پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 123 صفحه
چکیده
امروزه رسانه های دیداری به عنوان یکی از ابزارهای اصلی انتقال و گسترش ارزش¬های فرهنگی و اجتماعی، در رفتار کودکان و تغییر روابط اجتماعی آنان دارای نقش مهمی هستند. رسانه ها به تأسیسات و سیستم های فنی ای اطلاق می شوند که ارسال، نقل و انتقال، ارتباط و دریافت اطلاعات را میسر می-سازند و مهم ترین ویژگی آنها عظمت نفوذ، گستردگی حوزه ی عمل و ماندگاری طولانی مدت اثرات آنها می باشد. رسانه ها می توانند با توجه به کارکردها و اوصاف شایان به ذکر خود در تبیین قانون و مقررات، اجتماعی کردن افراد، اطلاع رسانی به آنها و پرکردن اوقات فراغتشان نقش بسیار مهمی را ایفاء کنند. عصری که در آن قرار داریم، عصر ارتباطات و عصر سلطه پدیده رسانه بر زندگی انسان هاست. بی گمان رسانه ها موفق گشته¬اند افکار و عقاید انسان های بی شماری را دستخوش تغییر سازند. تمدن منحط غرب برای ترویج سکولاریسم اقدام به تأسیس هزاران شبکه رادیویی و تلویزیونی کرده است که به صورت شبانه روزی برنامه های گوناگونی را با این هدف پخش می کنند. متأسفانه دست یابی به این شبکه ها در کشور ما به سادگی امکان پذیر است؛ زیرا امکان تهیه و دریافت وسایل ماهواره ای با سهولت و قیمت نازل فراهم آمده است. البته باید توجه داشت که وقتی سخن از ماهواره به میان می آید، ابتدا مسائل ضد فرهنگی آن جلب توجه می کند، سپس مسائل سیاسی، علمی و ورزشی ایفای نقش می کنند. در این تحقیق نقش انواع رسانه های دیداری در ایجاد زمینه های بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی: رسانه، رسانه دیداری، کودکان، بزهکاری، بزهدیدگی.
فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول:کلیات تأثیررسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
۱-۱- مقدمه ۳
۱-۲- بیان مسأله ۵
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق ۷
۱-۴- اهداف تحقيق ۸
۱-۵- تعاريف واژهها ۹
۱-۶- کاربردتحقیق ۱۱
۱-۷- سؤالات تحقیق ۱۱
۱-۸- فرضیات تحقیق ۱۱
۱-۹- قلمرو تحقیق ۱۲
۱-۹-۱ قلمرو زمانی ۱۲
۱-۹-۲ قلمرو موضوعی ۱۲
۱-۱۰- روش انجام تحقیق ۱۲
۱-۱۱- سازماندهی تحقیق ۱۲
فصل دوم:ادبیات و تاریخچه رسانه ها و تاریخچه بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
۲-۱- ادبیات تحقیق ۱۴
۲-۲- مبانی نظری و تاریخچه تحقیق ۱۷
۲-۲-۱ وسایل ارتباط جمعی ۱۷
۲-۲-۱-۱ تعریف لغوی ارتباط ۱۷
۲-۲-۱-۲ تعریف اصطلاحی ارتباط ۱۸
۲-۲-۱-۳ اصطلاح وسایل ارتباط جمعی چه امور و پدیدههایی را در بر میگیرد ۱۹
۲-۲-۱-۴ ایجاد ارتباط جدید در مرحله صنعتی ۱۹
۲-۲-۱-۵ خصلت رسانههای ارتباط جمعی ۲۰
۲-۲-۲ كاركردهای رسانهها ۲۱
۲-۲-۲-۱ اجتماعی شدن ۲۱
۲-۲-۲-۲ اطلاع رسانی به افکار عمومی ۲۲
۲-۲-۲-۳ پرکردن اوقات فراغت افراد ۲۳
۲-۲-۲-۴ سایر کارکردهای رسانه ۲۴
۲-۲-۳ تأثیرات رسانه ها ۲۴
۲-۲-۳-۱ به لحاظ ابزار انتقال پیام ۲۴
۲-۲-۳-۲ به لحاظ حوزه تأثیر جغرافیایی ۲۴
۲-۲-۳-۳ به لحاظ تأثیر بر مخاطبین ۲۵
۲-۲-۳-۴ به لحاظ نوع مالکیت و نحوه اداره آنها ۲۶
۲-۲-۴ مصادیق رسانه ها ۲۶
۲-۲-۴-۱ رسانه های نوشتاری ۲۶
۲-۲-۴-۱-۱ مطبوعات و مجلات ۲۶
۲-۲-۴-۱-۲ کتب و مقالات ۲۷
۲-۲-۴-۲ رسانه های مبتنی بر داده های دیجیتالی ۲۷
۲-۲-۴-۳ رسانه های صوتی ۲۷
۲-۲-۴-۴ رسانه های دیداری ۲۸
۲-۲-۴-۴-۱ تلویزیون ۲۸
۲-۲-۴-۴-۲ سینما ۲۸
۲-۲-۴-۴-۳ بازیهای رایانهای ۲۹
۲-۲-۴-۴-۴ ماهواره ۲۹
۲-۲-۵ تاریخچه مسؤلیت کیفری اطفال (بزهکاری اطفال) در ادوار مختلف ۳۰
۲-۲-۵-۱ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در ایام باستان ۳۰
۲-۲-۵-۲ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مذاهب گوناگون ۳۲
۲-۲-۵-۳ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب کلاسیک ۳۳
۲-۲-۵-۴ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب نئوکلاسیک ۳۵
