loading...
دانلود سرای دانشجویی
پایان-نامه-رابطه-مدیریت-دانش-و-اثر-بخشی-سازمان-ها-نقش-قابلیت-های-سازمانی-و-استراتژی-های-تجاری
پایان نامه رابطه مدیریت دانش و اثر بخشی سازمان ها، نقش قابلیت های سازمانی و استراتژی های تجاری
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 141
حجم فایل: 1074 کیلوبایت

پایان نامه رابطه مدیریت دانش و اثر بخشی سازمان ها، نقش قابلیت های سازمانی و استراتژی های تجاری
تعداد صفحات : 141 صفحه و قابل ویرایش


امروزه، برای تشریح وضعیت سازمان ها اصطلاحات گوناگونی مثل عصر فراصنعتی، عصر اطلاعات و یا جامعه دانشی برای توصیف وضعیت کنونی به کار می رود. صرف نظر از اصطلاحات مذکور، اغلب صاحبنظران معتقدند که یکی از موضوعات مهم مطرح شده دراین دوره، مفهوم مدیریت دانش است؛ مفهومی که هیجان ایجاد کرده و باعث بحث و مناظره‌ی فراوان شده است. مدیریت دانش رویکردی است که به سرعت در حال تکامل است و به چالش های اخیر برای افزایش کارایی و بهبود اثر بخشی فرایند های تجاری محور، همراه با نوآوری مستمر، توجه زیادی دارد. نیاز به مدیریت دانش براساس رشد ادراک جامعه تجاری، از این واقعیت سرچشمه می‌گیرد که دانش در عملکرد سازمانی و دسترسی به مزیت رقابتی پایدار، عنصری مهم تلقی می شود (Davenport ، 1999، P5). چنین تغییر جهت اساسی و در سطح بالایی، پیامدهای مهمی در فرایند های سطوح میانی و پایانی در سازمان دارد. در حقیقت، جذب و بکارگیری مفاهیم، ابزارها، تکنیک ها و استراتژی های مدیریت دانش در تحولات آینده، به منظور استقرار شرکت های دانش محور، به سادگی امکان پذیرنیست؛ چرا که نیازمند انتخاب صحیح ابزارها و تکنیک‌هایی است که به شیوه ای هماهنگ به کار گرفته شوند. بطور خلاصه، مدیریت دانش را فرآیند خلق، ارزیابی، ارائه، توزیع و کاربرد دانش می دانند(Choi & Lee، 2003، p 44). سازمان های موفق دریافته اند که دانش مهمترین دارایی آنهاست وبرخی اصول اساسی مدیریت دانش، در کارکنان وسازمان وجود دارد وآنان به مدیریت دانش به عنوان عامل کلیدی موفقیت در سازمان می نگرد. مدیریت دانش متشکل از دامنه ای از استراتژیها ورویه هاست که در یک سازمان برای رسیدن به اهداف آن با استفاده بهینه از دانش و یا توانایی یک سازمان در استفاده از سرمایه معنوی (تجربه ودانش فردی نزد هر فرد) و دانش دسته جمعی به منظور دستیابی به اهداف خود از طریق فرآیندی شامل تولید دانش، تسهیم و انتقال دانش واستفاده از آن به کمک فناوری است.(Kanapeckiene,2010, P 63). ایجاد مزیت رقابتی استراتژیک نیازمند نوع جدیدی از سازمان ها می باشد که قابلیت ایجاد دانش برای حداکثرسازی رقابت و موفقیت استراتژیک را داشته باشند(Skyrme,2001,p89). برای اینکه سازمان بتواند رابطه بین دانش و استراتژی را تبیین کند، باید برنامه استراتژیک خود را پیکربندی نماید و دانش مورد نیاز برای اجرای استراتژی را شناسایی و آن را با دانش موجود مقایسه کند تا شکاف دانش استراتژیک مشخص شود(Halawi, 2006,p64). در این تحقیق با درک ضروریت و اهمیت موضوع، درصدد شناسایی استراتژي هاي مديريت دانش و نقش قابلیت های سازمانی و استراتژی های تجاری در اثر بخشی سازمان ها می باشیم. این فصل از تحقیق مشتمل بر مقدمه و کلیات تحقیق، پرسش، فرضیات، اهداف وضرورت انجام تحقیق می باشد.

رابطه مدیریت دانش و اثر بخشی سازمان ها، نقش قابلیت های سازمانی و استراتژی های تجاری أ‌

پایان-نامه-بررسی-رابطه-فرهنگ-سازمان-و-خلاقیت-سازمانی-در-سازمان-امور-مالیاتی-کشور
پایان نامه بررسی رابطه فرهنگ سازمان و خلاقیت سازمانی در سازمان امور مالیاتی کشور
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 177
حجم فایل: 1689 کیلوبایت

پایان نامه بررسی رابطه فرهنگ سازمان و خلاقیت سازمانی در سازمان امور مالیاتی کشور
تعداد صفحات : 177 صفحه و قابل ویرایش

چکیده
این پژوهش به بررسی رابطه فرهنگ سازمان و خلاقیت سازمانی در سازمان امور مالیاتی کشور پرداخته است. ابعاد فرهنگ سازمان با استفاده از پرسشنامه هافستد بصورت فاصله قدرت، اجتناب از عدم اطمينان ، فرد گرائي و مرد سالاري مورد استفاده قرار گرفته است. جامعه مورد بررسی در این پژوهش مشتمل بر 360 نفر (مدیران و کارکنان واحدهای امور مالیاتی شرق تهران) می باشد. روش نمونه گیری تصادفی بوده و با استفاده از فرمول کوکران، تعداد نمونه 186 برآورد گردیده است. اطلاعات گردآوری شده از دو پرسشنامه فرهنگ سازمانی هافستد و خلاقیت سازمانی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاکی از ارتباط معنی دار در جهت مستقیم بین فرهنگ سازمان و خلاقیت سازمانی میباشد. باتوجه به نتایج فردگرایی/ جمع گرایی با ضریب 357/0 و پس از آن فاصله قدرت با ضریب 263/0 بیشترین تاثیر را در جهت مستقیم با خلاقیت سازمانی داشته اند. همچنین مردسالاری با ضریب 325/0 - بیشترین تاثیر را در جهت معکوس و بعد از آن اجتناب از عدم اطمینان با ضریب 180/0 - را دارا بوده اند.

کلیدواژه: خلاقیت سازمانی، فرهنگ سازمانی، فردگرایی ، فاصله قدرت، سازمان امور مالیاتی کشور

پایان-نامه-تاثیر-استراتژی-مدیر-دانشگاه-در-طرحواره-های-ناسازگاری-اولیه-با-موفقیت-تحصیلی-دانشجویان
پایان نامه تاثیر استراتژی مدیر دانشگاه در طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی دانشجویان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 171
حجم فایل: 962 کیلوبایت

عنوان : پایان نامه تاثیر استراتژی مدیر دانشگاه در طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی دانشجویان
تعداد صفحات : 171 صفحه و قابل ویرایش
چکیده :

در این پژوهش تاثیر ابعاد استراتژی مدیر دانشگاه در طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی دانشجویان مورد بررسی قرار گرفته است. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات، مدلسازی ساختاری بوده است. نتایج آزمون فرضیات مربوط به رابطه ابعاد طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی نشان داد که برخی از طرحواره های ناسازگار از جمله طرد/ رها شدگي با ضریب 112/0- ، بی اعتمادی و بدرفتاری با ضریب143/0- ، انزوای اجتماعی و بیگانگی با ضریب202/0- ، شكست در پيشرفت با ضریب 084/0-، آسيب پذيري نسبت به ضرر با ضریب159/0- ، خود تحول نيافته با ضریب 094 /0- ، اطاعت با ضریب108/0-، عيب جويي افراطي با ضریب125/0- و خويشتن داري و خودانضباطی ناکافی با ضریب187/0- رابطه معنی دار در جهت منفی با موفقیت تحصیلی دانشجویان دارد. همچنین نتایج آزمون فرضیات مربوط به رابطه ابعاد استراتژی مدیر دانشگاه با موفقیت تحصیلی نشان داد که بین ابعاد استراتژی مدیر دانشگاه با موفقیت تحصیلی دانشجویان رابطه معنی دار مثبت وجود دارد. فضای آموزشي، پژوهشي و رفاهي باضریب215/0، منابع انساني (اعضاي هيئت علمي و كاركنان) باضریب228/0، کمیت و كيفيت دانشجويان باضریب187/0، تجهيزات كارگاهي و آزمايشگاهي باضریب294/0 و منابع علمی و اطلاعاتی باضریب192/0 در میزان موفقیت دانشجویان تاثیر گذار است.

نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 134 صفحه

چكيده
امروزه، تقريباً تمام کساني که به هر نحو طرفدار توسعه و اصلاحات هستند در همه جاي دنيا از آموزش و پرورش شروع مي کنند. قطعا آموزش و پرورش در عملکرد سازماني خود همانند ساير سازمان ها از تشکل و سرمايه انساني بهترين استفاده را بايد ببرد تا خدمات رساني مناسبي در سطح جامعه انجام دهد. با وجود چنين مساله حائز اهميتي هدف اصلي پژوهش حاضر به بررسي رابطه بهسازي نيروي انساني و سرمايه اجتماعي در سازمان آموزش و پرورش قم مي باشد که سه عنصر ساختاري، رابطه اي و شناختي سرمايه اجتماعي مورد بررسي قرار گرفتند.
اين پژوهش از نظر هدف کاربردي و از نظر ماهيت و روش توصيفي-پيمايشي مي باشد. جامعه آماري آن را کليه پرسنل و کارمندان شاغل غیر آموزشی در سازمان آموزش و پرورش قم در بهار سال ۱۳۹۱ تشکيل مي دهند که با استفاده از جدول مورگان ۱۶۲ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در جمع آوري داده هاي پژوهش نيز از دو روش کتابخانه اي و ميداني(ابزار پرسشنامه محقق ساخته) استفاده گرديد و داده هاي پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS تحليل شدند. يافته ها نشان مي دهد که بطور کلي بين بهسازي نيروي انساني و هر سه بعد سرمايه اجتماعي رابطه معني داري وجود دارد. در پايان نيز پيشنهادات حاصل از يافته هاي پژوهش براي بهبود عملکرد سازمان آموزش و پرورش قم به همراه  محدوديت هاي پژوهش و پيشنهادات براي محققين آينده ارائه شدند.
واژه هاي کليدي: بهسازي نيروي انساني، سرمايه اجتماعي، عنصر ساختاري، عنصر رابطه اي، عنصر شناختي، آموزش و پرورش.
 
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 82 صفحه

چکیده
بانک ها یکی ازنهادهای موثر در رشد اقتصادی هستند. این بنگاههای اقتصادی با جذب سپرده های مردم و سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی موجب اشتغالزایی در جامعه و نقش مهمی در تولید ملی ایفا می کند. بانک ها به منظور مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت ها لازم است از طریق شناسایی ظرفیت های داخل (سهامداران)در جهت افزایش سرمایه بوده و یا از طروق مختلف جهت  تجهیز منابع مالی خود تلاش می کنند.از این رو هدف کلی تحقیق شناخت مولفه های موثر بر موفقیت شعب بانک ملی استان در تجهیز منابع مالی است .که در این راستا سوالات تحقیق به شرح ذیل است:مولفه های موثر بر موفقیت شعب بانک ملی استان در تجهیز منابع مالی کدامند؟ ترتیب اثرگذاری آنها چگونه است ؟
نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر روش توصیفی پیمایشی می باشد  و جامعه آماری آن شامل ۱۶ نفر از روسای درجه یک بانک های ملی شعب استان مازندران می باشند .ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بازوبسته (مقایسه های زوجی)است که پس از توزیع و تکمیل آن توسط پاسخ دهندگان ، جمع آوری گردید.سپس داده های آن به روش آمار توصیفی مورد بررسی قرار گرفت . ضمناً از تکنیک AHP جهت رتبه بندی متغیرهای پژوهش استفاده شد.
یافته های پژوهش نشان می دهد مولفه کارآمدی فناوری اطلاعات،رضایت مشتریان ، کارآمدی مدیریتی ، عوامل محیطی و کارآمدی منابع انسانی بر موفقیت شعب بانک ملی استان در تجهیز منابع مالی به ترتیب تاثیرگذار می باشند
کلیدواژه: موفقفیت-جامه آماری-بانک ملی
نوع فایل: word (قابل ویرایش
تعداد صفحات : 216 صفحه

