loading...
دانلود سرای دانشجویی
پایان-نامه-تاثیر-استراتژی-مدیر-دانشگاه-در-طرحواره-های-ناسازگاری-اولیه-با-موفقیت-تحصیلی-دانشجویان
پایان نامه تاثیر استراتژی مدیر دانشگاه در طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی دانشجویان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 171
حجم فایل: 962 کیلوبایت

عنوان : پایان نامه تاثیر استراتژی مدیر دانشگاه در طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی دانشجویان
تعداد صفحات : 171 صفحه و قابل ویرایش
چکیده :

در این پژوهش تاثیر ابعاد استراتژی مدیر دانشگاه در طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی دانشجویان مورد بررسی قرار گرفته است. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات، مدلسازی ساختاری بوده است. نتایج آزمون فرضیات مربوط به رابطه ابعاد طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی نشان داد که برخی از طرحواره های ناسازگار از جمله طرد/ رها شدگي با ضریب 112/0- ، بی اعتمادی و بدرفتاری با ضریب143/0- ، انزوای اجتماعی و بیگانگی با ضریب202/0- ، شكست در پيشرفت با ضریب 084/0-، آسيب پذيري نسبت به ضرر با ضریب159/0- ، خود تحول نيافته با ضریب 094 /0- ، اطاعت با ضریب108/0-، عيب جويي افراطي با ضریب125/0- و خويشتن داري و خودانضباطی ناکافی با ضریب187/0- رابطه معنی دار در جهت منفی با موفقیت تحصیلی دانشجویان دارد. همچنین نتایج آزمون فرضیات مربوط به رابطه ابعاد استراتژی مدیر دانشگاه با موفقیت تحصیلی نشان داد که بین ابعاد استراتژی مدیر دانشگاه با موفقیت تحصیلی دانشجویان رابطه معنی دار مثبت وجود دارد. فضای آموزشي، پژوهشي و رفاهي باضریب215/0، منابع انساني (اعضاي هيئت علمي و كاركنان) باضریب228/0، کمیت و كيفيت دانشجويان باضریب187/0، تجهيزات كارگاهي و آزمايشگاهي باضریب294/0 و منابع علمی و اطلاعاتی باضریب192/0 در میزان موفقیت دانشجویان تاثیر گذار است.

پایان-نامه-شناسایی-عوامل-سازمانی-موثر-بر-پیاده-سازی-نظام-جانشین-پروری-در-سازمانهای-دولتی
پایان نامه شناسایی عوامل سازمانی موثر بر پیاده سازی نظام جانشین پروری در سازمانهای دولتی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 139
حجم فایل: 298 کیلوبایت

عنوان :شناسایی عوامل سازمانی موثر بر پیاده سازی نظام جانشین پروری در سازمانهای دولتی (مطالعه موردی: مجتمع گاز پارس جنوبی)
تعداد صفحات : 139 صفحه و قابل ویرایش

1.1 مقدمه
دنیای فراروی سازمان ها، دنیای پرچالش و صعب العبوری است. روند فزاینده رقابت و ضرورت دستیابی سازمان ها به سطوح بالاتری از کیفیت و بهره وری ایجاب می کند که مدیران آینده سازمان ها به مراتب تواناتر، مستعدتر و شایسته تر از مدیران باشند. دنیای سازمانی آینده همچنین به تعداد بیشتری از مدیران و رهبران نیازمند است.
از سوی دیگر، پژوهش های متعدد تجربی حاکی است که علی رغم ضرورت ورود افکار و اندیشه های جدید مدیریتی به سازمان ها (از طریق جذب و به کارگیری مدیرانی از بیرون سازمان) سازمان های موفق به میزان قابل توجهی به درون زایی تأکید دارند و تلاش می کنند تا با شناسایی و پرورش استعدادهای مدیریتی درون سازمانی از تأمین نیازهای آتی خود به مدیران شایسته و اثربخش اطمینان حاصل نمایند.
در جهان امروز نگاه متفاوتی به نیازهای رهبری و مدیریتی برای قرن بیست و یکم به وجود آمده است. به این دلیل که کمبودهای مدیریتی شدیدی وجود دارد، هزینه های مربوط به یافتن و استخدام مدیران از خارج سازمان به شدت افزایش یافته است و در داخل سازمان ها نیز فقدان توجه جدی، مستمر و منظم به مقوله پرورش مدیران آینده وجود دارد.( ابوالعلايي، 1384)
طی دهه های گذشته، سازمان ها از برنامه های تربیت جانشین برای یافتن نسل بعدی مدیران و رهبران سازمان استفاده می کردند. این برنامه ها بر تعیین جایگزین برای مشاغل خاص و معین تأکید دارد. چنین برنامه هایی وقتی کارآمد است که مشاغل مدیریتی ایستا و با ثبات بوده و مدیران در قالب مسیرهای رشد شغلی معین و تعریف شده جابه جا شوند. اما در دنیای امروز، مشاغل، به ویژه مشاغل و مناصب مدیریتیف پویا و سیال و سازمان ها از نظر ساختار سازمانی کوتاه تر و تخت تر شده اند. همچنین نمودارهای سازمانی به دفعات تغییر می کند و مدیران جابه جایی های افقی و جانبی دارند.( بلدي، 1390)
تحت این شرایط، تعیین افرادی خاص به عنوان پشتیبان (جانشین) مشاغل خاص به استثناء سطوح بسیار ارشد مدیران سازمان نتیجه چندانی ندارد. سازمان های امروزی نیاز به تعیین و تشکیل خزانه و ذخیره ای از افراد کاملاً مستعد دارند که بتوان از میان آنها، نامزدهای احراز مشاغل و مسئولیت های مدیریت و رهبری را انتخاب کرد. در واقع در حالی که نمودارهای جانشینی بر یافتن فرد خاص برای مشاغل خاص تأکید دارد، مدیریت جانشین پروری بر ایجاد خزانه نامزدهای دارای قابلیت های بالای رهبری تأکید دارد.( فالمر، 1387)
این سیستم در اکثر کشور های پیشرفته در حال اجرا است و باعث شده است که اقراد با شایستگی های لازم در جای مناسب قرار گیرند. با توجه به گسترش کسب و کار کنونی و توجه ویژه ای که باید به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی شرکت ها شود، در این پژوهش به بیان شناسایی عوامل سازمانی موثر بر پیاده سازی نظام جانشین پروری پرداخته می شود. از آنجا که سازمان های دولتی در کشور دارای جایگاه منحصر به فردی اند سیستم جانشین پروری در مجتمع گاز پارس جنوبی بررسی می شود.
در این فصل به بیان مساله، اهمیت و ضرورت پژوهش،بیان اهداف و فرضیه ها وارائه مدل و متغیر های پژوهش پرداخته می شود.

پایان-نامه-شناسایی-موانع-کارآفرینی-سازمانی-در-شرکت-بیمه-ملت
پایان نامه شناسایی موانع کارآفرینی سازمانی در شرکت بیمه ملت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 184
حجم فایل: 627 کیلوبایت

عنوان : شناسایی موانع کارآفرینی سازمانی در شرکت بیمه ملت
تعداد صفحات : 184 صفحه و قابل ویرایش - فاقد فهرست دارای منابع

1.1 مقدمه
با آشكار شدن مفهوم كارآفرینی بویژه مفهوم كارآفرینی سازمانی و ضرورت آن در توسعه سازمان و جامعه، تردیدی در تربیت كارآفرینان سازمانی جهت تحقق این هدف بزرگ باقی نمی ماند. باتوجه به اینكه در تاكید بر اهمیت كارآفرینی سازمانی، كارآفرینانی سازمانی به عنوان موتور نیرومند توسعه سازمان و جامعه خود شناخته شدند، آنچه اهمیت حیاتی پیدا می كند، روشن كردن و به راه انداختن این موتورها جهت توسعه است. برای روشن شدن موتور، كافی است استارت زده شود ولی برای استمرار فعالیت آن باید همواره به آن سوخت رسانی شود و شرایط جهت فعالیت بی نقص آن مهیا گردد(Narasimhan,2010). به هرحال برای آگاه شدن و شروع به حركت كارآفرینان سازمانی كافی است آموزشهای لازم در این زمینه به آنها ارائه تا جرقه كارآفرینی در ذهن آنان زده شود و درعین حال ضرورت مسئله نیز برای آنها معلوم گردد و اما برای تداوم این حركت باید با پرورش آنان از طریق اقداماتی مانند حمایت مدیریت، ایجاد تفكر استراتژیك كارآفرینی، ایجاد عوامل ساختاری و فرهنگی و ... بستر فعالیت مستمر را فراهم كرد.
تحقیق حاضر با عنوان " شناسایی موانع کارآفرینی سازمانی در شرکت بیمه ملت" تلاشی در همین راستاست تا بتوان علارقم یاری رساندن به کار افرینان و مسئولان سازمان بیمه ملت، به هدف غایی سرافرازی ایران دست یافت. این تحقیق در پی پاسخ گویی به این سوال است که موانع تاثیرگذار بر کارافرینی سازمانی در شرکت های بیمه خصوصی (مطالعه موردی بیمه ملت) در قالب موانع ساختاری، رفتاری و زمینه ای و همچنین شاخص های تبیین گر هر مانع کدامند؟ لذا در این فصل به بیان کلیات پژوهش از جمله بیان مسئله، فرضیات، سوالات، اهمیت و ... پژوهش پرداخته می شود.
1.2 بیان مسئله
تغییر و تحولات سریع علم و فن آوری در سال های اخیر، کشورهای جهان بخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته را با چالش های جدیدی روبرو ساخته است که گذر از آنها نیازمند بکار گرفتن رویکردها و روش های خلاقانه است. در این میان نقش کارآفرینی و وجود افراد کارآفرین می تواند تعیین کننده باشد و شاید به همین دلیل اقتصاددانان کارآفرینی را موتور رشد اقتصادی تعبیر کرده اند. کارآفرینی از طریق کشف فرصتها و بهره برداری مناسب از آنها، ایجاد فرصتهای اشتغال، تغییر در محیط زندگی و. . . می تواند به توسعه کمک کند(Narasimhan,2010). هر علمی نیاز دارد تا مرزهای خود را با سایر علوم مشخص سازد. در حوزه کار آفرینی نیز این تفکیک مورد تاکید قرار داشته است. به باور بسیاری از محققین آنچه تحقیقات کار آفرینی را از سایر مطالعات در حوزه های مختلفی علمی نظیر مدیریت متمایز می سازد توجه و تاکید بر پژوهش در خصوص فرصتهای کشف شده توسط کارآفرینان است(پور داریانی، 1385، ص 72).

نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 134 صفحه

چكيده
امروزه، تقريباً تمام کساني که به هر نحو طرفدار توسعه و اصلاحات هستند در همه جاي دنيا از آموزش و پرورش شروع مي کنند. قطعا آموزش و پرورش در عملکرد سازماني خود همانند ساير سازمان ها از تشکل و سرمايه انساني بهترين استفاده را بايد ببرد تا خدمات رساني مناسبي در سطح جامعه انجام دهد. با وجود چنين مساله حائز اهميتي هدف اصلي پژوهش حاضر به بررسي رابطه بهسازي نيروي انساني و سرمايه اجتماعي در سازمان آموزش و پرورش قم مي باشد که سه عنصر ساختاري، رابطه اي و شناختي سرمايه اجتماعي مورد بررسي قرار گرفتند.
اين پژوهش از نظر هدف کاربردي و از نظر ماهيت و روش توصيفي-پيمايشي مي باشد. جامعه آماري آن را کليه پرسنل و کارمندان شاغل غیر آموزشی در سازمان آموزش و پرورش قم در بهار سال ۱۳۹۱ تشکيل مي دهند که با استفاده از جدول مورگان ۱۶۲ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در جمع آوري داده هاي پژوهش نيز از دو روش کتابخانه اي و ميداني(ابزار پرسشنامه محقق ساخته) استفاده گرديد و داده هاي پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS تحليل شدند. يافته ها نشان مي دهد که بطور کلي بين بهسازي نيروي انساني و هر سه بعد سرمايه اجتماعي رابطه معني داري وجود دارد. در پايان نيز پيشنهادات حاصل از يافته هاي پژوهش براي بهبود عملکرد سازمان آموزش و پرورش قم به همراه  محدوديت هاي پژوهش و پيشنهادات براي محققين آينده ارائه شدند.
واژه هاي کليدي: بهسازي نيروي انساني، سرمايه اجتماعي، عنصر ساختاري، عنصر رابطه اي، عنصر شناختي، آموزش و پرورش.
 
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 163 صفحه

چکيده
هدف از اين تحقيق بررسی تحليلی تأثير ادراک مصرف کننده از مسئوليت اجتماعی بر جذابيت مراکز خريد و ارزيابی های خريد می باشد.روش تحقيق بر اساس هدف ،کاربردی و بر اساس گردآوری    داده ها توصيفی- پيمايشی می باشد که به توصيف نظرات مصرف کنندگان مرکز خريد هايپراستار در خصوص مؤلفه و شاخص ها در پرسشنامه می پردازد.برای انتخاب گروه نمونه از روش نمونه گيری تصادفی ساده استفاده شد که به بررسی ۳۸۴ پرسشنامه توزيع شده پرداخته شد.ابزار  اندازه گيری در اين تحقيق پرسشنامه است که شامل مؤلفه های جذابيت مرکز خريد(متغير وابسته )، فعاليت های محلی مسئوليت اجتماعی مرکز خريد ،فعاليت های مسئوليت اجتماعی مرکز خريد و فعاليت های اجرايی مسئوليت اجتماعی مرکز خريد (متغير های وابسته )و عملکرد متصور از مسئوليت اجتماعی و کيفيت متصور از خريد(متغير های ميانجی)می باشد. مولفه ها و شاخص ها بر اساس طيف ۵ درجه ای ليکرت تهيه شده است. اعتبار مولفه ها و شاخص ها از طريق روش اعتبار محتوايی و پايايی، با استفاده  از روش آلفای کرونباخ محاسبه شده است. مقدار آلفا برای تمام سازه ها دارای مقداری بالاتر از ۷/۰ است که نشان دهنده اعتبار پرسشنامه و برداشت فکری مناسب و يکسان پاسخگويان از محتوای متغير های مربوط به هر سازه است. نتايج نشان داد که مقدار آلفا برای هر سازه با حذف برخی متغير های آنها بهبود قابل ملاحظه ای را نشان نمی دهد. ليکن تمام نشانگر های انتخابی برای اندازه گيری سازه های مورد مطالعه از پايايی لازم برخور دار هستند. و اعتبار ابزار را می توان قابل قبول دانست. در تجزيه و تحليل پرسشنامه از مباحث استنباطي و توصيفي آماري استفاده شده است. در سطح استنباطي نيز مدل معادلات ساختاری شامل تحليل عاملی تائيدی و تحليل مسير استفاده شد. نرم افزار های مورد استفاده جهت تجزيه و تحليل داده ها بسته نرم افزاری SPSS نسخه ۱۸ و بسته نرم افزاری LISREL نسخه ۸٫۵۴ تحت ويندوز می باشند.نتايج تحقيق حاکی از وجود رابطه معنی داری ميان جذابيت مراکز خريد و ادراک مصرف کننده از مسئوليت اجتماعی مراکز خريد در سطح معنی داری ۵% می باشد.
کلیدواژه : ادراک – مصرف کننده – ارزیابی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 82 صفحه

چکیده
بانک ها یکی ازنهادهای موثر در رشد اقتصادی هستند. این بنگاههای اقتصادی با جذب سپرده های مردم و سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی موجب اشتغالزایی در جامعه و نقش مهمی در تولید ملی ایفا می کند. بانک ها به منظور مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت ها لازم است از طریق شناسایی ظرفیت های داخل (سهامداران)در جهت افزایش سرمایه بوده و یا از طروق مختلف جهت  تجهیز منابع مالی خود تلاش می کنند.از این رو هدف کلی تحقیق شناخت مولفه های موثر بر موفقیت شعب بانک ملی استان در تجهیز منابع مالی است .که در این راستا سوالات تحقیق به شرح ذیل است:مولفه های موثر بر موفقیت شعب بانک ملی استان در تجهیز منابع مالی کدامند؟ ترتیب اثرگذاری آنها چگونه است ؟
نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر روش توصیفی پیمایشی می باشد  و جامعه آماری آن شامل ۱۶ نفر از روسای درجه یک بانک های ملی شعب استان مازندران می باشند .ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بازوبسته (مقایسه های زوجی)است که پس از توزیع و تکمیل آن توسط پاسخ دهندگان ، جمع آوری گردید.سپس داده های آن به روش آمار توصیفی مورد بررسی قرار گرفت . ضمناً از تکنیک AHP جهت رتبه بندی متغیرهای پژوهش استفاده شد.
یافته های پژوهش نشان می دهد مولفه کارآمدی فناوری اطلاعات،رضایت مشتریان ، کارآمدی مدیریتی ، عوامل محیطی و کارآمدی منابع انسانی بر موفقیت شعب بانک ملی استان در تجهیز منابع مالی به ترتیب تاثیرگذار می باشند
کلیدواژه: موفقفیت-جامه آماری-بانک ملی
نوع فایل: word (قابل ویرایش
تعداد صفحات : 216 صفحه

چکیده
در این پژوهش تحت عنوان « بررسی مدیریت منابع انسانی برعملکرد مالی شعب بانک ملی  » که در شعب بانک ملی شهر اصفهان صورت گرفت سعی شده است فرآیند مدیریت منابع انسانی وعملکرد مالی ورابطه این دو مهم مورد تجزیه تحلیل قرار گیرد به همین منظور بااستفاده از مدل هاروارد که شال پنج متغیر   عوامل موقعیتی، گروه های ذینفع، سیاست های منابع انسانی، نتایج منابع انسانی و دستاورد های منابع انسانی می باشند هر کدام به طور کامل  موردشرح قرار داده شده ورابطه هر کدام با متغیر های مالی بانک مورد بررسی قرار گرفته است. . برای آزمون فرضیه های پژوهش سه پرسشنامه(منابع انسانی،عملکردمالی وضع موجود،عملکرد مالی وضع مطلوب) که هر کدام شامل بیست وسه سوال می باشد تنظیم وبین مدیران شعب توزیع گردید  به منظور سنجش از مقیاس فاصله ای لیکرت ( طیف لیکرت   ) استفاده شد . داده های پرسشنامه های مذکور وارد محیط نرم افزار spss    شد ، و بعد از اجرای عملیات پیرایش داده ها ، خصوصاً با استفاده از آلفای کرونباخ ، این داده ها جهت آزمون مدل ، وارد محیط نرم افزار Lizrel شد و حول فرضیه های تحقیق در قالب یک مدل واحد آزمون شدند که نتایج حاصله نشان داد ، بکارگیری صحیح شیوه های مدیریت منابع انسانی درعملکرد مالی شعب تاثیر دارد وباعث ارتقاء وافزایش عملکرد می گردد. همچنین تمامی معیارهای چندگانۀ نیکویی برازش مدل پژوهشی ، حکایت از نیکویی برازش بسیار خوب مدل نهایی با داده های جمع آوری شده از شعب بانک ملی شهراصفهان دارد . همچنین بر اساس آزمون کولموگروف – اسمیرنوف   همه عوامل در نمونه مورد بررسی از توزیع نرمال پیروی می کنند زیرا سطح معنی داری بیش از ۵ درصد است همچنین نتایج آزمون همبستگی بین متغیرهای مستقل ( متغیر های مدل هاروارد ) و متغیر وابسته ( متغیر های عملکرد مالی ) حاکی از تائید تمام فرضیه های تحقیق است . با توجه به اینکه سطوح معنی داری اثر کلیه¬ی متغیرهای مستقل و عرض از مبدأ کمتر از خطای %۵ است لذا متغیرهای مذکور در مدل حضور دارند و مدل رگرسیونی با حضور کلیه متغیرهای مستقل ارایه می¬گردد. نتایج ارایه شده حکایت از تأیید اثر مولفه های مدیریت منابع انسانی (به عنوان متغیرهای مستقل) بر متغیر وابسته (عملکرد مالی) دارند
کلید واژه ها : مدیریت منابع انسانی،ارزیابی عملکرد،عملکردمالی، بانک ملی 
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 151 صفحه

