای برابری با یک سطح مطلوب ارائه شده است.روش کنترلی ارائه شده شامل یک سری مزایا و معایب می باشد.برای بهبود معایب و همچنین نتیجه بهتر وبدست اوردن ولتاژ خروجی با یک سطح ثابت و کاهش ریپل و زمان نشست ولتاژ در خروجی مبدل کنترلر خطی (PI) معرفی می شود که با روش کنترلی غیر خطی (کنترل حالت لغزشی ) ترکیب شده که هر ۳ کنترلر در محیط متلب در فصل چهارم شبیه سازی شده است و نتایج ان قابل مشاهده می باشد.و همچنین در انتهای پایان نامه کنترلر ها به صورت جداگانه و در مقابل تغییرات ناگهانی بار با هم مقایسه می شوند. کلمات کلیدی: چاپر، مبدل باک ، کنترل حالت لغزشی، کنترلر PI
 
تعداد بازديد : 123
شبيه‌سازي و كنترل توربين‌ بادي مجهز به ژنراتور القايي دو سو تغذيه در شبكه‌هاي نامتعادل
 شبيه‌سازي و كنترل توربين‌ بادي مجهز به ژنراتور القايي دو سو تغذيه در شبكه‌هاي نامتعادل
شبيه‌سازي و كنترل توربين‌ بادي مجهز به ژنراتور القايي دو سو تغذيه در شبكه‌هاي نامتعادل
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 89 صفحه
 
چکیده
در این پایان‌نامه با استفاده از مدل مشروح ژنراتور القایی با تغذیه دو سو، رفتار نیروگاه بادی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مبدل‌های الکترونیک قدرت نیروگاه و سیستم‌های کنترلی آن و رفتار نیروگاه شامل قسمت‌های الکتریکی و آئرودینامیکی شبیه‌سازیمی‌شود. تغییرات سرعت باد و شرایط بهره برداری مورد مطالعه قرار می‌گیرد و عملکرد سیستم‌های کنترلی که با استفاده از کنترل‌برداری  ماشین القایی طراحی شده‌اند، ارزیابی می‌شود. در این تحقیق استراتژی ماکزیمم توان که با توان اکتیو DFIG یکی شده و وظیفه تولید توان اکتیو رفرنس را بر عهده دارد، اجرا شده و کنترل‌برداری  به روش جهت‌دهی بردار شار استاتور برای کنترل مجزای توان اکتیو و راکتیو تولیدی به وسیله DFIG بر پایه توربین بادی اعمال می‌شود. صحت و عملکرد روش با شبیه‌سازی سیستم قدرت نمونه در محیط نرم افزار MATLAB/Simulink تایید می‌شود. نتایج حاصل می‌تواند به خوبی برای بررسی عملکرد متقابل سیستم‌های قدرت با تولید پراکنده که از منابع انرژی تجدید پذیر استفاده می‌کنند به کار گرفته شود.
تعداد بازديد : 125
ليست صفحات
تعداد صفحات : 2