loading...
دانلود سرای دانشجویی

عنوان پروژه : بررسی و معرفی سیستم های نانو الکترومکانیک (NEMS)

تعداد صفحات : ۸۱

شرح مختصر پروژه : این پروژه با عنوان بررسی و معرفی سیستم های نانو الکترومکانیک (NEMS) برای دانلود آماده شده است .سیستم های نانو الکترومکانیک فناوری سیستم‌های بسیار کوچک در ابعاد نانومتر است. NEMS معمولاً شامل ترکیبی از ترانزیستورها (الکتریکی) و سنسورها و موتورها (مکانیکی) است.یک سیستم نانو الکترومکانیک (NEMS) از یک تشدیدگر مکانیکی با درجه بندی نانومتر –به- میکرومتر تشکیل می شود که به یک ابزار الکترونیک دارای ابعاد قابل قیاس مزدوج می شود.

[۱-۶]، تشدیدگر مکانیکی می تواند یک شکل هندسی ساده داشته باشد مثل یک طرّه یا یک پل و از موادی مثل سیلیکون با استفاده از تکنیک های لیتوگرافی مشابه به نمونه های به کار رفته برای ساختن مدارهای ترکیبی ساخته می شوند. NEMS نوید میکروسکوپ نیروی فراحساس سریع و عمیق شدن فهم ما از چگونگی پیدایش دینامیک کلاسیک با نزدیک شدن به دینامیک کوانتوم می باشد. به خاطر سایز بسیار کوچک انتظار می رود NEMS تاثیر زیادی بر بخش های بزرگی از علوم و تکنولوژی بگذارد و در نهایت جایگزین MEMS شود.

همانطور که ریچارد فاینمن در سال ۱۹۵۹ در مقاله معروف خود گفت : آن پایین فضای زیادی وجود دارد، می توان هر روز دستگاه های کوچکتر و کوچکتری تولید کرد که باعث صرفه جویی در هزینه ها و بالا بردن بازدهی شود.اولین محصول NEMS نوک میکروسکوپ نیروی اتمی ساخته شده توسط IBM بود، که باعث بالا بردن حساسیت میکروسکوپ نسبت به لرزش ها، نیروها و سیگنال های شیمیایی در سطح اتمی شد.به طور آزمایشی از NEMS انتظار می رود که امکان تحقیق بر فرآیندهای مکانیکی متعادل فونون و واکنش کوانتوم سیستم های مکانیکی مزوسکوپیک را فراهم آورد. با وجود این، هنوز چالش های ریشه ای و تکنولوژیکی برای بهینه سازی NEMS وجود دارد.

شماره پروژه : ۱۱۶

عنوان پروژه : بررسی اجزاء مختلف خودرو

تعداد صفحات : ۷۲

شرح مختصر پروژه :پروژه حاضر با عنوان بررسی اجزاء مختلف خودرو برای دانلود آماده شده است. اصولا برای تمام وسایلی که دارای منبع قدرت باشند و به خودی خود بتوانند حرکت کنند، می‌توان کلمه خودرو را بکار برد. لیکن کاربرد این کلمه در زبان ما دارای محدوده مشخصی است که معمولا به وسایل متحرکی گفته می‌شود که همگی دارای حرکت بوده و با زمین در تماس هستند. بنابراین به وسایلی مثل قطار ، کشتی و هواپیما خودرو گفته نمی‌شود.

اولین وسیله نقلیه (خودرو) در کشور انگلستان ساخته شد که به کمک نیروی بخار کار می‌‌کرد. پیشرفت و توسعه خودروها به شکل امروزی در واقع از زمانی آغاز شد که دیملر و بنز موفق شدند از یک موتور احتراقی برای حرکت وسیله نقلیه استفاده کنند. هر اتومبیل را می توان به سه بخش کلی تقسیم کرد که عبارتند از: ۱٫ شاسی ۲٫ اتاق ۳٫ سیستم برقی .

خودروهای امروزی جهت تولید قدرت از سوخت های فسیلی استفاده می‌کنند. این خودروها همگی دارای موتور‌های درونسوز می‌باشند که با سو زاندن بنزین ، گازوئیل و یا گاز طبیعی انرژی ذخیره شده در این سوختها را به شکل انرژی جنبشی قابل استفاده در می‌آورند. کاربرد خودرو‌ها در زندگی امروزه بشر بسیار متنوع و بسیار گسترده است بطوری که اگر خودرو ها را از زندگی روزمره حذف کنیم شاید تمدن بشری دیگر به شکل کنونی وجود نداشته باشد. عمده فعالیت خودرو‌ها در زمینه های زیر است:۱)حمل و نقل  ۲)تولید توان کشی

 

خودرو یک کلمه فارسی است و به وسایلی اتلاق می‌گردد که بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود ، قادر به حرکت باشد. این کلمه ترجمه کلمه اتومبیل است که در زبان ما معادل سازی شده است. (اتومبیل = خود سیار)

