جستجوگر پیشرفته سایت



دانلود پروژه بررسی سیستم‌ های برنامه‌ریزی منابع‌ موسسه‌ (ERP)
دانلود پروژه بررسی سیستم‌ های برنامه‌ریزی منابع‌ موسسه‌ (ERP)

عنوان پروژه : بررسی سیستم‌ های برنامه‌ریزی منابع‌ موسسه‌ (ERP)

تعداد صفحات : ۹۹

شرح مختصر پروژه : در این پروژه ، سیستم‌ های برنامه‌ریزی منابع‌ موسسه‌ (ERP) مورد بررسی‌ قرار می گیرد. پس‌ از ارائه‌ تعریفی از ERP ، روند تاریخی توسعه‌ سیستم‌های گوناگون‌ اطلاعاتی در سازمان های تولیدی مورد مطالعه‌ قرارمی گیرد‌ و جایگاه‌ سیستم‌های ‌ERP در میان‌ آنها روشن‌ می گیرد. به‌این‌ ترتیب، نقش‌ حساس‌ و واسط ‌ERP میان‌ زنجیره‌ تامین‌ و سیستم‌های‌ کف‌ کارخانه‌ مشخص‌ می شود.

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise resource planning) (به اختصار ERP)، شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلفی است که به بهبود عملکرد یک سازمان منتهی می‌شود و تمام داده‌ها و فرایندهای یک سازمان را در یک سیستم واحد جمع می‌کنند.از این سیستم میتوان به یک راهکار مدیریت در سازمان نام برد. ERP توسط برنامه‌های کاربردی که شامل چندین زیربرنامه کاربردی دیگر است پشتیبانی می‌شود بطوریکه فعالیت‌ها را در گستره واحدهای عملیاتی سازمان یکپارچه می‌سازد. این فعالیت‌ها می‌تواند بازهٔ وسیعی از مدیریت تولید، خرید قطعات، کنترل موجودی انبار، ارسال مواد به واحدهای تولیدی تا ردگیری سفارشات را شامل شود. ERP همچنین می‌تواند زیر برنامه‌های کاربردی در زمینه مدیریت مالی و مدیریت منابع انسانی سازمان را هم در بر داشته باشد. در واقع ERP، سامانه‌ای است که دارای اهداف، اجزا و محدوده مشخص و معینی است

به‌ منظور شفاف‌ترشدن‌ گستردگی‌ سیستم‌های‌ERP ، کارکردها یا مسئولیتهای‌ اصلی‌ آنها در سازمان‌ نیز بررسی‌ می شود. یک‌ سیستم‌ERP به‌دلیل‌ ویژگی‌ اساسی‌ خود، یکپارچگی، تمامی‌ جنبه‌های‌ یک‌ سازمان‌ را از جمله‌ توزیع‌ و فروش، برنامه‌ریزی‌ تولید، تهیه‌ و تدارک‌ مواد، مدیریت‌ سازمان‌ و منابع انسانی‌ و برنامه‌ریزی‌ و کنترل‌ تجاری‌ – در قالبی‌ ساخت‌یافته‌ در برمی‌گیرد؛ به‌این‌ ترتیب‌ چنانچه‌ به‌درستی‌ اجرا شود، می‌تواند منافع‌ بسیاری‌ را برای‌ سازمان‌ به‌ارمغان‌ بیاورد که‌ برخی‌ از مهمترین‌ آنها در این‌ فصل ارائه‌ شده اند.‌باوجود اینکه‌ سیستم‌های‌ERP در سازمان های تولیدی پا به‌ عرصه‌ وجود گذاشته‌اند، امروزه‌ شرکتهای‌ خدماتی‌ زیادی -مثلاً‌ در بازار تکنولوژی‌ اطلاعات‌ و ارتباطات‌ – نیز از آن‌ بهره‌ می‌جویند. به‌علاوه، این‌ سیستم‌ها به‌تازگی‌ در کشور ما مورد توجه‌ قرار گرفته‌اند.

 

از این‌رو پرداختن‌ به‌ چگونگی‌ پیاده‌سازی‌ آنها، از اهمیت‌ بسزایی‌ برخوردار است؛ به‌ویژه‌ از آن‌ جهت‌ که‌ امروزه‌ در کشورمان‌ تلاشهای‌ ارزنده‌ای‌ برای‌ توسعه‌ سیستم‌های‌ اطلاعاتی‌ فراگیر در حال‌ انجام‌ است. در هرحال، تارسیدن‌ به‌ سطح‌ استاندارد سیستم‌های‌ERP و پوشش‌دادن‌ نیازهای‌ روزافزون‌ صنعت‌ و خدمات، هنوز راه‌ درازی‌ در پیش‌ است. در فصل دوم به معرفی شرکت ماشین سازی اراک و محصولات تولیدی و همچنین معرفی یکی از گروههای تولیدی این شرکت به نام گروه تولیدی ساخت و تجهیزات می پردازیم.در فصل سوم برنامه ریزی تولید گروه ساخت و تجهیزات این شرکت و روابط آن با سایر قسمت ها را مورد بررسی قرار داده و در فصل چهارم به برنامه ریزی انجام شده جهت ساخت دیگ بخار و آشنایی با کارگاههای سازنده این محصول پرداخته و در قسمت ضمائم با نمونه فرمهای موجود در واحد برنامه ریزی تولید دیگ بخار آشنا می گردیم.

مزایای سیستم ERP

از مزایای سیستم ERP میتوان موارد زیر را نام برد:

  • تسریع زمان پاسخ دهی اطلاعاتی
  • افزایش تعامل در سراسر سازمان
  • بهبود مدیریت چرخ سفارش
  • کاهش سیکل بستن حسابﻫﺎی مالی
  • بهبود تعامل با مشتریان
  • بهبود ارسال به موقع
  • بهبود تعامل با تامین کنندگان
  • کاهش هزینهﻫﺎی مستقیم عملیات
  • کاهش سطح موجودی
تعداد بازديد : 919
دانلود پایان نامه بررسی کنترل کیفیت
دانلود پایان نامه بررسی کنترل کیفیت
عنوان کامل: بررسی کنترل کیفیت
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 59
بخشی از مقدمه:
این تحقیق چکیده ایست درباره موضوع "کنترل کیفیت آماری ، تاریخچه آن و شرح مختصری درباره انواع نمودارهای کنترل" و در ادامه "تاریخچه شرکت سایپا ، تشکیلات سازمانی آن" همچنین گزیده ای از فرآیند مونتاژ در قسمت تزئینات پراید و نحوه کنترل کیفیت آن و در انتها  یک طرح نمونه گیری و بدست آوردن حدود کنترل جهت استفاده برای تولیدات آتی به همراه تمهیدات لازم جهت بهبود کیفیت در فرآیند مونتاژ.
امروزه پرداختن به کیفیت نه یک نیاز بلکه بقای هر سازمانی بوده و این باور که کیفیت درسایه اندیشه و تغییر می باشد ، اصلیست مسلم. مشتری گرایی و مسئولیت در قبال محصول از دلایل اصلی پیدایش تضمین کیفیت بعنوان یکی از استراتژیهای مهم تجاری محسوب می شود و دلایل گوناگونی برای چنین نگرشی وجود دارد که می توان از میان آنها به موارد زیر اشاره نمود:
1-ارتقاء سطح آگاهی و شناخت مصرف کننده نسبت به کیفیت و عملکرد کیفیت
2-مسئولیت در قبال محصول
3-افزایش هزینه نیروی کار ، انرژی و مواد اولیه 
4-تنگتر شدن عرصه رقابت
5-بهبودهای قابل توجه در زمینه بهره وری با به کارگیری برنامه های مهندسی کیفیت
بخشی از این استراتژی تجاری ، برنامه ریزی کیفیت ، تجزیه تحلیل و کنترل است که به طور مستقیم بر کیفیت اثر می گذارد و باعث می گردد تا میزان درآمد ، بازده سرمایه گذاری و به طور کلی درآمد سازمان افزایش یابد.
بیایید یاد بگیریم که کیفیت مجانی و سود آور است.
اگر عمق دانش کارکنان از فرآیند افزایش یابد کیفیت دست یافتنی و رو به بهبود است.
یک نکته اصلی را باید همیشه در مورد یک محصول در نظر داشت وآن این است که محصول باید خواسته های افرادی را که از آن استفاده می کنند را بر آورده نماید. با توجه به این نکته کیفیت یعنی شایستگی جهت استفاده و این شایستگی به معنای توانایی فراورده کردن ماده اولیه با حداقل قیمت ، دور ریز و دوباره کاری.
 کیفیت امریست بسیار گسترده ؛ دراین گفتار به امر کیفیت در مشخصه های بدیهی پرداخته شده است.
تعداد بازديد : 409
پایان نامه بررسی نحوه تهيه صورت‌هاي مالي تلفيقي در واحدهاي تجاري
پایان نامه بررسی نحوه تهيه صورت‌هاي مالي تلفيقي در واحدهاي تجاري
عنوان کامل: بررسی نحوه تهيه صورت‌هاي مالي تلفيقي در واحدهاي تجاري.
دسته: مدیریت و حسابداری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 70
بخشی از مقدمه:
به علت گسترش دامنه فعاليت واحدهاي اقتصادي و در پاسخگويي به نيازهاي مختلف فني، مالي و علمي، شركت‌هاي بزرگ با خريد سهام شركت‌هاي كوچكتر توانايي خود را گسترش داده و شركت‌هاي بزرگتر فعاليت‌هاي گوناگون را فراهم مي‌آورند. با گسترش گروه شركت‌ها و پديد آمدن شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، مسأله تلفيق صورت‌هاي مالي اين واحدهاي اقتصادي مطرح گرديد. مطابق استاندارد شماره 18 ايران تحت عنوان صورت‌هاي مالي تلفيقي و حسابداري سرمايه‌گذاري در واحدهاي تجاري فرعي تهيه و ارائه صورت‌هاي مالي تلفيقي از سال 1380 الزامي گرديده است. 
تحقيق حاضر به بررسي نحوه تهيه صورت‌هاي مالي تلفيقي در واحدهاي تجاري پرداخته است كه براي انجام اين بررسي ابتدا به تعريف صورت‌هاي مالي تلفيقي و مباني، الزام و ارائه اين صورت‌ها و نحوه ثبت و حسابداري آنها پرداخته شده است. از اينرو ابتدا با بررسي استانداردهاي حسابداري 18 و 19 مطالبي درخصوص تهيه و ارائه صورت‌هاي مالي تلفيقي تهيه شده است. سپس با بررسي استانداردهاي حسابداري بين‌المللي و ايران چگونگي استفاده از اين استانداردها با ذكر مثال‌هايي ارائه گرديده است.