چکیده
در این پژوهش تحت عنوان « بررسی مدیریت منابع انسانی برعملکرد مالی شعب بانک ملی  » که در شعب بانک ملی شهر اصفهان صورت گرفت سعی شده است فرآیند مدیریت منابع انسانی وعملکرد مالی ورابطه این دو مهم مورد تجزیه تحلیل قرار گیرد به همین منظور بااستفاده از مدل هاروارد که شال پنج متغیر   عوامل موقعیتی، گروه های ذینفع، سیاست های منابع انسانی، نتایج منابع انسانی و دستاورد های منابع انسانی می باشند هر کدام به طور کامل  موردشرح قرار داده شده ورابطه هر کدام با متغیر های مالی بانک مورد بررسی قرار گرفته است. . برای آزمون فرضیه های پژوهش سه پرسشنامه(منابع انسانی،عملکردمالی وضع موجود،عملکرد مالی وضع مطلوب) که هر کدام شامل بیست وسه سوال می باشد تنظیم وبین مدیران شعب توزیع گردید  به منظور سنجش از مقیاس فاصله ای لیکرت ( طیف لیکرت   ) استفاده شد . داده های پرسشنامه های مذکور وارد محیط نرم افزار spss    شد ، و بعد از اجرای عملیات پیرایش داده ها ، خصوصاً با استفاده از آلفای کرونباخ ، این داده ها جهت آزمون مدل ، وارد محیط نرم افزار Lizrel شد و حول فرضیه های تحقیق در قالب یک مدل واحد آزمون شدند که نتایج حاصله نشان داد ، بکارگیری صحیح شیوه های مدیریت منابع انسانی درعملکرد مالی شعب تاثیر دارد وباعث ارتقاء وافزایش عملکرد می گردد. همچنین تمامی معیارهای چندگانۀ نیکویی برازش مدل پژوهشی ، حکایت از نیکویی برازش بسیار خوب مدل نهایی با داده های جمع آوری شده از شعب بانک ملی شهراصفهان دارد . همچنین بر اساس آزمون کولموگروف – اسمیرنوف   همه عوامل در نمونه مورد بررسی از توزیع نرمال پیروی می کنند زیرا سطح معنی داری بیش از ۵ درصد است همچنین نتایج آزمون همبستگی بین متغیرهای مستقل ( متغیر های مدل هاروارد ) و متغیر وابسته ( متغیر های عملکرد مالی ) حاکی از تائید تمام فرضیه های تحقیق است . با توجه به اینکه سطوح معنی داری اثر کلیه¬ی متغیرهای مستقل و عرض از مبدأ کمتر از خطای %۵ است لذا متغیرهای مذکور در مدل حضور دارند و مدل رگرسیونی با حضور کلیه متغیرهای مستقل ارایه می¬گردد. نتایج ارایه شده حکایت از تأیید اثر مولفه های مدیریت منابع انسانی (به عنوان متغیرهای مستقل) بر متغیر وابسته (عملکرد مالی) دارند
کلید واژه ها : مدیریت منابع انسانی،ارزیابی عملکرد،عملکردمالی، بانک ملی 
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 151 صفحه

