پایان نامه ارزيابي قابليت اطمينان ريز شبكه هوشمند با در نظر گرفتن تاثير خودروهاي برقده و PMU
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 90 صفحه
چکیده
قابلیت اطمینان در هر سیستم، مفهومی است که به عملکرد ایمن و مطمئن سیستم اشاره می کند. هرچند این مفهوم بطور تعریف نشده ای در اکثر سیستم ها نظیر الکتریکی، مکانیکی، فنوماتیک و…مورد توجه طراحان و مصرف کنندگان است، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حضور بارهای حساس و وابستگی به کار مداوم سیستم ها، امروزه این مفهوم به طور کمی معنا و کاربرد بیشتری یافته است. بطور کلی می توان گفت هرچه سیستم گسترده تر و اهمیت آن بیشتر باشد، محاسبه قابلیت اطمینان آن سیستم در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها بیشتر مورد توجه و نیاز قرار می گیرد. در این پایان نامه به محاسبه قابلیت اطمینان در سیستم قدرت و مطالعه اثر خودروهای برقده و همچنین دستگاه های اندازه گیری فازوری، در افزایش قابلیت اطمینان پرداخته شده است. برای این منظور با بررسی سیستم نمونه و با شاخص های مختلف قابلیت اطمینان در سیستم های قدرت یکبار در حضور منابع خودرو برقده و وسایل اندازه گیری فازوری و بار دیگر بدون توجه به حضور این منابع، پرداخته شده است.
کلمات کلیدی: قابلیت اطمینان، خودرو برقده، واحد اندازه گیری هوشمند، سیستم قدرت
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه 3
۱-۲ بیان مسئله و ضرورت تحقیق 5
۱-۲-۲ قابلیت اطمینان به زبان ریاضی 9
۱-۲-۳ راهکارهای افزایش قابلیت اطمینان در یک سیستم[۱] 11
۱-۲-۴ روش های مختلف ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم قدرت[۱] 12
۱-۲-۵ خودروهای برقده 13
۱-۳ واحدهای اندازه گیری فازوری(PMU) 18
۱-۳-۱ همزمان سازي لحظههاي نمونهبرداري 18
۱-۳-۲ ساختار واحدهاي اندازهگير فازوري 18
۱-۳-۳ انواع پيامها 19
۱-۳-۴ پاسخ گذراي واحدهاي اندازهگيري فازوري 19
۱-۳-۵ زمانبندي ارسال داده 20
۱-۳-۶ كاربردهاي واحدهاي اندازهگيري فازوري 20
۱-۴ اهداف تحقیق 23
۱-۵ فرضیه های تحقیق 24
۱-۶ روند ارائه مطالب 24
فصل دوم : مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)
۲-۱ مروری بر تحقیقات گذشته در حوزه خودروهای برقده 26
۲-۲ مروری بر تحقیقات صورت گرفته در مطالعه اثر منابع تولید پراکنده در قابلیت اطمینان 37
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
۳-۱ مقدمه 45
۳-۲ مدلسازی خودرو الکتریکی 56
۳-۳ واحد اندازه گیری فازوری 56
۳-۴ روش ارزیابی قابلیت اطمینان در سیستم توزیع 58
۳-۴-۱ مزایا و معایب روش های تحلیلی و تصادفی 58
۳-۵ شاخص های قابلیت اطمینان در شبکه توزیع. 59
۳-۵-۱ شاخص های مشترک محور 60
۳-۵-۱-۱ شاخص میانگین نوسانات وقوع قطعی در سیستم(SAIFI) 60
۳-۵-۱-۲ شاخص میانگین طول مدت قطعی سیستم(SAIDI) 61
۳-۵-۱-۳ شاخص میانگین قطعی برق مشترکین دچار قطعی شده (CAIDI) 61
۳-۵-۱-۴ شاخص دسترس پذیری متوسط سیستم(ASAI) 62
۳-۵-۲ شاخص های قابلیت اطمینان با معیار بار 62
۳-۶ خلاصه و نتیجه گیری 62
فصل چهارم : پیاده سازی و نتایج
۴-۱مقدمه 64
۴-۲ شبکه مورد مطالعه 64
۴-۳ اطلاعات اجزای شبکه 66
۴-۴ الگوریتم محاسبه قابلیت اطمینان 68
