شماره پروژه : ۱۱۸
عنوان پروژه : تاریخچه تکامل ترمز اتومبیل ها
تعداد صفحات : ۷۹
شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است به تاریخچه تکامل ترمز اتومبیل ها پرداخته است. برای آگاهی از تاریخجه تکامل ترمز اتومبیل ها ، تاریخچه ساخت و چگونگی بهینه سازی و پیشرفت آنها را با هم مرور می کنیم .در گذشته برای بیشتر رانندگان ، راندن و بحرکت درآوردن و یا ادامه حرکت اتومبیلها جالبتر از ترمز کردن به نظر می رسید و شاید کمتر کسی به ترمز اتومبیل و نقش حیاتی آن توجه نشان می داد .
در سال ۱۸۸۵ کارل بنز برای نخستین بار از لنتهای ترمز چوبی و دیسکها یا صفحه های تسمه ای برای متوقف کردن اتومبیل های ساخت خود ، استفاده کرد کارل بنز این ایده را دقیقا ً از روی قطارها یا لوکوموتیوهای آن زمان کپی کرده بود.پیش از پایان قرن هجدهم فکر ساختن ترمزهای مؤثرتر وارد فازهای جدی تری شد و در سال ۱۸۹۵ ” فردریک لانکستر ” انگلیسی نوعی ترمز کلاچ مانند را برای متوقف کردن اتومبیل بکار برد .بدین ترتیب ترمز گیری در تمام خودروها از طریق دستگاه انتقال قدرت صورت می گرفت و این شروعی بود برای ترمزهای دیسکی .
بدون شک در تاریخچه تکامل ترمز اتومبیل ها ،ساخت ترمزهای هیدرولیکی گام مؤثری در زمینه بهینه سازی ترمزها محسوب می شد ولی این ترمزها نیز همچنان نقص داشته و افرادی نیز در فکر ساخت ترمزهای بهتر و یا سیستمهای کامل کننده و تقویت کننده ترمزهای هیدرولیکی بودند.سیستم های ترمز ABS که از کارآمدترین سیستم های ترمز هستند دارای اجزایی اضافه تر از ترمزهای معمولی می باشند .
سیستم ترمزهای هیدرولیکی ، یکی از بهترین و مطمئن ترین ها است ولی اغلب این سیستم به صورت نخستین خود ( تک کاناله ) دارای عیب بزرگی بود.پیشرفت و بهینه سازی سیستم ترمز اتومبیل ها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه و چهار کاناله ضد بلوکه ABS در بیشتر اتومبیلها بصورت استاندارد وجود ندارد .
در ادامه فهرست مطالب پروژه تاریخچه تکامل ترمز اتومبیل ها را مشاهده می فرمایید :
مقدمه
فصل ۱- تجزیه سیستم های ترمز هیدرولیکی
۱-۱- ترمزهای هیدرولیکی بدون تقویت کننده
۱-۲- تجزیه سیستم تقویت کننده
۱-۲-۱- نگاهی کلی
۱-۲-۲- ترمز بوستردار( ترمزهای تقویت شده با خلاء)
۱-۲-۳- تقویت کننده های روغنی ترمز
۱-۲-۴- ترمزهای هیدرولیک ( روغنی ) پر قدرت
۱-۲-۵- مقایسه ای بین سیستم های تقویت کننده ترمزها
۱-۳- وسایل تنظیم فشار لوله ترمز
۱-۳-۱- دریچه های محدود کننده فشار لوله ترمز
۱-۳-۲- دریچه کاهنده فشار لوله ترمز
۱-۳-۳- سوپاپهای ترکیبی
۱-۳-۴- سوپاپهای کاهنده حساس به کاهش سرعت
۱-۳-۵- سیلندر اصلی با قطر پله ای
۱-۳-۶- سیلندرهای اصلی با قطر پله ای قابل تنظیم
۱-۳-۷- مقایسه بین سوپاپهای لوله ترمز
۱-۴- تجزیه مقدار روغن موتور
۱-۴-۱- نظریات اولیه
۱-۴-۲- تجزیه حجم روغن ترمز
۱-۴-۳- تجزیه جزء به جزء حجم روغن موتور
۱-۵- واکنش دینامیکی سیستم های ترمز هیدرولیک
۱-۵-۱- مسائل اصلی
۱-۵-۲- ویسکوزیته روغن ترمز ( مایع ترمز )
۱-۵-۳- اتصال پدال ترمز
۱-۵-۴- بوستر مکش
۱-۵-۵- سیلندر اصلی
۱-۵-۶- لوله ترمز
۱-۵-۷- ترمز چرخ
۱-۵-۸- سیستم های تقویت هیدرولیک
فصل ۲- مقایسه سیستم های ترمز هیدرولیک معمولی و سیستم هایABS
.
.
.
قيمت فايل ورد پروژه : 8000 تومان
دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه
شماره پروژه : ۱۱۸
عنوان پروژه : تاریخچه تکامل ترمز اتومبیل ها
تعداد صفحات : ۷۹