چکیده
       نظام بانکی کشور در سال های اخیر با رشد چشمگیر نرخ مطالبات سر رسید گذشته و معوق ناشی از عدم باز پرداخت اقساط تسهیلات پرداختی به مشتریان مواجه بوده است. این موضوع باتوجه به جمعیت جوان کشور و لزوم برگشت سریع منابع مصرفی به منظور اعطاء تسهیلات به پروژه های جدید از اهمیت زیادی برخوردار است.  تحقیق حاضر که با جهت گیری کاربردی صورت گرفته، هدفش بررسی ، تبیین وتوصیف عوامل موثر بر ایجاد اقساط معوق بانک قوامین استان کرمانشاه می باشد، که از روش کمی وکیفی بصورت ترکیبی و توامان استفاده شده است. ابزار گرد آوری داده ها در مرحله مقدماتی کتا بخانه ای و اینترنتی و مصاحبه و مشاوره و در مرحله ثانوی پرسشنامه محقق ساخته بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل ۱۱۱ نفر از کارشناسان و خبرگان بانک قوامین استان کرمانشاه(بصورت تمام شمار) می باشد که به ۲۱ گویه(سوال) به طور کامل پاسخ داده اند. برای تبیین پایایی از روش آلفای کرنباخ استفاده شده و عدد بدست آمده ۷۹۹/ می باشد. برای روایی پرسشنامه نیز از نظر خبرگان و کارشناسان مربوطه بانکی، استاد راهنما و مشاور بهره لازم گرفته شده است. در این تحقیق سه فرضیه مطرح است که پس از جمع آوری داده ها در قالب پرسشنامه و فرضیات تحقیق از طریق میانگین با استفاده از نرم افزارspss مورد آزمون قرار گرفت . یافته های تحقیق نشان دهنده تائید هرسه فرضیه بوده است و نتیجه حاصل از مطالعات عبارت از این است که  عوامل ذیل در ایجاد اقساط معوق بانک قوامین استان کرمانشاه تاثیر داشته و باید مدیریت بانک  به این عوامل و مدیریت آنها  توجه ویژه مبذول دارد.
•    عدم کنترل ونظارت کافی بانکی
•    عدم اخذ تضمینات وضامن معتبر
•    نرخ بالا ی سود تسهیلات پرداختی
واژگان کلیدی
مشتریان:customers ، اقساط:stillment: ، بانک: bank   تسهیلات: facilities    مطالبات معوق: pending.lcims
 
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 155 صفحه

چکیده
سازمان تامين اجتماعی متولی تامين پوشش بيمه ای كارگرانی است كه مشمول قوانين خاص بيمه ای نيستند و لذا دارای تنوع و ناهمگونی بسياری هستند؛ دستمزدهای متنوع، پراكندگی در دو بخش خصوصی و دولتی، اشتغال در كارگاه های يك نفره تا كارخانه های بسيار بزرگ و نهايتاً قوانين ناهماهنگی كه هر يك به نوعی درصدد گسترش حمايت قشری از بيمه شدگان هستند.                           
اين ناهمگونی ها اجرای نظارت جامع را دشوار و بلكه ناممكن می نمايد  و امكان اجتناب  از پرداخت حق بيمه را دو چندان نموده  و ضرورت شناسايی دقيق ظرفيت فعلی و بررسی علل عدم پرداخت حق بيمه  و اصلاح آنها را موجب می شود بحث تقليل حق بيمه سهم كارگر و كارفرما به ويژه در ماه های اخير به صورتی جدی مطرح است. از این رو هدف از تحقیق حاضر بررسی علل عدم پرداخت حق بيمه توسط کارفرمایان در سازمان تامین اجتماعی دراستان زنجان می باشد.روش تحقیق در این بررسی از لحاظ هدف کاربردی می باشد واز لحاظ روش  توصیفی – پیمایشی است برای آنالیز اطلاعات ازروش های آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده ابزار پژوهش برای جمع آوری داده ها در رابطه با فرضیه های مطرح شده تنظیم شده پرسشنامه ای بوده که پایایی و روایی آن مورد تایید قرارگرفته که این پرسشنامه  بین نمونه ها توزیع وجمع آوری شده است.
نتایج تحقیق نشان می دهد که از دلایل اجتناب کارفرمایان از پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی  موارد ذیل می باشد  که  دراین میان نرخ حق بیمه بالا از اهمیت بالاتری برخورداراست و سپس عوامل بعدی یعنی بازرسی کارگاهها،بالا بودن هزینه های پرسنلی نیروی کار،حق بیمه کمک دولت  و عدم آگاهی وشناخت کارفرمایان از تاثیر پرداخت حق بیمه،عدم تمایل کارگران نسبت به واریز حق بیمه ازاهمیت برخوردار است و در انتها با توجه به نتایج تحقیق جهت کاهش این پدیده پیشنهاداتی به سازمان تامین اجتماعی توصیه می گردد.
کلیدواژه: اجتناب کارفرمایان – حق بیمه – کارگران
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 106 صفحه

