loading...
دانلود سرای دانشجویی
پایان-نامه-طراحی-کنترل-کننده-مقاوم-در-برشگرهای-الکترونیک-قدرت-و-مقایسه-آن-با-روشهای-کنترل-خطی
پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 131


پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 131 صفحه

چکیده
در این پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی مورد بررسی قرار گرفته¬است. هدف اصلی تحقیق و توسعه در این زمینه، همواره یافتن مناسب¬ترین روش کنترل به منظور پیاده¬سازی کنترل حلقه بسته بر روی توپولوژی¬های مختلف برشگر های الکترونیک قدرت می¬باشد. به عبارت دیگر، هدف از انتخاب یک روش کنترلی، بهبود بازده مبدل، کاهش¬ تاثیراغتشاشات (خط وتغییرات بار)، کاستن از تاثیرات تداخل الکترومغناطیسی و نیز تاثیرپذیری کمتر از تغییرات المانهای مبدل می¬باشد. در این پایان نامه، مطالعه روش¬های مختلف کنترلی پیاده¬شده بر روی منابع تغذیه سوئیچینگ¬ مانند کنترل خطی و مد لغزشی آورده شده است. مزایا و نقاط ضعف هر روش کنترلی نیز داده شده است. در این راستا، روش¬های کنترلی خطی و مد لغزشی انتخاب شده و پاسخ آن¬ها بر روی مبدل¬های DC بهDC کاهنده مورد آزمایش قرار گرفته¬اند. نرم¬افزار Matlab به منظور شبیه سازی روش کنترل خطی و نیز روش مد لغزشی دربرشگر های الکترونیک قدرت مورد استفاده قرار گرفته است. در انتها، مقایسه تاثیرات کنترل خطی و مد لغزشی بر روی پاسخ حالت ماندگار مبدل باک تحت نوسانات خطی، نوسانات بار و تغییرات قطعات مختلف انجام شده است. در این پایان¬نامه نشان داده شده است که، در مقایسه با کنترل خطی، روش مد لغزشی پاسخ حالت ماندگار بهتر، پاسخ دینامیکی بهتر و مقاومت بیشتر در مقابل اغتشاشات احتمالی سیستم را فراهم می کند.
کلمات کلیدی: مبدل قدرت DCبهDC، سیستم ساختار متغیر،کنترل مد لغزشی، صفحه لغزشی، پاسخ دینامیکی و حالت ماندگار

برنامه-ریزی-حضور-نیروگاه-مجازی-در-بازار-برق-با-در-نظر-گرفتن-خودرو-های-برقی
برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 88


برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 88 صفحه
چکیده
در این تحقیق استراتژی بهینه برای مشارکت یک نیروگاه مجازی در بازار انرژی با در نظر گرفتن اثر عدم قطعیت در میزان تولید توربین های بادی، عدم قطعیت در قیمت بازار و عدم قطعیت در تقاضای خودروهای برقی پیشنهاد شده است. نیروگاه مجازی مجموعه ای از منابع تولیدات پراکنده است که برای مشارکت در بازار در کنار هم قرار گرفته اند. عدم قطعیت های یاد شده سبب پیچیدگی در برنامه ریزی نیروگاه مجازی می گردد. چهار استراتژی برای نیروگاه مجازی برای شرکت در بازار انرژی ارائه شده است و مساله بهینه سازی به کمک الگوریتم آموزش و یادگیری حل شده است. استراتژی اول مساله را به صورت قطعی و صرف نظر از عدم قطعیت ها حل می کند که سبب کم شدن زمان محاسبات می شود. در استراتژی دوم که مساله از روش مونت کارلو و با در نظر گرفتن توابع توزیع واقعی متغیرهای احتمالی حل شده است سود حداکثر حاصل شده است اما زمان محاسبات کند شده است. در استراتژی سوم مساله از روش برآورد نقطه ای حل شده است که هم سود قابل قبولی دارد و هم زمان کمی در انجام محاسبات دارد که صحت آن در استراتژی چهارم با روش مونت کارلو تایید شده است.