۲-۲-۵-۵ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار درمکتب تحققی ۳۶
۲-۲-۶ تاریخچه بزهدیدگی به همراه انواع آن ۳۸
۲-۲-۶-۱ انواع بزه دیدگان ۳۸
۲-۲-۶-۱-۱ زنان و دختران بزه ديده ۳۹
۲-۲-۶-۱-۲ كودكان بزه ديده ۳۹
۲-۲-۶-۱-۳ ناتوانان بزه ديده ۳۹
۲-۲-۶-۱-۴ اشخاص حقوقي بزه ديده ۴۰
۲-۲-۶-۱-۵ بزه دیدگان جرائم رایانهای ۴۰
فصل سوم:رسانه های دیداری و تحریک و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان
۳-۱- رسانه های دیداری و تحریک بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۴۲
۳-۱-۱ تفسیر لغوی و اصطلاحی تحریک ۴۲
۳-۱-۲ مصادیق تحریکات رسانهای متضمن تحریک بر بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۴۴
۳-۱-۲-۱ اشاعه الگوهای تبلیغاتی انحراف آمیز ۴۴
۳-۱-۲-۱-۱ تبلیغات تجاری و تأثیر آن برکودکان ۴۵
۳-۱-۲-۱-۲ تبلیغات مذهبی و تأثیرآن برکودکان ۴۶
۳-۱-۲-۲ عدم امکان تطبیق مضامین رسانهای با وضعیت کودکان ۴۶
۳-۱-۲-۲-۱ ایجاد ترس و اضطراب و تأثیرآن برکودکان ۴۸
۳-۱-۲-۲-۲ عارضه بلوغ زودرس درکودکان ۴۹
۳-۱-۲-۲-۳ اختلالات پنداری ۵۱
۳-۱-۲-۲-۴ انحراف در فرهنگ پذیری کودکان ۵۳
۳-۱-۲-۲-۵ ایجاد حس بزرگبینی درکودکان و ملاک ارزیابی آن ۵۵
۳-۱-۲-۳ قهرمان طلبی و ایجاد حس شهرت طلبی درکودکان ۵۷
۳-۱-۲-۴ ایجاد زمینه خشونت رسانهای و تأثیرآن برکودکان ۵۸
۳-۲- رسانههای دیداری و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۵۹
۳-۲-۱- عادی نشان دادن بزهکاری و بزهدیدگی کودکان ۶۰
۳-۲-۱-۱ نظریه مشارکت هدایت شده و تأثیر آن برکودکان ۶۰
۳-۲-۱-۲ همسان سازی انحراف آمیز رسانهای و تأثیر آن برکودکان ۶۰
فصل چهارم:نقش انواع رسانههای دیداری در ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان
۴-۱- نقش انواع رسانه های دیداری در ایجاد زمینه های بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۶۳
۴-۱-۱ رابطه تلویزیون با کودکان ۶۳
۴-۱-۱-۱ کارکردهای تلویزیون و تأثیر آن برکودکان ۶۴
۴-۱-۱-۱-۱ ایدئولوژی حاکم بر تلویزیون و تأثیرآن برکودکان ۶۴
۴-۱-۱-۱-۲ قابلیتهای تلویزیون برکودکان ۶۴
۴-۱-۱-۱-۳ آگهیهای تلویزیونی و تأثیرآن برکودکان ۶۵
۴-۱-۱-۲ تلویزیون وتأثیرآن برروابط بین کودکان با خانواده و همسالان ۶۶
۴-۱-۱-۳ خشونت در تلویزیون و تأثیرآن بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۶۶
۴-۱-۱-۴ راههای مقابله با کارکردهای منفی تلویزیون ۶۹
۴-۱-۲ نقش سینما و تأثیرآن برکودکان ۷۰
۴-۱-۲-۱ مقایسه بین سینما و تئاتر ۷۰
۴-۱-۲-۲ مقایسه بین سینما و تلویزیون ۷۱
۴-۱-۲-۳ تأثیر فیلم سینمایی برکودکان ۷۳
۴-۱-۲-۴ نقش سینما و فیلمهای سینمایی بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۷۴
۴-۱-۳ نقش بازیهای رایانهای برکودکان ۷۶
۴-۱-۳-۱ چالش طلبی موجود در بازیهای رایانهای و تأثیرآن برکودکان ۷۶
۴-۱-۳-۲ مشکلات اجتماعی عمدهی بازیهای رایانهای برکودکان ۷۸
۴-۱-۳-۳ تأثیرات خوب و بد بازیهای رایانهای برکودکان ۷۹
۴-۱-۳-۴ نقش بازیهای رایانهای در ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۸۰
۴-۱-۴ تأثیر ماهواره بر خانواده وکودکان ۸۲
۴-۱-۴-۱ آسیب شناسی استفاده از ماهواره ۸۳
۴-۱-۴-۱-۱ به عنوان چشم اندازهای شیطانی ۸۳
۴-۱-۴-۱-۲ بحران گذار در خانواده ایرانی و تأثیرآن برکودکان ۸۴
۴-۱-۴-۲ تأثیر ماهواره بر بزهکاری و بزهدیدگی خانواده وکودکان ۸۶
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- نتیجه گیری ۹۰
۵-۲- پیشنهادات ۹۳
منابع و مأخذ ۹۵
فهرست منابع فارسی ۹۵
فهرست منابع انگلیسی ۹۹
چکیده انگلیسی ۱۰۰
قيمت فايل ورد پروژه : 6000 تومان
دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود
پشتیبانی سایت : 09010633413
فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید