loading...
دانلود سرای دانشجویی

عنوان پروژه : معرفی و بررسی انواع سیستم های ترمز خودرو

تعداد صفحات : ۹۴

شرح مختصر پروژه : در این پروژه که برای دانلود آماده شده است به بررسی سیستم ترمز خودرو ، مقایسه انواع ترمزها و معرفی انواع این ترمزها پرداخته است.همچنین در فصل آخر کیسه هوا درون خودرو مورد بحث قرار گرفته است. همانگونه که میدانید ، کار ترمز ایجاد شتاب منفی لازم برای توقف خودروی در حال حرکت است.علاوه بر متوقف کردن کامل خودرو، کنترل حرکت خودرو در سراشیبی، توقف مرحله ای، و کاهش سرعت به اندازه دلخواه را می توان از وظایف اصلی این سیستم دانست.

حال برای توقف خودرو نیاز به عضوی است که نیروی اصطکاک منفی (مخالف حرکت گردشی چرخ) را برای ما ایجا کند، این عضو لنت نام دارد. لنت ترمز، به دیسک یا کاسه ترمز وارد می شود تا اصطکاکی مناسب برای ایجاد شتاب منفی در خودرو ایجاد کند.

طرحی کلی از سیستم ترمز و نحوه عملکرد سیستم ترمز

وقتی شما پدال ترمز را می فشارید، ماشین نیروی پای شما را از طریق یک سیال به ترمزها منتقل میکند.زیرا ترمزهای واقعی نیرویی خیلی بیشتر از نیرویی که شما توسط پایتان وارد می کنید نیاز دارد.ماشین باید نیروی پای شما را چند برابر کند.این کار از طریق ٢ روش انجام میشود.

١-مزیت مکانیکی(اهرمها)

٢-افزایش هیدرولیکی نیرو

که در این پروژه به بررسی کامل این روش ها در سیستم ترمز خودرو پرداخته است.

 

در اثر این نیروی مخالف، انرژی جنبشی عضومحرک (نیروی گردشی چرخ) اصطکاک و اصطکاک به انرژی حرارتی تبدیل،و درنهایت گرمای تولیدی در فضا پخش می شود. دستگاه ترمز به وسیله سیستم های مکانیکی، خلاای، هوای فشرده،و هیدرولیکی فعال می شود. همان طور که ذکر شد سیستم های مختلفی برای موقف کردن مطمئن وایمن خودرو ها طراحی شده، که معمول ترین آنها در خودروهای سواری، ترمز هیدرولیکی دومداری و ترمز دستی مکانیکی است.

عنوان پروژه : بررسی و آشنایی با انواع فنربندی و سیستم تعلیق خودرو

تعداد صفحات : ۶۵

شرح مختصر پروژه : در این پروژه که برای دانلود آماده شده است ، به بررسی و آشنایی با انواع فنربندی و سیستم تعلیق خودرو پرداخته شده است. همانطور که میدانید لرزش‌های پی‌درپی بدنه خودرو سبب خستگی راننده و سرنشینان می‌شود و در پی آن کارایی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو کاهش یافته و سلامتی انسان به خطر می‌افتد. بنابراین مدل‌سازی مود سواری خودرو و به سازی پاسخ لرزشی آن با بهره‌ از میراینده‌های ارتعاشی از دیدگاه‌های مهم در طراحی خودرو بوده ، که آسایش سرنشین ، افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش کنترل خودرو را به دنبال دارد.

آشنایی با سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق یا فنربندی قسمتی از خودرو است که باعث می‌شود نوسانات حاصل از حرکت خودرو بر روی سطوح ناهموار به جرم معلق که شامل اتاق، شاسی، متعلقات و سرنشینان وارد نشود. سیستم تعلیق از جرم فنربندی شده، فنر، کمک‌ فنر و جرم فنربندی نشده تشکیل شده‌ است.

سیستم تعلیق خودرو دو وظیفهٔ مهم را بر عهده دارد که یکی جذب نوسانات و ارتعاشات وارد به چرخ‌ها در اثر ناهمواری‌های جاده و دیگری تماس موثر لاستیک چرخ‌ها با سطح جاده‌ است. در سیستم تعلیق خودرو همیشه دو مقوله مورد بحث بوده یکی کیفیت سواری دادن و دیگری قابلیت هدایت و کنترل که این دو مرتبا در تضاد با یکدیگرند، به عبارت دیگر بهبود یکی باعث بروز اشکال در دیگری می‌شود.

خاصیت میرایش ارتعاشات و لرزش‌ها و رفع بعضی از اغتشاشات حرکت در خودرو و حفظ بعضی ویژگی‌های مناسب جهت ایمنی،‌ از ویژگی‌های مناسب مکانیکی است که انجام آن با یک وسیله مکانیکی امکان‌پذیر است . مجموعه مشخصی که فراهم‌گر هدف بالا است، سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایف متفاوت در بر دارد.

عنوان پروژه :  کاربرد نرم افزار مکانیکال دسکتاپ برای طراحی و شبیه سازی قطعات مکانیکی و صنعتی دستگاه ها

تعداد صفحات : ۶۳

شرح مختصر پروژه : در این پروژه به کاربرد نرم افزار مکانیکال دسکتاپ برای شبیه سازی قطعات مکانیکی و صنعتی دستگاه ها پرداخته شده است.مکانیکال دسکتاپ (mechanical desktop) یکی از قوی ترین نرم افزارهایی است که از آن برای طراحی قطعات مکانیکی و صنعتی استفاده میشود.در این پروژه همچنین تلاش شده است که با به کار گرفتن تصاویر,جداول,دستورات مختلف ومدلینگ واسمبل قطعات یک سیلندر پیستون هیدرولیک یک آشنایی مقدماتی از نرم افزار مکانیکال دکستاپ ارائه شود تا کسانی که علاقه مند به فراگیری این نرم افزار هستند با مقدمات این نرم افزار آشنا شوند. البته این نکته قابل توجه است که کسانی که مایل به فراکیری این نرم افزار هستند باید قبل از این ، یک آشنایی هرچند مختصر با Autocad داشته باشند که این امر باعث میشود تادر امر فراگیری موفق تر باشند.

نرم افزار مکانیکال دسکتاپ (mechanical desktop) که به اختصار MTD خوانده می شود ، نرم افزار بسیار مؤثر و دارای توانایی های منحصر به فردی در طراحی قطعات نامعین و طراحی قطعات معمین میباشد. این نرم افزار توسط شرکت Autodesk پشتیبانی شده است وچندین سال پیش ابتدایی ترین نرم افزار ان تحت نام MDT2 به بازار آمد .

به همراه تکمیل شدن نرم افزارAutoCAD هنگامی که این نرم افزار به نسخه ۱۲ رسید مبحث جدیدی تحت عنوان AMD (ساخت احجام Solid) مورد توجه خاص شرکت Autodesk قرار گرفت که بعد از آن MDT2 ارائه شد که بسیار ضعیف بود.اما با تکمیل علم ودانش این نرم افزار در نسخه ۴ دارای بخش بسیار جالبی تحت عنوان طراحی قطعات استاندارد و محاسبات مهندسی ارائه شد. اما اکنون این نرم افزار تا نسخه ۷ ارائه شده است .

قابل ذکر است که مطالب ذکر شده از ویرایش ششم (MDT6) میباشد.

 

نرم افزار MDT یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی پارامتری است که امکانات ویژه ای برای طراحی قطعات و مجموعه های مکانیکی وهمچنین تولید نقشه از این طرحها دارد . امروزه رایانه به ابزار قدرتمند وجدایی ناپذیر در امور صنعت و محاسبات پیچیده غلمی مبدل شده است ونمیتوان براحتی و بدون استفاده از آن به حرکتات علمی و صنعتی ادامه داد . این ابزار قدرتمند خود نیز در سیطره پیشترفت پرشتاب زمان قرار گرفته است . وبا سرعت و شتاب بسیار بالا قلمرو نفوذ خود را گسترش میدهد. از جمله موارد استفاده از رایانه در مراحل طراحی و تولید قطعه(CAD/CAM/CAE) میباشد . در طراحی وتولید قطعات صنعتی از نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی زیر استفاده میشود:

,ProEngeenier  ,Catia  ,MechanicalDesktop  Solidwork

عنوان پروژه : بررسی و مدل سازی خواص نانولوله های کربنی و کاربردهای آن

تعداد صفحات : ۲۲۵

شرح مختصر پروژه : در این پروژه به مبحث فناوری نانو و خواص نانولوله های کربنی و کاربردهای این فناوری بزرگ پرداخته است.نانو فناوری عبارت ازآفرینش مواد، قطعات و سیستم های مفید با کنترل آنها در مقیاس طولی نانو متر و بهره برداری از خصوصیات و پدیده های جدید حاصله در آن مقیاس می باشد. به عبارت دیگر فناوری نانو، ایجاد چیدمانی دلخواه از اتم ها و مولکول ها و تولید مواد جدید با خواص مطلوب است. فناوری نانو، نقطه تلاقی اصول مهندسی، فیزیک، زیست شناسی، پزشکی و شیمی است و به عنوان ابزاری برای کاربرد این علوم و غنی سازی آنها در جهت ساخت عناصر کاملاً جدید عمل می کند.

در ابن پروژه  اثبات میشود خواص مکانیکی  و رفتار شگفت انگیز نانو لوله های کربنی باعث جذب روز افزون جامعه مهندسی مکانیک به سمت خود می شود. در این تحقیق به بررسی و آنالیز رفتار نانولوله های کربنیاز چند دیدگاه  مختلف پرداختیم، و مدل های تدوین شده به شرح زیر ارائه شدند:

  1. مدل انرژی- معادل
  2. مدل اجزاء محدود بوسیله نرم افزار ANSYS
  3. مدل اجزاء محدود بوسیله کد عددی تدوین شده توسط نرم افزار MATLAB

در اولین مدلسازی بر اساس یک رابطه بین مکانیک مولکولی و مکانیک جامدات، یک مدل انرژی-معادل برای مطالعه خواص مکانیکی نانولوله های کربنی تک دیواره به کار گرفته شد. مدول یانگ و مدول برشی برای نانو لوله های کربنی تک دیواره، وهمچنین نسبت پواسون با توجه به تعریف آن، به دست آمدند. از روابط به دست آمده، مشاهده می شود که خواص مکانیکی نانولوله های کربنی به شدت به ضخامت دیواره وابسته است.

همچنین مشاهده می شود که در نانولوله های کربنی تک دیواره با قطر کم، مدول یانگ، برشی و نسبت پواسون، به شدت به قطر وابسته است. مدول یانگ و برشی برای هر دو نوع نانولوله تک دیواره صندلی راحتی و زیگزاگ، با افزایش قطر افزایش می یابد، و نسبت پواسون بر عکس برای هر دو نوع نانولوله کربنی با افزایش قطر کاهش می یابد.

 

از طرف دیگر در این بخش، خصوصیات محیطی یک نانولوله کربنی تک دیواره تحت فشار داخلی، با استفاده از مدل تعادل-انرژی مورد مطالعه قرار گرفت و روابط آن نیز به دست آمد. نتایج حاصل شده نشان می دهند که خصوصیات صفحه ای یک نانولوله کربنی تک دیواره در جهت های محوری و محیطی با یکدیگر یکسان بوده و رفتار آنها در برابر تغییرات قطر و ضخامت دیواره نیز مشابه می باشد.

در مدل اجزاء محدود بوسیله نرم افزار ANSYS و نرم افزار matlab، به نتایج حاصل از مدل اجزاء محدود که در آن نانولوله کربنی به عنوان یک ساختار قاب فضایی مدلسازی شده، پرداختیم.

نتایج حاصل از پروژه مدل سازی خواص نانولوله های کربنی و کاربردهای آن :

در مدلسازی و آنالیز نانو لوله های کربنی دیده شده است که خصوصیات محیطی نانولوله های تک دیواره با خصوصیات محوری آن یکسان می باشد، از این خاصیت می توان برای تعیین تغییر شکل وسختی شعاعی استفاده نمود.

همچنین  در مدلسازی و شبیه سازی نانولوله های کربنی می توان رفتار اندرکنش های پیوندی (کوالانس) و اندر کنش های غیر پیوندی (واندوالس) را به صورت غیرخطی برای آنالیز رفتار نانولوله های کربنی تک دیواره و چند دیواره به  کار گرفت، تا بتوان درک بهتری از خصوصیات این ماده شگفت انگیز پیدا کرد. چه بسا با در نظر گرفتن رفتار غیر خطی برای این پیوندها، بتوان به سیر وقوع عیوب و شکست در حین بارگذاری های مختلف بر روی نانولوله های کربنی پی برد، زیرا وجود این معایب یکی از مشکلات موجود در کاربرد نانولوله های کربنی به عنوان فیبر های تقویت کننده در مواد مرکب می باشد.

همچنین می توان با استفاده از روش اجزاء محدود و محاسبه ماتریس سختی برای یک حلقه شش ضلعی کربن در حالت سه بعدی با استفاده از المان های سه بعدی، و تعمیم و روی هم گذاری آن ها و محاسبه ماتریس سختی کل برای یک نانو لوله کربنی، شبیه سازی بهتری را از نانولوله های کربنی به دست آورد. تمامی این پیشنهادات می توانند به عنوان فعالیت های آینده به منظور رسیدن به درک کاملتر و بهتر از رفتار این ماده نانو ساختار به صورت منحصر بفرد یا در تعامل با مواد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

عنوان پروژه :  مقدمات طراحی در جیگ و فیکسچرها و آشنایی با روبندها

تعداد صفحات : ۶۰

شرح مختصر پروژه : در این پروژه اصول طراحی جیگ و فیکسچرها بررسی شده است. با توجه به اینکه در طی مراحل مختلف تولیدی قطعات مختلف بر روی ماشین آلات مختلفی قرار می‌گیرد استفاده از یک نوع قید و بند برای نگهداشتن قطعات کافی نخواهد بود. با این وجود تجهیزات نگهدارنده مختلف شباهت هایی با یکدیگر دارند.جیگ و فیکسچر ها مجموعه از اتصالات و نگهدارنده ها و و … است که باعث تسریع در امر تولید میشود همچنین به کمک آنها می توان قطعات مشابه هم را (سری) با دقت مورد نیاز تولید یا ماشین کاری نمود و بندها از نظر عمل کرد بسیار به هم شباهت دارد به طوری که اغلب اشتباه نامیده می شود تفاوت این دو در در نحوی هدایت ابزار برشی به طرف قطعه کار است.

جیگ و فیکسچر

جیگ یک وسیله نگهدارنده مخصوص است که قطعه کار را داخل آن قرار می دهند تا اینکه عملیات ماشین کاری روی آن انجام گیرد جیگ نه تنها قطعه کار را در خود مهار می کند بلکه ابزار را نیز به هنگام عملیات تولیدی هدایت می کند.فیکسچر یک وسیله ای نگهدارنده است که فقط قطعه کار روی آن محکم می شود تا عملیات ماشین کاری روی آن انجام گردد.

تقاضای جهانی برای کالاهای ساخته شده با سرعت مبهوت کننده ای رو به افزایش است.صنایع تولیدی نیز با روشهای جدید و گوناگون به این تقاضا پاسخ میدهند.از زمان ظهور تدریجی کنترل عددی و تولید به کمک کامپیوتر تا رسیدن روشهای مدرن تولید نظیر سیستمهای تولید قابل انعطاف(FMS) و روشهای کنترل آماری( SPC) تولید به هنگام (JIT ) و روشهای تولید که در پاره ای موارد حقیقتا هنرمندانه هستند تغیرات و پیشرفتهای بسیاری کرده اند.ایجاد این تحولات نیازمند به کارگیری روشها وتجهیزاتی جهت نگهداشتن و مهار کردن قطعه کار در ماشین آلات است که صرفه اقتصادی وعملیات تولیدی ساده تر را تامیین کند.
با توجه به اینکه تولید کنندگان امروزی تمایل دارند برای کاهش هزینه ها و افزایش سود سطح موجودی انبارها خود را کاهش دهند نیاز به استفاده از تجهیزات مطمئن و کار برای نگهداشتن قطعه کار برای رسیدن به تولید مداوم و هرچه بیشتر احساس میشود.

عنوان پروژه :  بررسی و مقایسه انواع بلیرینگ و کاربرد آن

تعداد صفحات : ۵۱

شرح مختصر پروژه : پروژه حاضر به بررسی و مقایسه انواع بلبرینگ و کاربرد آن در صنعت پرداخته است.کلمهٔ بلبرینگ (Ball bearing) از دو بخش ball به معنای گوی و bearing به معنای تحمل‌کردن تشکیل شده‌ است. اساس کار بلبرینگ‌ها این است که مانع کشیده‌ شدن سطوح روی یکدیگر می‌شوند و سطح تماس را نیز کاهش می‌دهند، در نتیجه اصطکاک بین سطوح به شدت کاهش می‌یابد.

به طور کلی تمام بلبرینگهای غلتشی از دو عدد رینگ و مجموعه ای از اجزاء غلتده که در مسیر مشخصی داخل رینگها حرکت می کنند ، تشکیل شده اند . شکلهای استاندارد این اجزا شامل ساچمه ، رولر استوانه ای ، رولر سوزنی ، رولر مخروطی ، رولر بشکه ای متقارن و رولر بشکه ای نا متقارن می باشد

بلیرینگ کاربرد وسیعی در ابزارهای مختلف مانند دیسک‌های سخت رایانه و اسکیت‌ها دارند. بلبرینگ‌ها می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند و معمولاً در جاهایی به کار می‌روند که بار به‌نسبت کوچک باشد. در یک بلبرینگ بار از لایهٔ خارجی به گوی‌ها اعمال می‌شود و از آنجا فشار به لایهٔ داخلی منتقل می‌گردد. با توجه به کروی‌بودن گوی‌ها، نقطهٔ تماسشان با لایه‌های درونی و بیرونی بسیار کوچک خواهد بود، در نتیجه می‌توانند بسیار نرم حرکت کنند.

در این پروژه علاوه بر بررسی انواع بلبرینگ های غلتشی (بلبرینگ غلتکی) ، به بررسی بلبرینگ های شعاعی ، برینگ های دینام ، بلبرینگ با تماس زاویه ای یک ردیفه ، بلبرینگ های با تماس زاویه ای دو ردیفه ، بیرینگ های با تماس چهار نقطه ای ، بلبرینگ های خود تنظیم ، بیرینگ های مقطع باریک ، رولربیرینگ های شعاعی ، رولربیرینگ های سوزنی ،  رولربیرینگ های مخروطی ، رولربیرینگ با رولرهای بشکه ای ، رولربیرنگ کروی ، بلبرینگ های کف گرد ، بیرینگهای مفصلی (پاشنه ای) و … پرداخته است.

 

پروژه حاضر را در ادامه میتوانید دانلود نمایید.

عنوان پروژه : آزمایشات مربوط به مکانیک سیالات و هیدرولیک و شدت جریان سیال

تعداد صفحات : ۹۵

شرح مختصر پروژه : در پروژه حاضر که به صورت آزمایشات تهیه شده است ، شما عزیزان با میز هیدرولیکی و آزمایشات مربوط به جریان عبوری سیال ، جریان عبوری از ونتور متر و اوریفیس ، وسایل مربوط به اندازه گیری شدت جریان ، جریان عبوری از سرریزها ، افت انرژی ، مرکز فشار و جریان های گردابی آشنا میشوید.این پروژه برای دانشجویان مکانیک و عمران بسیار ضروری و مطالعه آن مفیید است.

ونتوری متر وسیله ای برای اندازه گیری شدت جریان در لوله ها می باشد.هدف از طرح میز هیدرولیکی ، فراهم نمودن وسیله ای برای انجام یک سری آزمایشات ساده در مکانیک سیالات و هیدرولیک می باشد.

اندازه گیری دبی و شدت جریان توسط میز هیدرولیکی

زمانی که انتهای بیرونی اهرم میز هیدرولیکی توسط تیغه نگهدارنده بالا نگه داشته شده است شیرخروجی تانک وزنی باز می باشد و آبی در آن انباشته نمی شود با رها ساختن اهرم بوسیله کنار زدن تیغه نگهدارنده وزن آویز باعث می شود تا انتهای بیرونی اهرم به طرف پایین حرکت کند و در این لحظه شیر خروجی تانک وزنی بسته می شود و آب در تانک وزنی جمع آوری می شود.شما در این پروژه به طور کامل با میز هیدرولیکی و نحوه کار و همچنین کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

در ادامه سرفصل های آزمایشات مربوط به مکانیک سیالات و هیدرولیک را مشاهده میفرمایید :

عنوان پروژه : بررسی تاثیر میدانهای الکترو مغناطیس روی جدایی جریان سیال در ایرفویل

تعداد صفحات : ۴۱

شرح مختصر پروژه :  در این پروژه تاثیر میدان الکترومغناطیس روی جدایی جریان سیال بررسی شده است.هدف از این پروژه بررسی تاثیر میدانهای الکترومغناطیس و همچنین تاثیر نیروی لورنتس ناشی از تداخل میدان های الکترومغناطیسی و میدان جریان سیال، بر روی جریان سیال یونیزه آب نمک از روی ایرفویل NACA0015 می باشد. در اثر تاثیر این نیروها دیده می‌شود که ضریب لیفت افزایش و ضریب درگ کاهش می یابد و همچنین زاویه استال افزایش می یابد.

روشهای کنتر ل جریان

کنترل جریان بصورت دستکاری کردن میدان جریان برای ایجاد یک تغییر مطلوب تعریف می شود. جریان از روی یک جسم مانند سطح بیرونی هواپیما یا زیر در یایی را می­توان برای اهداف زیر دستکاری کرد:

۱-به تاخیر انداختن گذار

۲- به تعویق انداختن جدایش

۳-افزایش لیفت

۴- کاهش درگ فشاری و اصطکاک پوسته­ای

روشهایی که برای نائل شدن به اهداف بالا مورد استفاده قرار می­گیرد را روش های کنتر ل جریان می ­نامند. دسته بندی های مختلفی برای روشهای کنترل جریان وجود دارد. گد-ال-هک روش های کنترل جریان را در چند بخش  تقسیم بندی کرده است که در این پایان نامه به آن اشاره شده است.با توجه به اثرات مثبت این پدیده بر جریان سیال، تحقیقات گسترده ای بر روی این روش انجام شده و در صنعت ساخت هواپیما و زیر دریایی می‌تواند گره گشای برخی نواقص باشد.

شماره پروژه : ۱۱۸

عنوان پروژه : تاریخچه تکامل ترمز اتومبیل ها

تعداد صفحات : ۷۹

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است به  تاریخچه تکامل ترمز اتومبیل ها پرداخته است. برای آگاهی از تاریخجه تکامل ترمز اتومبیل ها ، تاریخچه ساخت و چگونگی بهینه سازی و پیشرفت آنها را با هم مرور می کنیم .در گذشته برای بیشتر رانندگان ، راندن و بحرکت درآوردن و یا ادامه حرکت اتومبیلها جالبتر از ترمز کردن به نظر می رسید و شاید کمتر کسی به ترمز اتومبیل و نقش حیاتی آن توجه نشان می داد .

