loading...
دانلود سرای دانشجویی
شبیه سازی و کنترل یک سیستم تولید توان ترکیبی پیل سوختی/باطری/ ابر خازن به منظور تغذیه یك موتور الکتریکی جریان مستقیم
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 114 صفحه

چكيده
در اين پايان نامه يك سيستم تركيبي توليد توان با استفاده از پيل سوختي/باتري/ابرخازن براي تغذيه يك خودوري برقي سبك با سيستم درايو موتور الكتريكي تحريك مستقل مورد مطالعه و شبيه سازي قرار گرفت. سیستم خودروی برقی از یک سیستم پیش خور و کنترلی، منابع چندگانه، واحد کنترل قدرت و سيستم مديريت انرژي، ماشین DC تحریک مستقل و بار خودروی برقی تشکیل شده است. مرجع سرعت سیستم مطابق درایو ECE-47 انتخاب شده است. بعبارتي یک مدل شامل چند منبع انرژي، مبتنی بر قواعد منطقی، الگوریتم کنترلی و سیستم ذخیره انرژی برای یک خودروی برقی سه چرخ سبک ارائه گرديده است. ویژگی اصلی خودروی برقی سبک از استراتژی کنترلی آن نشات می گیرد که سیستم مدیریت انرژی را برای باتری، پيل سوختي و ابرخازن تحت بار هاي مختلف پشتیبانی می کند. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که الگوریتم کنترلی می تواند بصورت کاملاً برنامه ریزی شده، سیستم چند منبعی را مدیریت کند. کاربرد مهم سيستم مديريت انرژي، مصالحه بین ذخیره سازی سوخت به همراه یک رانندگی پاک و همچنین کمک به موتور و باتری از نظر هزینه است. در اين پايان نامه در سيستم كنترل قدرت از كنترلرهاي تناسبي-انتگرالي استفاده شده است. نتايج شبيه سازي نشان داده است كه استفاده از كنترلرهاي فازي در مقابل كنترلرهاي بهره ثابت تناسبي-انتگرالي، قابليت سيستم مورد مطالعه را در پيگيري سرعت مرجع بيشتر افزايش مي دهد. كنترلرهاي فازي نسبت به كنترلرهاي تناسبي-انتگرالي كه در مقابل نوسانات سرعت پارامترهاي آن ها ثابت مي باشد، پارامترهاي خود را به روز كرده كه به اين كنترلرها خودتنظيم گفته مي شود. بنابراين در برابر تغييرات سرعت عملكرد بهتري از خود نشان مي دهند.
كلمات كليدي: سيستم تركيبي توليد توان، باتري، پيل سوختي، ابر خازن، الگوريتم كنترلي سيستم مديريت انرژي، كنترلر فازي
 

 