چکیده :
 امروزه دانش منبع اصلی قدرت بوده و کسب اقتدار در جهان امروز مرهون تولید علم و دانش و مدیریت آن است.در این میان، سازمان های دانشی همچون سازمان های تحقیقاتی نیز نیازمندند تا در این محیط متلاطم با بکارگیری ابزار مدیریت دانش به خلق نوآوری کمک نمایند. برای تحقق این هدف، این گونه سازمان ها با انبوهی از موضوعات مدیریت دانش مواجه اند که باید آن ها را مورد توجه و پژوهش قرار دهند. از جمله این موضوعات "شناسایی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش" است.
در راستای پرداختن به این ضرورت، این تحقیق با بررسی مبانی نظری و عملی مقوله مدیریت دانش و مطالعه عوامل کلیدی موفقیت موثر در سازمان های دانش محور، عوامل هشت گانه  کلیدی موفقیت مدیریت دانش را در یکی از سازمان های تحقیقات دفاعی کشور ج.ا. ایران ارائه داده است.
کلید واژه: دانش، مدیریت دانش، عوامل کلیدی موفقیت، سازمان تحقیقاتی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 161 صفحه

چکیده
پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری تحقيق حاضر را كاركنان دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان اردبيل تشكيل مي دهد. براي تعيين حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده که با سطح اطمينان ۹۵% برابر كه حجم نمونه برابر يا ۲۴۲ بدست آمده است. براي نمونه گيري از نمونه ها؛ از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده خواهد گرديد.برای گردآوري اطلاعات مورد نياز پژوهش به وسیله دو پرسشنامهاستاندارد تعدیل شدهپرسشنامه هوش سازماني كارل آلبرخت و پرسشنامه اثربخشي سازماني حمیدی بر اساس نظريه تالکوت پاسونز انجام مي‌گيرد. پایای پرسشنامه هوش سازمانی برابر با ۹۵۶/۰ درصد و پرسشنامهاثربخشی برابر با ۹۱۶/۰ درصد بدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده خواهد شد. بدین ترتیب که برای تلخیص، طبقه بندی، و تفسیر داده های آماری از فراواني و درصد فراواني(جدولها، نمودارها) و به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از همبستگي اسپيرمن با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که بین هوش سازماني و اثربخشی سازماني دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان اردبیل رابطه معنادار وجود دارد که با یافته های بيكزاد و همکاران ( ۱۳۸۹) همخوانی دارد.
واژه های کلیدی: هوش سازمانی ، اثر بخشی ، دانشگاه آزاد

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2927
  • آی پی امروز : 152
  • آی پی دیروز : 199
  • بازدید امروز : 689
  • باردید دیروز : 1,059
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 19
  • بازدید هفته : 5,485
  • بازدید ماه : 33,383
  • بازدید سال : 248,762
  • بازدید کلی : 8,427,456
  • کدهای اختصاصی