در سال ۱۸۸۵ کارل بنز برای نخستین بار از لنتهای ترمز چوبی و دیسکها یا صفحه های تسمه ای برای متوقف کردن اتومبیل های ساخت خود ، استفاده کرد کارل بنز این ایده را دقیقا ً از روی قطارها یا لوکوموتیوهای آن زمان کپی کرده بود.پیش از پایان قرن هجدهم فکر ساختن ترمزهای مؤثرتر وارد فازهای جدی تری شد و در سال ۱۸۹۵ ” فردریک لانکستر ” انگلیسی نوعی ترمز کلاچ مانند را برای متوقف کردن اتومبیل بکار برد .بدین ترتیب ترمز گیری در تمام خودروها از طریق دستگاه انتقال قدرت صورت می گرفت و این شروعی بود برای ترمزهای دیسکی .

بدون شک در تاریخچه تکامل ترمز اتومبیل ها ،ساخت ترمزهای هیدرولیکی گام مؤثری در زمینه بهینه سازی ترمزها محسوب می شد ولی این ترمزها نیز همچنان نقص داشته و افرادی نیز در فکر ساخت ترمزهای بهتر و یا سیستمهای کامل کننده و تقویت کننده ترمزهای هیدرولیکی بودند.سیستم های ترمز ABS که از کارآمدترین سیستم های ترمز هستند دارای اجزایی اضافه تر از ترمزهای معمولی می باشند .

 

سیستم ترمزهای هیدرولیکی ، یکی از بهترین و مطمئن ترین ها است ولی اغلب این سیستم به صورت نخستین خود ( تک کاناله ) دارای عیب بزرگی بود.پیشرفت و بهینه سازی سیستم ترمز اتومبیل ها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه و چهار کاناله ضد بلوکه ABS در بیشتر اتومبیلها بصورت استاندارد وجود ندارد .

در ادامه فهرست مطالب پروژه  تاریخچه تکامل ترمز اتومبیل ها را مشاهده می فرمایید :

شماره پروژه : ۱۱۵

عنوان پروژه : بررسی روانکارها و کاربرد های آن

تعداد صفحات : ۷۹

شرح مختصر پروژه : این پروژه با عنوان بررسی روانکارها و کاربرد های آن برای دانلود آماده شده است .روانکاری، روشی است برای جلوگیری از اصطکاک و سایش سطوح متحرکی که روی یکدیگر قرار می گیرند. درواقع روانکاری (Tribology) علم سهولت حرکت سطوح در تماس با یکدیگر است که از زمان اختراع چرخ توسط انسان نیاز به آن احساس شده است و در سطوح همجوار و مماس بر هم که باعث فرآیند اصطکاک و خوردگی و سائیدگی می شوند نیز کاربرد دارد.

امروزه در دنیای صنعت، نحوه عملکرد ماشین آلات در شرایط سخت (حرارت، بار و سرعت بالا) به انضمام راندمان و بازدهی بیشتر و آلودگی کمتر است که انتخاب نوع روانکارهای مناسب را تعیین میکند.انواع روانکارهاعبارتند از: ۱) روانکار های جامد: چربیهای صنعتی، صابونی و موم ۲) روانکارهای نیمه جامد: گریس ۳) روانکارهای مایع: روغن موتور، روغن دنده و سایر روغن های صنعتی ۴) روانکارهای گازی: هوا، اکسیژن و یا سایر گازها

وظایف اصلی روانکارهاعبارتند از:۱) روانکاری و کاهش اصطکاک ۲)جذب و انتقال حرارت و دما ۳)معلق کنندگی و پاک سازی ۴) بازدارندگی در مقابل ضربه و زنگ زدگی و خوردگی. روغن معدنی یکی از معمولترین روانکارها می باشد و به غیر از چند استثناء برای روانکاری اغلب آسانسورها و پله برقی ها به کار برده می شود .

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2926
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 176
  • بازدید امروز : 1,306
  • باردید دیروز : 832
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 24
  • بازدید هفته : 5,169
  • بازدید ماه : 1,306
  • بازدید سال : 115,219
  • بازدید کلی : 8,293,913
  • کدهای اختصاصی