loading...
دانلود سرای دانشجویی
عنوان کامل: بررسی مدیریت تجارت یکپارچه ERP
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 74
بخشی از مقدمه:
از آنجائيکه محيط کسب وکار عصر اطلاعات فعلي رقابت شديدي را در اخذ اطلاعات و دانش ايجاد نموده است ،ضرورت دارد سيستم ها ي اطلاعاتي سازمانها  تا حد ممکن پيوستگي خود را حفظ کند وچنانچه بخواهند از هم جدا و به صورت جزيره هاي اطلاعاتي مستقل کار کنند اطلاعات مطلوبي از آنها نميتوان استخراج کرد.
بسياري از متخصصان ITبر اين عقيده اند که تنها بخشي از اطلاعات سازمان در فرآيند هاي تصميم گيري مورد استفاده قرار مي گيرد، و بسياري از آنها به علت فقدان متخصصان فن همچنان بي استفاده باقي مي ماند .
مانند گازهاي ذيقيمتي که به علت فقدان امکانات با بي توجهي تصميم گيران سالها بر سر چاههاي نفت سوزانده ميشوند . بنابر اين هر ابزاري ازIT که بتواند به سازمانها در جهت ممانعت از به هدر رفتن ارزشمند ترين منبع آن کمک نمايد ، ودر عين حال سازمان را در جهت حرکت از حالت وظيفه گرائي سنتي به سمت فرايند گرائي ياري کند ميتواند در بهبود روشهاو افزايش بهره وري منابع سازمان موثر واقع شود .
فناوري اطلاعات(IT) ومهندسي مجدد فرايندهاي عملياتي (BPR) دو ابزار حياتي در جهت توسعه کيفي و کمي سازمانها براي گردآوري وبهره وري اصولي از منابع اطلاعاتي است .
راه حلهايERP  در حال حاضر مناسبترين بستر و ابزار در هر دو جهت فناوري اطلاعات و مهندسي مجدد فرايندها است.
رشد غير قابل پيش بيني فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهه هاي گذشته که با تکيه بر توسعه صنايع مختلفي ازجمله الکترونيک، کامپيوتر، مخابرات و ... صورت گرفته، بر جنبه هاي مختلف عملکرد سازمانها تاثيرات شگرفي داشته است. همزمان با اين تغييرات، محيط فعاليت سازمانهاي مختلف پيچيده تر شده و به همين جهت نياز به سيستمهايي که بتواند ارتباط بهتري بين اجزاي مختلف سازماني برقرار کرده و جريان اطلاعات را در بين آنها تسهيل کند، افزايش چشمگيري يافته است. اين سيستمها كه در مجموع به سيستمهاي سازماني Enterprise Systems (ES) معروف هستند، زمينه اي را فراهم آورده اند که مديران بتوانند در تصميم گيري هاي مختلف خود از اطلاعات مناسب در هر جا و در زمان مناسب استفاده نمايند. 
از اوايل دهه 1990 ميلادي، ظهور نرم افزارهاي يکپارچه اي تحت عنوان Enterprise Resource Planning (ERP) با هدف قراردادن سازمانهاي بزرگ، توسعه بسيار زيادي پيدا کردند. اين نرم افزارهاي بسيار قدرتمند، پيچيده و گران قيمت، سيستمهاي از پيش طراحي شده اي هستند که پس از اندك تغييراتي در آنها  ( Customization )  توسط مشاوران پياده ساز و مشاوران تحليل فرايندهاي سازماني، پياده سازي و اجرا مي شوند. در بسياري از موارد سازمانها به دليل اجبار در تبعيت از منطق حاکم بر اين نرم افزارها، مجبور به اصلاح و بازبيني مجدد فرايندهاي خود هستند.

فهرست مطالب
دیباچه
مقدمه
فصل اول
تعریف ERP
نقش سیستمهای اطلاعاتی در موسسات تولیدی و صنعتی
فصل دوم
سیر تکامل سیستمهای اطلاعاتی
سیستمهای Batch در کامپیوترهای مرکزی
سیستمهای OnLine در کامپیوترهای سازمانی(تک کاربره)
تفکیک DATA ازبرنامه ها وراه اندازی مراکز سرویس داده
راه اندازی مراکز سرویس برنامه(Application Server)
سیستمهای اطلاعاتی Web Based
فصل سوم
جایگاه ERP در لایه های نرم افزاری وسیستمهای اطلاعاتی
فصل چهارم
تاریخچه و سیر تکاملی سیستمهای ERP
سیستمهای اطلاعاتی دهه ۶۰
سیستمهای اطلاعاتی دهه ۷۰(Material Requirement Planning)
سیستمهای اطلاعاتی دهه۸۰(Manufacturing Resource Planning) MRPII
MRPII نیز هنگام‌ پیاده‌سازی‌ با مشکلاتی‌ مواجه‌ شد
سیستمهای اطلاعاتی دهه ۹۰ (Money Resource Planning) MRPIII و ERP
فصل پنجم
آشنایی کامل با ERP
وجه تمایز MRPII وٍ ERP را می توان به صورت زیر خلاصه نمود
منافع حاصل ازپیاده سازی ERP
مهندسی مجدد سازمان (BPR)
ERP چگونه می تواند کسب و کار یک شرکت را بهبود بخشد
دلایل‌ به ‌کارگیری(‌ERP)
یکپارچه‌سازی‌ داده‌ها
استانداردکردن‌ فرایندهای‌ تولیدی
استانداردکردن‌ اطلاعات‌ منابع‌ انسانیERP
ERP و رضایت کاربران
فصل ششم
یک پروژه ERP چقدر زمان می برد
ERP چه مشکلی را از کسب و کار من حل می کند
هزینه واقعی ERP چقدر است
چه زمانی نتیجه(ERP)مشخص می شود و این نتیجه در چه مقیاسی خواهد بود
هزینه های پنهان ERP
آموزش
یکپارچه سازی و آزمایش
تبدیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها
حدود کاری مشاوران
بکارگیری بهترین و کارآمدترین افراد
تیم پیاده سازی هرگز از کار باز نمی ایستد
صبور بودن در انتظار برای بازگشت سرمایه
نزول پس ازشروع بکار ERP
فصل هفتم
روشهای پیاده سازی ERP
انفجار بزرگ- Big Bang
راهبرد انتخاب آزاد- Franchising strategy
جهش سریع- Slam-dunk
ERPچگونه با تجارت الکترونیکی هماهنگ می شود
رهنمودهای کلی جهت اقدامات عملی
توجه به آینده ERP
اقدام عملی
مشتریان ERP
پیکربندی نرم افزارERP
اجزای نرم افزار ERP
توزیع‌ و فروش
اتوماسیون‌ نیروی‌ فروش‌:(SFA)
مدیریت‌ ارتباط‌ با مشتری‌:(CRM)
برنامه‌ریزی‌ تولید
سناریوی‌ تولید براساس‌ اندازه‌ انباشته
در سناریوی‌ تولید تکراری‌
سناریوی‌ ساخت‌ برطبق‌ سفارش‌(MAKE-TO-ORDER=MTO)
سناریوی‌ تولید فرایندی، برنامه‌ریزی
تهیه‌ و تدارک‌ مواد
سناریوی‌ پردازش‌ مواد انبار
سناریوی‌ مواد مصرفی
سناریوی‌ مدیریت‌ انبارهای‌ امانتی‌ (کالاهای‌ به‌امانت‌ گذاشته‌ شده‌ از طرف‌ شرکتی‌ دیگر؛ مثلاً‌ از طرف‌ مشتری)
مدیریت‌ سازمان‌ و منابع‌ انسانی
برنامه‌ریزی‌ و کنترل‌ تجاری
مراحل انتخاب، تهیه و پیاده سازی ERP در سازمان
نیاز سنجی
انتخاب نرم افزار و شرکت مولد با توجه به
مهندسی مجدد، کارکردها و اطلاعات سازمانی در جهت
تنظیم و ساخت نرم افزار
نصب و بهره برداری
مراحل پیاده سازی ERP به قرار زیر میباشد
فصل هشتم
آشنائی با ارائه کننده گان ERP درجهان
SAP و Oracle
J.D.Edwards
Peoplesoft
J.D.Edwards
Pecplesoft
آشنایی با ارائه کنندگان ERPدرایران
نتیجه‌گیری

 

قيمت فايل ورد پروژه :6000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 2927
  • آی پی امروز : 231
  • آی پی دیروز : 247
  • بازدید امروز : 1,613
  • باردید دیروز : 1,446
  • گوگل امروز : 27
  • گوگل دیروز : 24
  • بازدید هفته : 7,855
  • بازدید ماه : 35,753
  • بازدید سال : 251,132
  • بازدید کلی : 8,429,826
  • کدهای اختصاصی