عنوان پروژه : ساخت ربات مسیر یاب به کمک موتور پله ای

تعداد صفحات : ۱۱۲

شرح مختصر پروژه : در این پروژه که با عنوان ساخت ربات مسیر یاب به کمک موتور پله ای آماده شده است ، در فصل اول آن در مورد آشنایی با ماشین بینایی و پردازش دیجیتالی تصویر بحث شده است.پردازش تصویر (Image processing) یکی از زیرشاخه ها و کاربردهای اساسی هوش مصنوعی می باشد.در این فصل سعی شده مفهوم پردازش تصویر خیلی ساده و آسان بازگو شود تا خواننده به آسانی با این تکنولوژی که امروزه کاربردهای فراوان دارد آشنا گردد. در فصل بعدی به معرفی میکرو کنترلر ۸۰۵۱ نظیر مقدمه ای از میکروکنترلرها ، بخش حافظه آن ، دستوررالعمل و برنامه نویسی میکروکنترلر ۸۰۵۱ و .. پرداخته شده است. در فصل سوم به معرفی در مورد استپ موتورها یا همان موتورهای پله ای پرداخته شده که شامل تاریخچه موتورهای پله ای ، پیشرفت سریع موتورهای پله ای ، مینیاتوری شدن این موتورها و … بحث گردیده است.در فصل آخر نیز به طراحی و ساخت یک نومنه از ربات مسیر یاب پرداخته شده است.

در طراحی و ساخت ربات مسیریاب این پروژه از موتور پله ای استفاده گردیده است.بطور کلی استپ موتور یا همان موتورهای پله ای توسط مدارات الکترونیک ، اکثراً با متبع تغذیه DC‌ کار می کنند.موتور پله ای در مقایسه با موتورهای معمولی  AC‌ یا DC‌ که اکثراً بطور مستقیم از یک منبع تغذیه درایو می شوند،یک موتور منحصر به فرد می باشد.به علاوه موتورهای پله ای در کنترل سرعت و موقعیت بدون حلقه های فیزیک پر هزینه کاربرد پیدا می کنند.این روش درایو به نام درایو حلقه باز خوانده می شود.

 

فهرست مطالب پروژه ساخت ربات مسیر یاب به کمک موتور پله ای

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ٨٠
______________________________________________________
چکیده:
در این پایان نامه سعی بر این شده است تا مزایای خودرو های با گیر بکس اتوماتیک نسبت به خودرو هایی با گیربکس دستی آورده شود و مورد بحث قرار گیرد 
گیربکس های اتوماتیک مقرون به صرفه بوده و دارای توان بهتری نسبت به گیربکس های دستی می باشد ولی دارای هزینه نگهدارری بالایی ا ست  درزیر به چند مزیت گیربکس اتوماتیک نسبت به گیر بکس دستی اشاره می شود 
١-افزایش طول عمر موتور به علت تعیین زمان مناسب برای تعویض دنده ها با توجه به مشخصات موتور 
٢-کاهش مصرف سوخت خودرو و متعاقب آن آلایندگی کمتر محیط زیست 
٣-کاهش خطرات ناشی از ناآگاهی راننده و ..
بخشی از مقدمه
گیربکس اتوماتیک جانشین گیربکس دستی در انتقال قدرت محرک عقب (R.W.D) است. و راننده را از تعویض دستی دنده ها بی نیاز می کند. اکسل محرک اتوماتیک همان وظیفه را در خودروهای محرک جلو (F.W.D) (و یا خودروهای موتور وسط و یا موتور عقب) بعهده دارند. اما بصورت یک جا همراه دنده های دیفرانسیل در داخل محفظه اکسل نصب شده اند.
توسعه گیربکس های اتوماتیک از سالهای پیش آغاز شده است. بعضی از خودروهای ساخته شده در دهه های آغازین این قرن گیربکس هایی شبیه به گیربکس های مدرن امروزی داشتند. در سالهای آخر دهه١٩٣٠ کمپانی های خودروسازی کرایسلر – جنرال موتورز و سازندگان دیگر گیربکس هایی در دست تحقیق داشتند بعضی از آنها حتی بطور محدود گیربکس هایی تولید کردند که ذیلاً به شرح تکامل گیربکس های اتومات و مراحل گذرانده شدة آن تا اینکه به گیربکس های مدرن امروزی تبدیل شده می پردازیم: 
در اوایل جعبه دنده ها سنکرونیزه بوده (در سال ١٩٣٠) سپس در سال ١٩٣٣ جعبه دنده های نیمه اتوماتیک عرضه شد که در آن از دنده های سیاره ای با وزنه های گریز از مراکز جهت کنترل آنها استفاده شده بود و اجازه می داد که تعویض دنده ها بطور خودکار از سرعت پائین به سرعت بالا انجام گیرد و با وجود این در آن از یک کلاچ اصطکاکی نیز استفاده می شد. بعدها از جعبه دنده های فوق سرعت استفاده شد. در سالهای بعد از جعبه دنده های نیمه اتوماتیک که در آن از دنده های سیاره ای و کنترل کننده هایی که بطور هیدرولیکی و مکانیکی عمل می کرد استفاده شد. و بعد از چند سال کلاچ هیدرولیکی ابداع شد که می توانست با دور آرام موتور جعبه دنده در حال درگیری باقی بماند که این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک بود که در طرح های بعدی بجای کلاچ هیدرولیکی مبدل گشتاور هیدرولیکی جایگزین شد که در آن هنوز یک کلاچ پایی استفاده شد.

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 2926
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 180
  • بازدید امروز : 451
  • باردید دیروز : 906
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 41
  • بازدید هفته : 2,297
  • بازدید ماه : 8,228
  • بازدید سال : 122,141
  • بازدید کلی : 8,300,835
  • کدهای اختصاصی