در دنياي امروز، بسياري از واحدهاي تجاري به‌منظور افزودن بر ارزش خود به ترکيب واحدهاي تجاري روي‌ آورده‌اند. اين واحدها، هدف هم‌افزايي ناشي از فزوني ارزش يک مجموعه نسبت به مجموع ارزش اجزاي تشکيل‌دهنده آن را دنبال مي‌کنند که عموما" در نتيجة ترکيب واحدهاي تجاري حاصل مي‌شود. چنانچه از تركيب دو يا چند شركت، يك شخصيت اقتصادي واحد شكل بگيرد، تلفيق اطلاعات مالي شركت‌ها در قالب يك مجموعه صورت‌هاي مالي مجزا ضرورت پيدا مي‌كند. اين فرض وجود دارد كه صورت‌هاي مالي تلفيقي معنا و مفهوم بيشتري از چند صورت مالي جداگانه دارد و اگر در گروهي از شركت‌ها يكي بر ديگري كنترل مالي داشته باشد، اين صورت‌ها اطلاعات مالي را به نحو مطلوبتر ارائه مي‌كند. 
صورت‌هاي مالي تلفيقي از زماني رايج شد كه اين باور پديد آمد كه مرزهاي بين شخصيت‌هاي اقتصادي جداً بايد ناديده گرفته شود تا بتوان عمليات تجاري گروهي از واحداي تجاري به هم وابسته را به عنوان يك كليك اقتصادي و مالي گزارش كرد.
هرگاه ترکيب واحدهاي تجاري به رابطه اصلي و فرعي منجر شود، واحد تحصيل‌کننده يا واحد تجاري اصلي (واحد تجاري داراي يک يا چند واحد فرعي) بايد صورت‌هاي مالي تلفيقي تهيه و ارائه نمايد.
تعداد بازديد : 574
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دانلود پروژه سازمان تجارت جهاني
دانلود پروژه سازمان تجارت جهاني
عنوان کامل: بررسی سازمان تجارت جهاني
دسته: مدیریت و حسابداری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 66
بخشی از مقدمه:
درجهاني كنوني كه همه چيز در حال تحول و پيشرفت مي باشد نروم تحول در زمينه هاي مختلف اقتصادي و ديگر زمينه ها براي تمام كشورها لازم و ضروري مي باشد و حتي يكي از واجبات مهم براي بقاي كشورها در زمينه ي فعاليت هاي اقتصادي در عرصه ي بين‌المللي مي باشد با توجه به وجود سازماني به نام سازمان تجارت جهاني عضويت  و 154 كشور جهان در اين سازمان و آزادسازي تجاري در زمينه هاي مختلف در اين كشورها لازم است كه اهميت اين سازمان جهاني و مزايا و معايب عضويت در اين سازمان مورد بحث قرار گيرد و همچنين به نقش ايران و مزايا و معايب آن در عضويت به اين سازمان خواهيم پرداخت و همين‌طور كه مي دانيم اين سازمان حوزه هاي مختلفي را در زمينه هاي مختلف تجاري مورد بررسي قرار مي دهد. از جمله 3 حيطه مهم در زمينه ي خدمات، كالا، و مالكيت كه هر كدام از اين حوزه ها خود به شاخه هاي مختلفي تقسيم مي گردند.
1- مبتلا فعاليت در زمينه ي كالا كالاهايي از قبيل منسوجات، پوشاك، محصولات كشاورزي، انواع فلزات محصولات صنايع شيمايي و محصولات صنايع غذايي، انواع مصالح ساختماني و وسايل نقليه و تجهيزات حمل و نقل.
2- فعاليت در زمينه ي خدمات هم به بخش ها خدمات توريسم خدمات فني و مهندسي، خدمات ساختمان، و حمل و نقل و........
3- مالكيت ها از جمله مالكيت هاي صنعتي و معنوي از قبيل آثار مكتوب و آثار سمعي، بصري، فيلم هاي سينمايي، محصولت صنعتي، اختراعات، علائم تجاري ...... تقسيم مي شود و همانطوري كه به اين مصاديق اشاره شد حيطه ي فعاليت سازمان تجارت جهاني بسيار گسترده مي باشد و همه ي موارد بسيار مهم و حياتي در زمينه ي تجارت را در بر مي گيرد و هر روز به موارد اين آزادسازي هاي تجاري در زمينه هاي مختلف افزوده مي شود و كشورها براي عضويت در آن بايد خود را با ا ستانداردهاي سازمان تجارت جهاني در زمينه هايي كه اين سازمان به فعاليت مي پردازد تطبيق دهند تا بتوانند به عنوان عضو سازمان در عرصه ي بين‌المللي فعاليت نمايند آنجا كه حيطه ي مواردي كه سازمان به بررسي آن مي پردازد بسيار گسترده مي باشد در اين تحقيق سعي كرده امر كه در و همچنين سعي كرده‌ا م هر چند كوتاه به ارتباط اين سازمان با ديگر بخش هاي حقوق مثل حقوق بشر و ...... به طور خلاصه بپردازيم و به همچنين بر سيستم حل اختلافات در سازمان تجارت جهاني نيز توجه كنم حال با توجه به گستردگي مطالب سعي نمودم توجه خود را در چند مورد از زمينه هايي كه نام بردم بيشتر متمركز نمايم گرچه در مورد مسائل مختلف به اختصار به توضيح خواهم پرداخت فرضيه به سازمان تجارت جهاني نقش مهمي در در آزادسازي تجاري و متعاقب آن پيشرفت اقتصادي و يكسان سازي قوانين تجاري در زمينه هاي مختلف كالا، خدمات و مالكيت ها مي گردد.
تعداد بازديد : 492
بررسی سیستم اتوماسیون اداری و نقش آن در بهبود تصمیم گیری مدیران
بررسی سیستم اتوماسیون اداری و نقش آن در بهبود تصمیم گیری مدیران

عنوان پروژه : بررسی سیستم اتوماسیون اداری و نقش آن در بهبود تصمیم گیری مدیران

تعداد صفحات : ۱۵۵

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است ، به بررسی سیستم اتوماسیون اداری و نقش آن در بهبود تصمیم گیری مدیران پرداخته است.هدف اصلی ازاین پروژه بررسی سیستم اتوماسیون اداری ونقش آن در بهبود تصمیم گیری مدیران  می باشد و شامل اهداف فرعی مانند شناسایی یک سیستم اتوماسیون جامع اداری مناسب جهت اطلاع رسانی به مدیران، بررسی و تجزیه و تحلیل آثارونتایج حاصل از سیستم اتوماسیون اداری برتصمیم گیری مدیران، بررسی و شناسایی عوامل موثر بر موفقیت سیستم اتوماسیون اداری از نظر تامین اطلاعات مناسب نظیر صحت،دقت،بهنگام بودن و اقتصادی بودن، بررسی اثرات اتوماسیون اداری بربهبود فرآیند تصمیم گیری مدیران، ارائه راهکار برای بهبود عملکرد سیستم اتوماسیون جهت بهره برداری می باشد.

سیستم اتوماسیون اداری که با مشخصه هایی مانند تعدادنامه ها ی صادره ، تعداد نامه ها ی وارده ،ادراک ، ساعات استفاده به عنوان متغیرمستقل و بهبود تصمیم گیری مدیران با مشخصه هایی مانند صحت،دقت،اقتصادی بودن،به هنگام بودن به عنوان متغیروابسته مطرح می باشد. اتوماسیون داری ، مکانیزمی است در راستی بهبود بهره وری سازمان از طریق اعمال مدیریت اثر بخش و کارا بر مجموعه فعالیتهای سازمان با بهره گیری از : گردش الکترونیکی مکاتبات در سطح سازمان ، جستجوی آسان در اطلاعات ذخیره شده ، پاسخگویی سریع و به موقع به مراجعان ، حذف کاغذ از چرخه مکاتبات اداری ، اعمال کنترل مناسب بر کاربران ، ثبت و نگهداری بهینه اطلاعات ، بهبود ارتباطات درونی سازمانی .

 

نتایج حاصل از پروژه نشان داد که سیستم اتوماسیون بر افزایش صحت تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد . سیستم اتوماسیون بر افزایش دقت تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد . سیستم اتوماسیون بر بهنگام بودن تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد . سیستم اتوماسیون بر اقتصادی بودن تصمیم گیری مدیران تاثیر دارد.و شواهدی بررد فرضیهای چهارگانه مذکور وجودنداشت.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی سیستم اتوماسیون اداری و نقش آن در بهبود تصمیم گیری مدیران را مشاهده می فرمایید :

تعداد بازديد : 879
پروژه کیفیت و نوع بهره وری در صنعت تولید
پروژه کیفیت و نوع بهره وری در صنعت تولید