پایان نامه ارزیابی پایداری گذرای سیستم های قدرت با استفاده از داده های واحد های اندازه گیری فازور
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 127 صفحه

چکیده
ارزیابی پایداری گذرای سیستم های قدرت با استفاده از داده های واحدهای اندازه گیری فازور
به کوشش
هانیه محمدی
ارزیابی سریع امنیت در شبکه های قدرت در شرایط اضطراری و بروز خطاهای مختلف، امری حیاتی برای جلوگیری از فروپاشی و ایجاد قطعی های سراسری می باشد. لذا، ارزیابی به هنگام امنیت در شبکه قدرت می تواند کنترل پیشگیرانه و موثری درجهت کارکرد مطمئن و کارآمد شبکه های برق در سراسر جهان داشته باشد.
در این مطالعه، انواع مختلف امنیت اعم از امنیت استاتیک و امنیت دینامیک بررسی گردیده است. در مطالعات استاتیک، رفتار سیستم در حالت دائمی مورد بررسی قرار می گیرد و با یک سری پیش بین وضعیت امنیت در شبکه قدرت بررسی گردیده است. از آنجا که حجم این اطلاعات دریافتی از شبکه های قدرت بزرگ بسیار زیاد می گردد، با ارائه روش های مختلف انتخاب ویژگی مانند آنالیز همبستگی و یا استخراج ویژگی مانند آنالیز اجزای اصلی در پی کاهش حجم اطلاعات تا حد امکان هستیم. داده های کاهش یافته به عنوان ورودی به شبکه های هوشمند همچون درخت تصمیم گیری داده می شوند و ارزیابی وضعیت امنیت از روی این درخت های آموزش دیده ی بهینه صورت می گیرد.
در ارزیابی امنیت دینامیک پس از ایجاد شرایط کاری مختلف، رفتار سیستم با استفاده از داده های دریافتی از PMU ها بررسی می گردد. این داده های دریافتی در حوزه ی زمان و فرکانس پردازش داده می شوند و به عنوان ورودی به تکنیک های هوشمند مانند درخت تصمیم گیری و بردار ماشین های پشتیبان داده می شوند تا امنیت دینامیکی شبکه قدرت بررسی گردد. در این رویکرد نیز تاثیر روش های کاهش داده همچون PCA، برای ایجاد SVM و DT های بهینه و کارآمد، بررسی شده است. علاوه براین، ایده ای برای جایابی PMU با رویکرد رویت پذیری شبکه و همچنین ارزیابی امنیت دینامیک در شبکه های قدرت با استفاده از درخت تصمیم گیری و بردار ماشین های محافظ ارائه شده است. بدین صورت که با وارد کردن اطلاعات هر باس بار به صورت تک تک و یا خارج نمودن اطلاعات آن باس بار از اطلاعات موجود شبکه و بررسی تغییر خطای پیش بینی دسته کننده های نامبرده، مهمترین باس ها برای ارزیابی امنیت دینامیک شبکه انتخاب می شوند. روش های ارائه شده بر روی شبکه ی نمونه ۳۹ باسه و شبکه عملی بخشی از ایران پیاده سازی شده و نتایج ارائه گردیده است.
کلید واژه: واحد اندازه گیری فازور، درخت تصمیم گیری، بردار ماشین های پشتیبان، پایداری استاتیک، پایداری دینامیک
هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 120 صفحه

چکیده
   همانطور که می دانید، کولر گازی دستگاهی پر مصرف است و سیکل تبریدی فریونی دارد،. آنچه که شرکت ها را به سمت تولید اینورتر کشاند، رفع نقیصه کولرهای گازی در مصرف بالای انرژی بود. برای بهبود مصرف انرژی در هر قسمت از صنعت باید به پارامترهای متعددی توجه کرد، بهتر است برای داشتن سیستم سرمایشی بهینه، تمامی قسمتهای آن را بازنگری کرده و بهبود داد. و در کل از سیستم هایی مثل اینورتر و کلکتورهای خورشیدی و سنسورهای مختلف استفاده کرد در کلکتورهای خورشیدی در واقع بخشی از نیروی مورد نیاز از انرژی خورشیدی تامین می شود که حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد است و برای بهبود بیشتر باید بر روی سنسور ها از جمله سنسور لیزری تمرکز کرد تا به این مهم دست یافت. با استفاده از سنسور دماسنج مادون قرمز می توان افراد را شناسایی کرده و در صورت نبود آنها مصرف سیستم را کم کرده و در نهایت خاموش کرد. با این روش حدود ۱۰ الی ۲۰ در صد در مصرف انرژی این سیستم ها صرفه جویی می شود.  کلمات کلیدی: هوشمند سازی ، سنسور مادون قرمز ، تبرید ، تهویه مطبوع
مطالعه عددی مشخصات گذرای ترانزیستورهای اثرمیدانی مبتنی برنانو نوارهای گرافن
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 69 صفحه

چکیده
در این پایان نامه ابتدا مقدمه ای از گرافن، روش ساخت، مزايا و كاربردهاي آن در ترانزیستورهای اثر ميداني و تحقیقات انجام شده استخراج و مورد بررسی قرار خواهد گرفت، سپس مروري بر ساختار ترانزيستورهاي اثر ميدانی مبتني بر نانو نوار گرافن خواهيم داشت و روش های شبیه‏ سازی  ترانزيستورهاي اثر ميدانی مبتني بر نانو نوار گرافن معرفی و فرمول های محاسبه و شبیه سازی مبتنی بر تابع گرین غیرتعادلی معرفی می گردد. در ادامه پارامترهاي موثر بر مشخصات گذراي ترانزیستورهای اثرمیدانی مبتنی بر نانو نوار گرافن، ارائه و نتایج شبیه‏ سازی های مبتنی بر تابع گرین غیرتعادلی برای ترانزيستور اثر ميداني نانو نوار گرافن ماسفتی ترسیم مي گردد. نهایتا اثرات تغییر ساختار برمنحني مشخصه هاي ترانزیستورهای اثرمیدانی مبتنی بر نانو نوار گرافن ، به روش تابع گرین غیرتعادلی با هدف بررسی تغییر پارامترهای موثر بر پاسخ گذرا  مورد ارزیابی قرار می گیرد
کاربرد منطق فازی برای کنترل راکتور هیدروژناسیون استیلن واحد الفین
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 123 صفحه

چکیده
با توجه به مصرف بالای محصولات پتروشیمی در جهان امروز و پتانسیل بالای ایران برای توسعه و تامین خوراک پتروشیمی‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. از اینرو یکی از واکنش‌های مهم به نام هیدروژناسیون استیلن در یکی از واحدهای مادر پتروشیمی، یعنی واحد الفین بررسی و کنترل شده است. در این پژوهش پس از بررسی کتب علمی مرجع، مقالات علمی و رساله‌های موجود در این زمینه، در ابتدا يك سيستم راكتور هیدروژناسیون استیلن غيرخطي که در صنعت پتروشیمی جنوب کشور در حال استفاده است، انتخاب شده و با استفاده از معادلات موازنه‌ی جرم و انرژي بوسيله‌ی برنامه‌ی تخصصی MATLAB شبيه‌سازي شده است. سپس سعی شده با استفاده از اعمال تغییرات یک مقدار پله در معادلات دمای راکتور، آن را با یک تابع تبدیل مناسب، با خطای بسیار کم تقریب زده و مدل‌سازی شود. همچنین با استفاده از پاسخ پله‌ی سیستم تقریب زده شده، در ابتدا کنترل‌کننده‌های کلاسیک و سپس کنترل کننده‌ی فازی طراحی شود و در ادامه با نشان دادن اين كه هيچ يك از کنترل کننده‌ها بطور مناسب برای كنترل دمای خروجی راکتور در فرآيند هیدروژناسیون استیلن مناسب نيستند، طراحی کنترل کننده‌ی فازی PI_Smith با شرایط گفته شده در فصل چهارم پیشنهاد ‌می‌شود. در نهایت با مقايسه‌ی نتايج حاصل از طراحی‌ کنترل کننده‌های متفاوت برای سیستم مذکور، این نتيجه حاصل می‌شود که کنترل کننده‌ی فازی PI_Smith مي‌تواند کنترل کننده‌ی مناسب‌تري برای سیستم‌های دارای تاخیر باشد.کلید واژه : طراحی کنترل کننده‌ی فازی، طراحی کنترل کننده‌‌های کلاسیک، مدل‌سازی راکتور
کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با روش مونت کارلو
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 86 صفحه

چكيده
کنترل تولیدات پراکنده و برنامه ريزي آنها يکي از مسائل مهم بهره برداري سيستم هاي قدرت است. هدف از اين مسأله حداقل کردن هزينه بهره برداري و آلودگي و تامين بار با رعايت قيود بهره برداري مي باشد. افزايش تمايل به استفاده از منابع تجديد پذير و حرکت به سمت شبکه هوشمند باعث شده است که مسأله کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با رويکردهاي جديدتري مورد بررسي قرار گيرد که مسأله عدم قطعيت منابع تجديد پذير از مهم‌ترين آن‌هاست. در اين پایان نامه در ابتدا مسأله کنترل تولیدات پراکنده برای هر دو سناریو زمستان و تابستان بررسی شده است. در ادامه به بررسي عدم قطعيت منابع انرژي خورشيدي، تغييرات بار الکتریکی و قیمت برق در بازار خرده فروشی پرداخته شده و يک مدل بهره برداري هوشمند و انعطاف پذير از منابع، بارها و خودروهاي الکتريکي تعريف مي‌شود. براي در نظر گرفتن عدم قطعيت‌های موجود در مساله، از روش مونت کارلو با نمونه گيري از توزيع هاي احتمالي پارامترهاي تصادفي استفاده شده و مسأله به ازاي هر يک از اين سناريوها حل مي شود. پاسخ نهايي مسأله ميانگين وزني نتايج حاصل از اين سناريوها مي باشد.در ضمن برای ارزیابی مساله تصادفی از شاخص ریسک استفاده شده است. يک بهينه سازي پويا قادر خواهد بود تا توليد منابع متغير با زمان را با حضور منابع تجديدپذير و خودروهاي الکتريکي در يک شبکه هوشمند پيچيده را اجرا نمايد. لذا از الگوريتم بهينه سازي اجتماع ذرات نيز در اين پروژه استفاده شده و نشان مي‌دهيم که خودروهاي الکتريکي و برنامه پاسخگویی بار در بهره برداري از شبکه هوشمند موثر واقع مي‌شوند.
واژه‌های کلیدی: تولیدات پراکنده، ریزشبکه هوشمند، خودروهای الکتریکی، عدم قطعیت، الگوريتم بهينه سازي اجتماع ذرات 
شبیه سازی و کنترل یک سیستم تولید توان ترکیبی پیل سوختی/باطری/ ابر خازن به منظور تغذیه یك موتور الکتریکی جریان مستقیم
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 114 صفحه