فصل اول: ادبيات موضوع..
مقدمه
۱-۲ ساختارهاي نوين در خودرو
۱-۳ تاريخچه خودروهاي هيبريدي..
۱-۴ ساختار خودروهاي هيبريد.
۱-۵ پيل سوختي.
۱-۵-۱ انواع پيل سوختي مورد استفاده در صنعت خودرو..
۱-۵-۲ مزاياي پيل هاي سوختي.
۱-۵-۳ معايب پيل هاي سوختي.
۱-۶ مزاياي بكارگيري باطري در خودروهاي هيبريد..
۱-۷ چارچوب پايان نامه
فصل دوم: مروري بر پژوهش هاي پيشين..
۲-۱ مقدمه..
۲-۲ استراتژی مدیریت انرژی برای خودروی هيبريد پيل سوختی/باطری/فرا خازن مبتنی بر منطق فازی.
۲-۳ کنترل پخش توان بهینه با استفاده از الگوریتم PSOبرای خودروی هيبريد پيل سوختی/فراخازن و  
پيل سوختی/باطری
۲-۴ کنترل موازی تبادل انرژی برای خودروی الکتریکی هيبريد پيل سوختی/ باطری/ فراخازن..
۲-۵ یکپارچه سازی سیستم و مدیریت پخش توان برای یک خودروی هيبريد سری با استفاده از فراخازن و باطری
۲-۶ مدیریت انرژی مبتنی بر روش فرکانسی برای خودروی الکتریکی هيبريد پيل سوختی/باطری لیتیومی و فراخازن..
۲-۷ مدیریت توان خودروی هيبريد پيل سوختی/باطری و فراخازن با استفاده از تبدیل موجک
۲-۸ مدیریت انرژی خودروی هيبريد پيل سوختی/ فراخازن با استفاده از روش کنترل بهینه تطبیقی
۲-۹ طراحی مدل اولیه و اجرای کنترلر برای یک سیستم ذخیره انرژی خودروی الکتریکی هيبريد باطری-فرا خازن..
۲-۱۰ سیستم مدیریت انرژی برای خودروی برقی هيبريد با استفاده از فراخازن ها و شبکه ها عصبی.
۲-۱۱ یک سیستم ذخیره انرژی هيبريد باطری/فراخازن جدید برای خودروهای الکتریکی، هيبريد،
و الکتریکی هيبريد با قابلیت اتصال به پریز
۲-۱۲ سیستم مدیریت انرژی وسایل نقلیه سبک با استفاده از چندین منبع تغذیه.
۲-۱۳ مدیریت قدرت پیل سوختی و باتری موتور درایو DC برای خودرو های الکتریکی کاربرد تغذیه
فصل سوم: سيستم هاي فازي.
۳-۱ مقدمه.
۳-۲ سيستم فازي..
۳-۱-۱ تاریخچه ی فازی.
۳-۲-۲  اساس سیستم های فازی
۳-۲-۳ انواع سیستم های فازی
۳-۲-۳-۱  سیستم های فازی خالص
۳-۲-۳-۲ سیستم فازی TSK..
۳-۲-۳-۳ سیستم فازی با فازی سازی و غیر فازی سازی..
۳-۲-۴ مجموعه ها ي قطعي و فازي.
۳-۲-۴-۱ مجموعه‌های قطعی
۳-۲-۴-۲ مجموعه های فازی و توابع تعلق..
۳-۲-۵ عملیات بر روی مجموعه های فازی.
۳-۲-۵-۱ عملگر مکمل.
۳-۲-۵-۲ عملگر اجتماع..
۳-۲-۵-۳ عملگر اشتراک.
۳-۲-۶  رابطه ی فازی..
۳-۲-۷ مثالی از پیاده سازی سیستم فازی ممدانی در نرم افزار MATLAB.
فصل چهارم: سيستم مورد مطالعه.
۴-۱ مقدمه.
۴-۲ سيستم مورد مطالعه.
۴-۲-۱ مدل باتری
۴-۲-۲ مدل سلول سوختی.
۴-۲-۳ مدل فراخازن
۴-۲-۴ سیستم مدیریت انرژی.
۴-۲-۵ الگوریتم کنترلی.
۴-۲-۶ موتور DC تحریک مستقل.
۴-۳ كنترلرهاي سيستم كنترل قدرت.
۴-۳-۱ سیستم کنترل قدرت با كنترلر تناسبي-انتگرالي PI
۴-۳-۲ سیستم کنترل قدرت با كنترلر فازي..
فصل پنجم: شبيه سازي و نتايج.
۵-۱ داده هاي سيستم.
۵-۲ نتايج شبيه سازي
۵-۲-۱ نتايج شبيه سازي  با سرعت مرجع ECE-47 (سیستم کنترل قدرت با كنترلر تناسبي-انتگرالي PI به ازاي ورودي شيب) ..
۵-۲-۲ نتايج شبيه سازي (مقايسه عملكرد كنترل هاي پيشنهادي) ..
۵-۲-۲-۱ نتايج شبيه سازي (عملکرد کنترلر PI با/بدون سیستم مدیریت انرژی به ازای ورودی پله) .
۵-۲-۲-۲ نتايج شبيه سازي (عملکرد کنترلر فازی با/بدون سیستم مدیریت انرژی به ازای ورودی پله) .
۵-۲-۲-۳ نتايج شبيه سازي ( عملکرد کنترلر فازی و PI به ازای ورودی پله) ..
۵-۳ جمع بندي و پیشنهادات
مراجع

 

قيمت فايل ورد پروژه : 11000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

پشتیبانی سایت :        09010633413

 

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 2927
  • آی پی امروز : 146
  • آی پی دیروز : 199
  • بازدید امروز : 611
  • باردید دیروز : 1,059
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 19
  • بازدید هفته : 5,407
  • بازدید ماه : 33,305
  • بازدید سال : 248,684
  • بازدید کلی : 8,427,378
  • کدهای اختصاصی