۴-۵ تخمین تولیدات خودروهای الکتریکی 69
۴-۶ نحوه مدلسازی سیستم اندازه گیرPMU در محاسبات قابلیت اطمینان 70
۴-۷ پیاده سازی الگوریتم پیشنهادی 71
۴-۷-۱ سناریو اول : عدم حضور منابع تولید پراکنده و سیستم pmu در شبکه 71
۴-۷-۲ سناریو دوم : حضور منابع تولید پراکنده از جمله خودروهای برقی در شبکه و عدم حضور pmu 71
۴-۷-۳ حضور توأمان منابع تولید پراکنده و pmu در شبکه 72
۴-۸ نتیجه گیری 73
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه 75
۵-۲ نتیجه گیری 75
۵-۳ پیشنهادات 76
منابع
منابع غیرفارسی ۷۸
چکیده انگلیسی ۸۰
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه 3
۱-۲ بیان مسئله و ضرورت تحقیق 5
۱-۲-۲ قابلیت اطمینان به زبان ریاضی 9
۱-۲-۳ راهکارهای افزایش قابلیت اطمینان در یک سیستم[۱] 11
۱-۲-۴ روش های مختلف ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم قدرت[۱] 12
۱-۲-۵ خودروهای برقده 13
۱-۳ واحدهای اندازه گیری فازوری(PMU) 18
۱-۳-۱ همزمان سازي لحظههاي نمونهبرداري 18
۱-۳-۲ ساختار واحدهاي اندازهگير فازوري 18
۱-۳-۳ انواع پيامها 19
۱-۳-۴ پاسخ گذراي واحدهاي اندازهگيري فازوري 19
۱-۳-۵ زمانبندي ارسال داده 20
۱-۳-۶ كاربردهاي واحدهاي اندازهگيري فازوري 20
۱-۴ اهداف تحقیق 23
۱-۵ فرضیه های تحقیق 24
۱-۶ روند ارائه مطالب 24
فصل دوم : مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)
۲-۱ مروری بر تحقیقات گذشته در حوزه خودروهای برقده 26
۲-۲ مروری بر تحقیقات صورت گرفته در مطالعه اثر منابع تولید پراکنده در قابلیت اطمینان 37
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
۳-۱ مقدمه 45
۳-۲ مدلسازی خودرو الکتریکی 56
۳-۳ واحد اندازه گیری فازوری 56
۳-۴ روش ارزیابی قابلیت اطمینان در سیستم توزیع 58
۳-۴-۱ مزایا و معایب روش های تحلیلی و تصادفی 58
۳-۵ شاخص های قابلیت اطمینان در شبکه توزیع. 59
۳-۵-۱ شاخص های مشترک محور 60
۳-۵-۱-۱ شاخص میانگین نوسانات وقوع قطعی در سیستم(SAIFI) 60
۳-۵-۱-۲ شاخص میانگین طول مدت قطعی سیستم(SAIDI) 61
۳-۵-۱-۳ شاخص میانگین قطعی برق مشترکین دچار قطعی شده (CAIDI) 61
۳-۵-۱-۴ شاخص دسترس پذیری متوسط سیستم(ASAI) 62
۳-۵-۲ شاخص های قابلیت اطمینان با معیار بار 62
۳-۶ خلاصه و نتیجه گیری 62
فصل چهارم : پیاده سازی و نتایج
۴-۱مقدمه 64
۴-۲ شبکه مورد مطالعه 64
۴-۳ اطلاعات اجزای شبکه 66
۴-۴ الگوریتم محاسبه قابلیت اطمینان 68
۴-۵ تخمین تولیدات خودروهای الکتریکی 69
۴-۶ نحوه مدلسازی سیستم اندازه گیرPMU در محاسبات قابلیت اطمینان 70
۴-۷ پیاده سازی الگوریتم پیشنهادی 71
۴-۷-۱ سناریو اول : عدم حضور منابع تولید پراکنده و سیستم pmu در شبکه 71
۴-۷-۲ سناریو دوم : حضور منابع تولید پراکنده از جمله خودروهای برقی در شبکه و عدم حضور pmu 71
۴-۷-۳ حضور توأمان منابع تولید پراکنده و pmu در شبکه 72
۴-۸ نتیجه گیری 73
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه 75
۵-۲ نتیجه گیری 75
۵-۳ پیشنهادات 76
منابع
منابع غیرفارسی ۷۸
چکیده انگلیسی ۸۰
قيمت فايل ورد پروژه : 8000 تومان
دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود
پشتیبانی سایت : 09010633413
فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید