loading...
دانلود سرای دانشجویی
عنوان کامل: پروژه بررسی کامپوزیت الیاف طبیعی در تولید قطعات خودرو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 67
بخشی از مقدمه:
باورود به قرن بیست ویکم وبا افزایش جمعیت وبهبود سطح زندگی،تأمین مواداولیه یکی ازدغدغه های مهم بشری است به نحوی که علاوه برکاهش منابع اولیه موردنیازبه واسطه افزایش مصرف،عدم مصرف متوازن وصحیح ازمنابع ،باعث افزایش خسارت به محیط زیست گردیده است.لذایکی از گزینه هایی که موردتوجه خاصی قرارگرفته است،استفاده ازضایعات الیاف طبیعی است.
ازطرفی قطعات داخلی تزئینی خودرو، ترکیبی ازرزینها(ترموپلاستیک یا ترموست)وفیلرهای ارزان قیمت است.درکل رزین به عنوان بستری برای حضور فیلرعمل کرده وبه کامپوزیت امکان شکل پذیری وفرم گیری می دهد.
زمانی که ازکامپوزیت های  ترموپلاستیک تقویت شده استفاده میشود،رزین دردرصدهای پایین فیلرنقش ماتریس رابازی کرده ودردرصدهای بالای فیلر،نقش رزین مانندچسبی است که الیاف رابه هم می چسباند.
فیلرهای این دسته ازکامپوزیت ها را موادی مانندمنسوجات(Textiles & textile scrim)الیاف چوب(wood fiber)آرد چوب(wood flour)،وسلولز تشکیل می دهند.تمام این مواد ارزان قیمت بوده وبه سهولت نیزقابل دسترسی هستند.استفاده ازفیلرهای فوق منجربه کاهش قیمت ووزن قطعه ونیزپایداری آن درشرایط عملکردی میشود.

دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات خودرو

عنوان کامل: پروژه بررسي پارامترهاي موثر بر طراحي  چندراهه ورودي موتورخودرو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 74
مقدمه:
از زمان ساخت اولين خودرو تاكنون تلاشهاي فراواني در جهت بهبود عملكرد موتورهاي احتراق داخلي  صورت گرفته است. اين بهبود در ابتدا بيشتر بر روي افزايش توان و گشتاور متمركز بوده است ولي درحال حاضر كاهش آلاينده ها و مصرف سوخت نيز از اهداف اصلي بشمار مي روند براي دستيابي به بهترين عملكرد موتور، تمامي اجزاء آن بايد دقيق 1 طراحي شوند. سيستم مكش موتور بخشي از اين اجزاء مهم بشمار ميرود كه بايد بطور صحيح طراحي شود و معيار چگونگي عملكرد آن با عبارت بازده تنفسي 2 معلوم مي شود و هدف افزايش هرچه بيشتر بازده تنفسي مي باشد. چندراهه ورودي وظيفه توزيع هوا و سوخت به سيلندرها را بر عهده دارد. عملكرد مطلوب يك چندراهه ورودي توزيع يكنواخت مخلوط بين سيلندرها مي باشد. در اين صورت سيلندرها مي توانند عملكرد يكنواخت و يكسان داشته باشند. از طرفي ديگر مطلوب اين است كه افت فشار چندراهه ورودي تا حد ممكن كم باشد تا مخلوط بيشتري به سيلندرها ارسال شده و بازده تنفسي موتور افزايش يابد. (در اين پروژه  از لفظ موتور بجاي موتور احتراق داخلي استفاده شده است ) اصول طراحي چندراهه ورودي موتورهاي با سيستم سوخت رساني چندنقطه اي با تك نقطه اي متفاوت مي باشد. در موتورهاي نوع اول، سوخت در راهگاه و قبل از سوپاپ تزريق مي گردد و در
1 -careful engine design
2 - volumetric efficiency
چندراهه تنها هوا جريان دارد.
دسته: تحقیقات مکانیکی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 146
هدف اصلي اين پروژه بررسي سيستمهاي تعليق و تحليل اثرات ارتعاشات بر روي  سيستم غير فعال است.