چکیده
       نظام بانکی کشور در سال های اخیر با رشد چشمگیر نرخ مطالبات سر رسید گذشته و معوق ناشی از عدم باز پرداخت اقساط تسهیلات پرداختی به مشتریان مواجه بوده است. این موضوع باتوجه به جمعیت جوان کشور و لزوم برگشت سریع منابع مصرفی به منظور اعطاء تسهیلات به پروژه های جدید از اهمیت زیادی برخوردار است.  تحقیق حاضر که با جهت گیری کاربردی صورت گرفته، هدفش بررسی ، تبیین وتوصیف عوامل موثر بر ایجاد اقساط معوق بانک قوامین استان کرمانشاه می باشد، که از روش کمی وکیفی بصورت ترکیبی و توامان استفاده شده است. ابزار گرد آوری داده ها در مرحله مقدماتی کتا بخانه ای و اینترنتی و مصاحبه و مشاوره و در مرحله ثانوی پرسشنامه محقق ساخته بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل ۱۱۱ نفر از کارشناسان و خبرگان بانک قوامین استان کرمانشاه(بصورت تمام شمار) می باشد که به ۲۱ گویه(سوال) به طور کامل پاسخ داده اند. برای تبیین پایایی از روش آلفای کرنباخ استفاده شده و عدد بدست آمده ۷۹۹/ می باشد. برای روایی پرسشنامه نیز از نظر خبرگان و کارشناسان مربوطه بانکی، استاد راهنما و مشاور بهره لازم گرفته شده است. در این تحقیق سه فرضیه مطرح است که پس از جمع آوری داده ها در قالب پرسشنامه و فرضیات تحقیق از طریق میانگین با استفاده از نرم افزارspss مورد آزمون قرار گرفت . یافته های تحقیق نشان دهنده تائید هرسه فرضیه بوده است و نتیجه حاصل از مطالعات عبارت از این است که  عوامل ذیل در ایجاد اقساط معوق بانک قوامین استان کرمانشاه تاثیر داشته و باید مدیریت بانک  به این عوامل و مدیریت آنها  توجه ویژه مبذول دارد.
•    عدم کنترل ونظارت کافی بانکی
•    عدم اخذ تضمینات وضامن معتبر
•    نرخ بالا ی سود تسهیلات پرداختی
واژگان کلیدی
مشتریان:customers ، اقساط:stillment: ، بانک: bank   تسهیلات: facilities    مطالبات معوق: pending.lcims
 
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 155 صفحه

چکیده
سازمان تامين اجتماعی متولی تامين پوشش بيمه ای كارگرانی است كه مشمول قوانين خاص بيمه ای نيستند و لذا دارای تنوع و ناهمگونی بسياری هستند؛ دستمزدهای متنوع، پراكندگی در دو بخش خصوصی و دولتی، اشتغال در كارگاه های يك نفره تا كارخانه های بسيار بزرگ و نهايتاً قوانين ناهماهنگی كه هر يك به نوعی درصدد گسترش حمايت قشری از بيمه شدگان هستند.                           
اين ناهمگونی ها اجرای نظارت جامع را دشوار و بلكه ناممكن می نمايد  و امكان اجتناب  از پرداخت حق بيمه را دو چندان نموده  و ضرورت شناسايی دقيق ظرفيت فعلی و بررسی علل عدم پرداخت حق بيمه  و اصلاح آنها را موجب می شود بحث تقليل حق بيمه سهم كارگر و كارفرما به ويژه در ماه های اخير به صورتی جدی مطرح است. از این رو هدف از تحقیق حاضر بررسی علل عدم پرداخت حق بيمه توسط کارفرمایان در سازمان تامین اجتماعی دراستان زنجان می باشد.روش تحقیق در این بررسی از لحاظ هدف کاربردی می باشد واز لحاظ روش  توصیفی – پیمایشی است برای آنالیز اطلاعات ازروش های آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده ابزار پژوهش برای جمع آوری داده ها در رابطه با فرضیه های مطرح شده تنظیم شده پرسشنامه ای بوده که پایایی و روایی آن مورد تایید قرارگرفته که این پرسشنامه  بین نمونه ها توزیع وجمع آوری شده است.
نتایج تحقیق نشان می دهد که از دلایل اجتناب کارفرمایان از پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی  موارد ذیل می باشد  که  دراین میان نرخ حق بیمه بالا از اهمیت بالاتری برخورداراست و سپس عوامل بعدی یعنی بازرسی کارگاهها،بالا بودن هزینه های پرسنلی نیروی کار،حق بیمه کمک دولت  و عدم آگاهی وشناخت کارفرمایان از تاثیر پرداخت حق بیمه،عدم تمایل کارگران نسبت به واریز حق بیمه ازاهمیت برخوردار است و در انتها با توجه به نتایج تحقیق جهت کاهش این پدیده پیشنهاداتی به سازمان تامین اجتماعی توصیه می گردد.
کلیدواژه: اجتناب کارفرمایان – حق بیمه – کارگران
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 125 صفحه

چکیده
در تحقیق حاضر تأثیر عوامل کلیدی مؤثر بر توسعه محصولات جدید در شرکت های فرش شهر آران و بیدگل مورد برسی قرار گرفته است. بدین منظور با توجه به ادبیات و پیشینه پژوهش، عوامل تکنولوژی، بازاریابی، نوآوری، تیم توسعه محصول استخراج گردید و با توجه به مورد مطالعه که شرکت های فرش است، عامل    نرم افزار بوریا که تخصصی ترین و منحصر به فرد ترین  نرم افزار طراحی فرش است به عوامل مورد بررسی اضافه گردید. روش آماری مورد استفاده روش همبستگی و ابزار سنجش، پرسشنامه بوده که از مدیران    شرکت های فرش صورت گرفته است. نتایج تحقیق و تأیید فرضیه ها حاکی از این است که تمامی عوامل بر توسعه محصول جدید در شرکت های فرش آران و بیدگل تأثیر مثبت و بالایی دارند. از لحاظ میزان و رتبه تأثیر گذاری عامل تکنولوژی بالاترین رتبه و بیشترین میزان تأثیر را دارد. تیم توسعه محصول، بازاریابی و نرم افزاربوریا در رتبه های بعدی و نوآوری در آخرین رتبه قرار دارد.
واژگان کلیدی: تکنولوژی، تیم توسعه محصول، بازاریابی، نوآوری، نرم افزار بوریا

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 2926
  • آی پی امروز : 112
  • آی پی دیروز : 187
  • بازدید امروز : 734
  • باردید دیروز : 2,391
  • گوگل امروز : 17
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید هفته : 6,988
  • بازدید ماه : 3,125
  • بازدید سال : 117,038
  • بازدید کلی : 8,295,732
  • کدهای اختصاصی