چكيده
در اين پايان نامه يك سيستم تركيبي توليد توان با استفاده از پيل سوختي/باتري/ابرخازن براي تغذيه يك خودوري برقي سبك با سيستم درايو موتور الكتريكي تحريك مستقل مورد مطالعه و شبيه سازي قرار گرفت. سیستم خودروی برقی از یک سیستم پیش خور و کنترلی، منابع چندگانه، واحد کنترل قدرت و سيستم مديريت انرژي، ماشین DC تحریک مستقل و بار خودروی برقی تشکیل شده است. مرجع سرعت سیستم مطابق درایو ECE-47 انتخاب شده است. بعبارتي یک مدل شامل چند منبع انرژي، مبتنی بر قواعد منطقی، الگوریتم کنترلی و سیستم ذخیره انرژی برای یک خودروی برقی سه چرخ سبک ارائه گرديده است. ویژگی اصلی خودروی برقی سبک از استراتژی کنترلی آن نشات می گیرد که سیستم مدیریت انرژی را برای باتری، پيل سوختي و ابرخازن تحت بار هاي مختلف پشتیبانی می کند. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که الگوریتم کنترلی می تواند بصورت کاملاً برنامه ریزی شده، سیستم چند منبعی را مدیریت کند. کاربرد مهم سيستم مديريت انرژي، مصالحه بین ذخیره سازی سوخت به همراه یک رانندگی پاک و همچنین کمک به موتور و باتری از نظر هزینه است. در اين پايان نامه در سيستم كنترل قدرت از كنترلرهاي تناسبي-انتگرالي استفاده شده است. نتايج شبيه سازي نشان داده است كه استفاده از كنترلرهاي فازي در مقابل كنترلرهاي بهره ثابت تناسبي-انتگرالي، قابليت سيستم مورد مطالعه را در پيگيري سرعت مرجع بيشتر افزايش مي دهد. كنترلرهاي فازي نسبت به كنترلرهاي تناسبي-انتگرالي كه در مقابل نوسانات سرعت پارامترهاي آن ها ثابت مي باشد، پارامترهاي خود را به روز كرده كه به اين كنترلرها خودتنظيم گفته مي شود. بنابراين در برابر تغييرات سرعت عملكرد بهتري از خود نشان مي دهند.
كلمات كليدي: سيستم تركيبي توليد توان، باتري، پيل سوختي، ابر خازن، الگوريتم كنترلي سيستم مديريت انرژي، كنترلر فازي
 
طراحی کنترل بهینۀ تطبیقی برای سیستم های با دینامیک پیچیده بر مبنای روش‌های محاسبات نرم
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 208 صفحه