كه در ابتدا سعي شده است نگاهي گذرا بر انواع سيستمهاي تعليق از نظر فعال يا غير فعال بودن داشته باشيم.بعد از آن در این پروژه تحلیل اثرات ارتعاشات بر روی سیستم تعلیق خودروي پژو 405 مورد بررسي قرارگرفته است، که همانگونه که مشاهده می شود به پارامترهای مختلفی مانند ضرایب سیستم تعلیق ، ناهمواری های جاده و موقعیت صندلی راننده وابسته است . این پروژه نیازمند بسط یک مدل ریاضی برای شبیه سازی رفتار دینامیکی یک خودرو سه بعدی است .در این پروژه برای شبیه سازی از کامپیوتر و برنامه   MATLAB استفاده شده است ، بنابراین بخشي از انجام و نوشتن این پروژه شامل فهم مقدماتی این نرم افزار می باشد .
برای به دست آوردن معادلات دیفرانسیل حرکت ، یک خودرو سه بعدی با 7 درجه آزادی ، از معادلات نیوتن- اولر استفاده شده است .
شبیه سازی به وسیله مدلسازی بلوک دیاگرام فضای حالت انجام شده است، كه نمودارهاي جابجايي و سرعت شاسي و اجزاء سيستم تعليق، و نيز انحرافات زاويه اي شاسي بدست آمده است.
عنوان کامل:  پروژه بررسی اصول كار سنسورها و عملگرهاي به كار رفته در موتورهاي پرايد ، پژو206 و پارس
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 137
بخشی از مقدمه:
در چند سال اخير تمام خودروها مجهز به سيستم سوخت رساني انژكتوري شدند.سيستم انژكتوري كارآيي بيشتري داشته و آلاينده كمتري نسبت به سيستم كاربراتوري توليد مي كند.اساس كار سيستم سوخترساني انژكتوري بر پايه سنسورها و عملگرها مي باشد.اما اطلاعات كمي در مورد اين مبحث موجود مي باشد.در اين مجموعه بر آن شديم كه اطلاعاتي در مورد سنسورهاي موتور پرايد ، پژو 206 و پارس جمع آوري كنيم.ابتدا به توضيح نحوه عملكرد سنسورها مي پردازيم و سپس به معرفي سنسور موتورهاي مربوطه مي پردازيم.
سنسور موقعيت دريچه گاز در موتورهاي بنزيني يا ديزلي مقدار سوخت مطلوب راننده را به ECU نشان مي دهد. سنسور موقعيت دريچه گاز يك پتاسيومتر دوار يا يك اثر هال (برخي خودروهاي شركت فورد) است كه سيگنالي به  ECU مي فرستد كه اين سيگنال با موقعيت شفت / صفحه دريچه گاز به صورت خطي متناسب است.معمولا سنسور موقعيت دريچه گاز يك سنسور با سه سيم است. سنسور براي نظارت بر سوخت مورد نياز موتور هنگام باز و بسته شدن دريچه گاز توسط راننده طراحي شده است.چهار شرايط كاري كه ECU توسط سيگنال سنسور مشخص مي كند ،عبارتند از :
•دريچه گاز بسته (شامل دور آرام يا شتاب منفي )
•دريچه گاز كمي باز (شامل شتاب ميانه رو يا گشت زني )
•دريچه گاز كاملا باز  (بيشترين شتاب )
•سرعت افزايش زاويه دريچه گاز
دسته: تحقیقات خودرو
عنوان کامل:  پروژه بررسی ضربه گیر ها در تصادف خوردو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 140
اولين کسي که در اثر تصادف مرد، شخصي به اسم Bridget Driscoll در سال ١٨٩٦بود. سرعت تصادف ٦ کيلومتر بر ساعت بود. بر طبق آمار سال ٢٠٠٥ ، هر ٣٠ ثانيه يک نفر جان خود را در اثر تصادف از دست ميدهد که معادل يک مليون نفر در سال مي باشد. ايران بالاترين آمار مرگ و مير ناشي ازتصادفات را درجهان داراست. ايران با دارا بودن تنها يک درصد جمعيت جهان، دو درصد از تلفات انساني ناشي از تصادف سراسر کشورهاي کره زمين را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمارهاي ارائه شده، روزانه ٦٤ ايراني در تصادفات رانندگي فوت مي کنند. ٧٥٠ نفر نيز در اثر وقوع اين تصادفات با مجروحيت مواجه ميشوند.  
آمار کشته شدگان ايران دو برابرو مجروحان 5.1 برابراستانداردهاي جهاني است.
براساس آخرين آمار سازمان جهاني ايمني راهها، آمار کشته شدگان ناشي از تصادفات در سطح جهان روزانه سه هزار و دويست و تعداد مجروحان ٥٠ هزار نفر است که با اين حساب سهم ايران با توجه به جمعيت بايد حداکثر ٣٢ کشته و ٥٠٠ مجروح باشد. اين آمارها اهميت ايمني در خودرو را بيان ميکند.
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل:  پروژه اثرات مخرب خزش
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 71

بخشی از مقدمه:
اصطلاح های دمای بالا و پایین کاملاً به محیط طبیعی بستگی دارند . آنچه برای فلزاتی با نقطه ذوب پایین مانند سرب و قلع ، دمای بالا محسوب می شود، ممکن است برای فلزاتی با نقطه ذوب بالا، دمای پایین به حساب آید. بنابراین فلزاتی با نقطه ذوب پایین تر در دمای پایین مشخصه هایی از خود نشان می دهند که دیگر فلزات برای نشان دادن همان رفتار به دمای بالاتری نیاز دارند. مثلاً برای تبلور مجدد آهن پس از کار سرد به دمایی در حدود   535 نیاز است، اما قلع وسرب در دمای نزدیک به دمای محیط تبلور مجدد می یابند. خواص فلزات معمولاً در دمای محیط معین می شود و شناخت ما از آنها نیز بر اساس رفتارشان در دمای محیط است. وقتی دمای محیط کار تغییر می کند، رفتار فلزات نیز تغییر می کند که ممکن است بر کارآیی آنها برای کاربردی ویژه تأثیر جدی داشته باشد.
دسته: تحقیقات مکانیکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 89
_______________________________________
بخشی از مقدمه:
هدف ازانجام این پروژه طراحی آسانسوری برای حمل انسان دریک ساختمان مسکونی میباشد بطوریکه این آسانسوربتواند 8 نفررادر 10طبقه بتواندجابجا کند بطوریکه فاصله بین طبقات 3.5 متر باشد.
دراین پروژه مسائل زیرگردآوری شده است:
معرفی آسانسوروانواع آن
ارائه  استانداردهای آسانسور
طراحی وانتخاب سیم بگسل، قرقره هاوانتخاب آنها  
طراحی فنر
انتخاب موتور
طراحی کامل گیربکس (یاتاقان ها،شفت ها،...)
طراحی ریل وترمز
طراحی اتصالات
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 90
- خصوصیات احتراقي هيدروژن كه مربوط می شود به استفاده اش به عنوان يك سوخت احتراقی.
- نسبت هوا به سوخت مخلوطهای هيدروژن و چگونگی مقايسه آن با ديگر سوخت ها.
- انواع مشكلات خود اشتعالی كه در موتورهای هيدروژني اتفاق مي افتد.
- انواع سيستم هاي جرقه كه ممكن است با موتورهاي احتراق داخلي هيدروژني استفاده شود.
- نتايج تهويه محفظه لنگ كه به هيدروژن مورد استفاده در يك موتور احتراق داخلي وابسته است.
- بازده حرارتي موتور هيدروژني.
- انواع آلودگي هايي كه با موتور هيدروژني همراه هستند.
- قدرت خروجي موتور هيدروژني.
- تاثير مخلوط شدن هيدروژن با ديگر سوخت هاي هيدروكربوري.
دسته: تحقیقات خودرو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 253
مقدمه:
با پيشرفت تكنولوژي و صنعت در زمينه هاي مختلف ،شايد بتوان گفت صنعت خودرو يكي از مواردي مي باشد كه پيشرفت هاي قابل توجهي نموده است، چرا كه اين صنعت به دلبل ويژگي هاي خاص و هدف آن كه در درجه اول ايجاد آسايش و ايمني براي سرنشينان خودرو است، همواره سعي نموده از جديدترين تكنولوژي ها در قسمت هاي مختلف خودرو بهره مند شود.خصوصا تكنولوژي هايي كه ضريب ايمني و آسايش سرنشينان آن را افزايش دهد.
علاوه بر اين شايد بتوان گفت علاوه بر اين به دليل تاثير پذيري قابل توجهي كه مجوع قطعات مختلف خودرو بر روي هم دارند.يكي از ويژگي هاي ديگر اين صنعت ايجاد هماهنگي بين سيستم هاي مختلف  اين مي باشد.به عنوان مثال تاثيرپذيري سيتسم هاي كم ولتاژ الكتريكي مانند سيستم راديوي در برابر سيستم جرقه زني كه داراي ولتاژ بالاي Ac مي باشد. در اين پروژه سعي شده است  در مورد سيستم هاي ايمني كه نقش اساسي در ايمني خودرو و رفاه سرنشينان ايفا مي كند بررسي گردد.
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: پروژه  طراحی زیر دریایی و بدنه ایر شیب ها
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۱۲

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه طراحی زیر دریایی و بدنه ایر شیب ها ” بدین شرح است:

در طراحی بدنه ایرشیپ‌ها و زیر دریائی‌ها نکات زیادی مورد توجه قرار می‌گیرد که مهمترین آنها قدرت جلوبرندگی است که به مقدار زیادی بستگی به درگ اصطکاکی روی بدنه  ایرشیپ دارد و ۳/۲ درگ کل را شامل می‌شود.کاهش کوچکی در این درگ باعث صرفه جویی قابل توجهی در سوخت می‌شود و یا می‌تواند باعث افزایش ظرفیت حمل و ابعاد ایرشیپ شود.
اولین بهینه سازی عددی شکل، توسط  پارسنز   انجام شده است. روش محاسبه در قالب یک پنلکد  می‌باشد  که با یک  روش لایه مرزیکوپل شده است. زدان  یک توزیع محوریاز چشمه و چاه را برای نشان دادن میدان جریان اطراف یک جسم معرفی می‌کند. قدرت (شدت) به صورت خطی روی  هر المان طول توزیع می‌شود.
در روند محاسباتی آیرودینامیکی ابتدا یک بدنه دوار با ماکزیمم قطر ثابت و نسبت فایننس    ثابت تعریف می‌شود.پروفیل بدنه و توزیع سرعت  جریان غیر لزج توسط روشهای غیر مستقیم حل جریان پتانسیل بدست می‌آید. پروفیل این بدنه باید  به گونه‌ای باشد که در جریان یکنواخت موازی با  محور بدنه، لایه مرزی دچار جدایش نشود. با این قید، درگ توسط تغییر در شکل پروفیل بدنه کاهش می‌یابد. محدودیت در عدم جدایش لایه مرزی باعث حذف درگ  فشاری می‌شود و درگ کلی منحصر به نیروهای ویسکوز در لایه مرزی می‌شود. لایه مرزی به سه ناحیه آرام گذرا    و درهم تقسیم می‌شود. برای محاسبه لایه مرزی آرام از  متد توویتس   استفاده شده که  بر اساس رابطۀ مومنتوم می‌باشد. ناحیه گذرا در محاسبات به صورت  یک نقطه در نظر گرفته می‌شود که در آن ضریب شکل به طور ناگهانی از آخرین مقدار در ناحیه آرام به اولین مقدار  در ناحیه درهم تغییر می‌کند. از آنجا که محل گذر به عواملی مانند: زبری سطحی، سر و صدا، لرزش و غیره بستگی دارد که کنترل آنها مشکل است در بیشتر تحقیقات این ناحیه را به  صورت دلخواه بین سه تا ده درصد طول بدنه در نظر می‌گیرند.

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 2926
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 180
  • بازدید امروز : 437
  • باردید دیروز : 906
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 41
  • بازدید هفته : 2,283
  • بازدید ماه : 8,214
  • بازدید سال : 122,127
  • بازدید کلی : 8,300,821
  • کدهای اختصاصی