هدف از انجام این پروژه بررسی صنعت و تولید , کیفیت و نوع بهره وری و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: صنعت و تولید , کیفیت و نوع بهره وری
دسته: رشته ی مدیریت صنعتی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۵٨
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
امروزه درجهان صنعتی، مسئله رقابت جهت فروش محصولات تولیدی، امری مهم و تعیین کننده برای ادامه حیات صنایع آن کشور محسوب می شود و صنعتی قابل استمرار است و امکان رشد و گسترش دارد که بتواند با همتاهای داخلی و یا خارجی خود رقابت کند و این مهم میسر نیست مگر با بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی. امروزه در کشور مبلغی حدود ١٧% از تولید ناخالص ملی صرف ضایعات، دوباره کاری، و عدم قبول کارهای ساخته شده می شود. برای رشد کیفیت محصولات تولیدی بایستی به عوامل موثر در کیفیت محصولات تولیدی به موازات کنترل کیفیت اهمیت داده شود و در جهت بهبود این عوامل اقدامات اساسی نمود.
از جمله این عوامل می توان به کیفیت مواد اولیه، فرایند تولید، مهندسی صنایع و غیره اشاره نمود. بعنوان یکی ازنظامهای مطلوب کنترل صنایع کشور می توان از روشهای کنترل کیفیت آماری که مناسب ترین و موثرترین راه تشخیص داد ه شده است نام برد.در این روشها جمع آوری اطلاعات نقش مهم و اساسی ایفا می نماید. در این مقاله سعی شده است ابتدا به علل موثر در بهبود کیفیت محصولات صنعتی اشاره شود، سپس به اهمیت کنترل کیفیت و اهداف آن پرداخته شود و آنگاه روشهایی عملی جهت بهبود کیفیت محصولات تولیدی ارائه گردد.
بهره وری استفاده بهینه از منابع سازمان بمنظور رسیدن به اهداف کارا و اثربخش، در چارچوب یک نظام ارزشی مورد قبول می باشد. ساماندهی و مدیریت فضای عملیاتی (رفتاری)، مهم‌ترین عامل در رسیدن به بهره‌وری است. منابع، مهارتها و ویژگی هایی از سازمان ها در صنعت که برای موفقیت در بازار لازم و ضروری هستند عوامل کلیدی موفقیت می باشند. تجزیه و تحلیل عوامل شکست و آثار آن FMEA نامیده می شود. FMEA یک تکنیک مهندسی است که به منظور مشخص کردن و حذف خطاها، مشکلات و اشتباهات بالقوه موجود سیستم ، فرایند تولید و ارائه خدمت، قبل از وقوع ، در نزد مشتری ، بکار برده می‌شود. این روش در سالیان اخیر در سازمانها و صنایع مختلف بسیار به کار گرفته شده و نتیجه داده است.

در ادامه فهرست مطالب پروژه را مشاهده میفرمایید :

تعداد بازديد : 606
پروژه بررسیJIT (سیستم تولید به هنگام)
پروژه بررسیJIT (سیستم تولید به هنگام)
هدف از انجام این پروژه بررسی سیستم تولید به هنگام و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسیJIT (سیستم تولید به هنگام)
دسته: مدیریت - مهندسی صنایع
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۵۴
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در واکنش به تغییرات بسیاری در ماهیت و حجم رقابت بین المللی ، بسیاری از شرکتها به شیوه های تولید نوین اصولا ً به طور مشابه مبادرت ورزیده اند .
این شیوه های نوین به نامهای گوناگونی ملقب شده اند :
تولید بدون ضایعات (LP)  ، درست بموقع (JIT)  ، کارخانه در هم تنیده  ، تولید در سطح جهانی  ، مدیریت کیفیت فراگیر (TGM)  ، تولید کامپیوتری (CIM)  ، تولید لانه زنبوری یا حجره ای (CM)  ، و سیستمهای تولید انعطاف پذیر (FMS)  .
یکی از سر شناس ترین نویسندگان آثارمربوط به تولید ژپنی ، JIT  را به عنوان سیستمی توصیف کرده است که « برای تولید و تحویل به موقع کالاها برای فروش ، ارائه به موقع اجزا و قطعات برای مونتاژ و تبدیل به کالاهای تمام شده ، ارائه به موقع مواد خریداری شده برای تبدیل به قطعات ساخته شده ، طراحی میگردد »  .     
JIT روشی است که در جهت دستیابی به حذف عملی سطوح ذخیره در کلیه نقاط فرایند تولید حرکت می کند . از مواد ورودی گرفته تا کالای در جریان ساخت در کارگاه و انبارداری قبل از ارسال . کاهش سطوح ذخیره نه تنها به دلیل آزاد شدن نقدینگی ، باعث صرفه جویی می شود ، بلکه حذف ذخیره های احتیاطی به افشای مسائل در فرایند تولید کمک می کند .
JIT همچنین به عنوان فلسفه ای برای حذف ضایعاتی که جز افزودن هزینه ، هیچ ارزش افزوده ای برای محصول ندارند ، توصیف می شود 
« ارزش ، آن چیزی است که مشتری حاضر است بابت آن پول پرداخت نماید »
فهرست در ادامه مطلب
تعداد بازديد : 613