چکيده
سیستم های دینامیکی غیرخطی با چالش های متعددی روبرو هستند که باید آنها را مورد بررسی قرار داد. از جملۀ این مشکلات می توان به مواردی همچون غیرخطی بودن شدید، تغییر شرایط عملیاتی، عدم قطعیت دینامیکی اعم از ساختار یافته و ساختار نیافته، و اغتشاشات و اختلالات خارجی اشاره کرد. به رغم پیشرفت های اخیر در زمینۀ سیستم های کنترل غیرخطی، طراحی یک کنترل کنندۀ مناسب و کارایی مطلوب آن شدیداً وابسته به استخراج یک مدل ریاضی بسیار دقیق از سیستم است. در سیستم های صنعتی به دلیل وجود خاصیت بالای غیرخطی بودن، مدل سازی دقیق امری بسیار دشوار است. به بیان دیگر در تعریف ریاضی و مدل سازی یک سیستم با عدم قطعیت بالایی روبرو هستیم. اگرچه روش های متعارف کنترل غیرخطی مانند کنترلرهای تطبیقی و لغزشی عدم قطعیت پارامتری را جبران می کنند، اما در مواجه با عدم قطعیت مدل سازی ساختار نیافته کاملاً آسیب پذیر می نمایند. در عوض و از طرف دیگر کنترل کننده های مبتنی بر هوش محاسباتی، به لطف ویژگی خاص خود در عدم وابستگی به مدل ریاضی چنین محدودیتی را ندارند. با وجود پیشرفت های اخیر، کنترل کننده های مبتنی بر شبکه های عصبی همچنان در به کار گیری تخصص های انسانی کم توان هستند. همچنین کنترل کننده های مبتنی بر منطق فازی نمی‌توانند آموزه ای از رفتار پویای سیستم را در بهبود کارایی خود به کار گیرند.
با توجه به مطالب فوق می توان گفت که در این پایان نامه در حقیقت ما می خواهیم طراحی جدیدی از ترکیب بهترین و آخرین روش های کنترلی گفته شده در بالا را با روش های کنترل بهینه و تطبیقی ارائه دهیم. کنترل کننده های مورد نظر ما با بررسی و استفاده از رفتار دینامیک ناشناختۀ سیستم ها مقاومت آنها را در برابر عدم قطعیت های شناخته شده و ناشناخته بالا می-برند. ساختارهای متعارف کنترلی در برابر این نوع از عدم قطعیت ها عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهند. کنترل کنندۀ مورد نظر ما بر اساس اصول و ابزار محاسبات نرم طراحی می شود، و به همین دلیل دارای چنین محدودیت هایی نخواهد بود. لازم به ذکر است که در طراحی این نوع کنترل کننده باید ابتکار زیادی به خرج داد و در تنظیم پارامترها بسیار دقت کرد. با وجود این مزایا بسیاری از این نوع کنترل کننده ها در کاربردهایشان دچار مشکل عدم پایداری می شود. در این مقاله کنترل کننده هایی را پیشنهاد خواهیم کرد که برای رفع این نقیصه از تکنیک های کنترل بهینه و کنترل تطبیقی بر مبنای تئوری لیاپانوف به جای روش‌های معمولی و ابتکاری برای تنظیم استفاده می کنند. با این طراحی ها، پایداری کنترل کننده های ما برخلاف سایر کننده های هوشمند، تضمین خواهد شد. کليد واژه: بازوی رباتیک، مدیریت انرژی، کنترل تطبیقی، محاسبات نرم، PMSM.
طراحی و شبیه سازی تقویت کننده با توان پایین برای کاربرد در سنسورهای تصویری
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 85 صفحه

چکیده :   
     هدف طراحی و شبیه سازی تقویت کننده مبتنی بر تکنولوژی CMOS با توان مصرفی پایین برای کاربرد در سنسورهای تصویری می باشد.بدین منظور تقویت کننده ای که از مدار ABCC (مدار هوشمند جریان بایاس) بهره میگیرد معرفی شده است.این مدار ولتاژهای ورودی را کنترل میکند سپس جریان بایاس تقویت کننده را به منظور دستیابی به پایداری و توان مصرفی مطلوب و سرعت بالا فراهم می سازد.این مدار با استفاده از نرم افزار Hspice در تکنولوژی های ۰٫۱۸ um و ۹۰ nm  مبتنی برCMOS  در دو حالت ، همراه و بدون مدارABCC  مورد تحلیل و شبیه سازی قرار گرفته است. نتایج حاصل از شبیه سازی نشان می دهد طراحی با تکنولوژی ۹۰ نانو از لحاظ بهره، حاشیه فاز، سرعت پاسخ دهی وتوان مصرفی در مقایسه با تکنولوژی  0.18 um ازکارایی بهتری برخوردار است.هم چنین مشاهده کردیم با حذف مدار ABCC علی رغم افزایش بهره ، پایداری مدار دچار خدشه خواهد شد و سیستم بصورت کاملا ناپایدار عمل می کند.
 

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2927
  • آی پی امروز : 232
  • آی پی دیروز : 253
  • بازدید امروز : 816
  • باردید دیروز : 1,200
  • گوگل امروز : 26
  • گوگل دیروز : 42
  • بازدید هفته : 3,079
  • بازدید ماه : 40,244
  • بازدید سال : 255,623
  • بازدید کلی : 8,434,317
  • کدهای اختصاصی