پایان نامه رابطه بین آگاهی معلمان از نظریه های یادگیری و کیفیت تدریس با عملکرد تحصیلی دانش آموزان
مقدمه
يكي از بارزترين ويژگي هاي عصر حاضر، تغييرات و تحولات شگرف و مداومي است كه در گسترهي علوم به چشم مي خورد. شايد بتوان گفت كه محور بنيادي آموزش و پرورش در حال حاضر و آينده، عملکرد تحصیلی و مطالعات مربوط به آن است. در جهان كنوني عملكرد تحصيلي از اهميت ويژهای برخوردار است. جوامع پيشرفته و در حال پيشرفت تاكيد زيادي بر روي عملكرد، رقابت و پيروزي دارند.عملکرد تحصیلی برای دانش آموزان نیز دارای اهمیت زیادی می باشد و هر کس در فرآیند آموزش دوست داشته است که از عملکرد بهتری برخوردار باشد که این خود نیاز بر این دارد که عواملی که در بهبود یا ضعف در عملکرد نقش دارند، شناخته و مدیریت شود (نظری شاکر، فتح تبار فیروز جانی و کرامتی، ۱۳۹۰). يكي از عوامل بسيار مهم و اثرگذار در عملكرد تحصيلي دانش آموزان، نقش معلمان آنان است، و از جمله ويژگي هاي مهم معلمان كه عملكرد تحصيلي را تحت تأثير قرار مي دهد، آگاهی معلمان از نظریه های یادگیری و کیفیت تدریس معلمان است.