loading...
دانلود سرای دانشجویی
پایان نامه مطالعه تحلیلی و عددی جهت دهی بردار پیشران به روش سیال غیر همراستا
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 154 صفحه

چکیده
 جهت دهی بردار پیشران سیالی به عنوان یک تکنولوژی مهم برای عملکرد بالا وسایل نقلیه هوایی پدیدار شده است. این تکنولوژی می تواند قدرت مانور هواپیما را با تغییر جریان نازل و انحراف آن از جهت محوری خود بهبود بخشد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیرات جریان مکشی ثانویه در جریان اصلی خروجی از یک موتور جت کوچک که با یک داکت استوانه ای شکل و یک شیپوره واگرا یکپارچه شده است، و همچنین بررسی اثر پارامترهای سیالی و هندسی  و ارزیابی عملکرد جهت دهی بردار پیشران سیالی می باشد. مطالعات عددی و تحلیلی جهت دهی بردار پیشران برای اولین بار به صورت جریان غیر همراستا بر روی این نازل انجام شد و سپس یک سری از تحقیقات و بررسی ها در جهت بهینه¬سازی هندسی با کمک تحلیلهای عددی انجام شد. محاسبات عددی برای شرایط مختلف جریان با و بدون مکش جریان ثانویه و در ارتفاع های متفاوت شکاف ثانویه و شعاع های انحنای متفاوت کولار  بررسی شده است. شبیه سازی عددی جریان نازل با حل معادلات ناویر استوکس انجام شده است، و پارامترهای ورودی به منظور مطابقت بیشتر با شرایط تجربی تنظیم شده اند. این مطالعات در نرخ جریان جرمی اولیه و فشارهای مکشی متفاوت برای سه ارتفاع شکاف ثانویه ۱، ۵/۱ و ۲ میلیمتر و سه شعاع انحنای کولار ۱۰۶، ۱۲۰ و ۳۰۰ میلیمتر و زاویه قطع کمان ۴۲ درجه بررسی شده است. اثر این پارامترهای سیالی و هندسی در جهت دهی بردار پیشران و عملکرد نازل بحث شده است و نتایج نشان می دهد که این پارامترها اثر مستقیم بر عملکرد جهت دهی و کنترل بردار پیشران دارند. در مطالعات تحلیلی دو روش نوین توسعه یافته به منظور تحلیل بهتر این پدیده در شیپوره ارائه گردیده است. درروش اول با در نظر گرفتن یک حجم کنترل و مطابق با قوانین ممنتوم خطی و یک سری فرضیات روابط ساده شده‌ای توسعه داده شده است و در روش دوم تحلیل این پدیده با استفاده از معادلات حرکت جریان بر روی دیواره های موج دار یا سینوسی تحقق پیدا کرده است.
کلید واژه ها : جهت دهی نیروی پیشران، جریان غیرهمراستا، سطح کواندا، دیواره موج دار، دینامیک سیالات محاسباتی


چکیده :    ‌د
فصل ۱: پیشگفتار    1
۱-۱- اهداف و انگیزه ها ی پژوهشی    2
۱-۲- معرفی کنترل بردار نیروی پیشران و پیشرفت های این تکنولوژی    2
۱-۲-۱- محدودیت هایی از سیستم های کنترل سنتی    3
۱-۲-۲- مزایای کنترل بردار پیشران    4
۱-۲-۳- روش مکانیکی جهت دهی بردار نیروی پیشران    5
۱-۲-۳-۱- نسل اول    5
۱-۲-۳-۲- نسل دوم    7
۱-۲-۴- روش سیالی جهت دهی بردار نیروی پیشران    9
۱-۲-۴-۱- روش کنترل به وسیله موج شوک    12
۱-۲-۴-۲- روش اُریب کردن گلوگاه    14
۱-۲-۴-۳- روش جت ترکیبی (دیافراگم نوسانی)    16
۱-۲-۴-۴- روش جریان همراستا    18
۱-۲-۴-۵- روش جریان غیر همراستا    19
۱-۳- تعریف مسئله    28
۱-۴- بازنگری تاریخچه و تحقیقات پیشین    30
۱-۵- طرح کلی و ساختار تحقیق حاضر    33
فصل ۲: معادلات حاکم بر میدان جریان    34
۲-۱- مقدمه    35
۲-۲- معادلات ناویر – استوکس    35
۲-۳- مدلسازي نوسانات ميدان سيال    37
۲-۳-۱- آشفتگی    37
۲-۳-۲- روش میانگین گیری رینولدز    39
۲-۳-۲-۱- روش بوزینسک    41
۲-۳-۲-۲- روش انتقالی تنش رینولدز    41
۲-۳-۳- روش شبیه سازی گردابه های بزرگ    42
۲-۴- مدل های آشفتگی    42
۲-۴-۱- مدل های صفر معادله ایی    43
۲-۴-۲- مدل های یک معادله ای روش اسپالارت آلماراس    43
۲-۴-۳- مدل های دو معادله ایی    44
۲-۴-۳-۱- مدل k-ε استاندارد    44
۲-۴-۳-۲- مدل k-ε RNG    45
۲-۴-۳-۳- مدل k-ε Realizable    46
۲-۴-۳-۴- مدل k-ω استاندارد    46
۲-۴-۳-۵- مدل انتقال برشی k-ω    46
۲-۴-۴- مدل تنش رینولدز    47
۲-۵- انتخاب مدل آشفته    48
فصل ۳: روش حل عددی و تحلیلی جهت دهی سیالی به روش جریان غیر همراستا    49
۳-۱- تحلیل عددی جهتدهی سیالی به روش جریان غیرهمراستا    50
۳-۱-۱- دینامیک سیالات محاسباتی    50
۳-۱-۲- شبکه بندی    53
۳-۱-۲-۱- بررسی شبکه بندی نزدیک دیواره در جریان های آشفته محصور    55
۳-۱-۲-۲- توصیف شبکه بندی مجموعه نازل مورد نظر برای مسئله جهت دهی سیالی    58
۳-۱-۳- طراحی توسط نرم افزار گمبیت و استفاده از روش ژورنالی    59
۳-۱-۳-۱- معرفی گمبیت    59
۳-۱-۳-۲- محیط ژورنال نویسی    60
۳-۱-۴- پارامتر های هندسی تاثیر گذار    61
۳-۱-۵- شبکه محاسباتی    63
۳-۱-۶- تحلیل عددی با کمک نرم‌افزار فلوئنت    65
۳-۱-۶-۱- معرفی فلوئنت    65
۳-۱-۶-۲- پارامترهای سیالی تأثیر گذار    65
۳-۱-۶-۳- تنظیم شرایط مرزی و پارامترهای حل    66
۳-۱-۶-۴- روش حل عددی    70
۳-۲- روش تحلیلی جهت دهی سیالی به روش جریان غیر همراستا    71
۳-۲-۱- تحلیل حجم کنترل    71
۳-۲-۲- تحلیل با استفاده از معادلات حرکت جریان بر روی یک دیواره موج دار    76
فصل ۴: بررسی نتایج    81
۴-۱- مقدمه    82
۴-۲- مشخص نمودن سطوح جهت نمایش گرافیکی نتایج    82
۴-۳- نتایج کیفی تحلیل عددی    84
۴-۳-۱- همگرایی باقیمانده ها    84
۴-۳-۲- بررسی کانتورهای دما، سرعت و فشار    85
۴-۳-۳- بررسی خطوط مسیر و بردار های سرعت    92
۴-۴- نتایج کمی تحلیل عددی    94
۴-۴-۱- تغییرات زاویه جهت دهی با پارامترهای هندسی در فشار های متفاوت    94
۴-۴-۲- تغییرات زاویه جهت دهی با نرخ جریان جرمی ثانویه به اولیه متفاوت    97
۴-۴-۳- تلفات تراست و تغییرات نسبت تراست برآیند با پارامترهای هندسی و سیالی    100
۴-۵- اعتبار سنجی    102
۴-۶- جمع بندی و ارائه پیشنهادات    106
۴-۶-۱- نتیجه گیری    106
۴-۶-۲- پیشنهادات ادامه پژوهش    108
فهرست مراجع    109
پیوست    113
پیوست الف )       توسعه فایل متنی در محیط گمبیت ( ژورنال فایل )    114
پیوست ب )         انواع الگوريتم هاي حل عددي در نرم افزار فلوئنت    124
پیوست ج)          تنظیمات نرم افزار فلوئنت    127
پیوست د)           جزئیات حل معادلات جریان زیر صوت بر روی یک دیوار سینوسی    130

 

قيمت فايل ورد پروژه : 12000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

پشتیبانی سایت :        09010633413

 

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 2927
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 271
  • بازدید امروز : 325
  • باردید دیروز : 1,244
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 35
  • بازدید هفته : 3,832
  • بازدید ماه : 40,997
  • بازدید سال : 256,376
  • بازدید کلی : 8,435,070
  • کدهای اختصاصی