loading...
دانلود سرای دانشجویی
حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده های زمینی با رویکرد بازتولید
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 124 صفحه
چکیده
در این پایان نامه یک گیرنده ی دیجیتال جهت پردازش سیگنال در گیرنده ی مرجع رادار پسیو مبتنی بر مدولاسیون تقسیم فرکانسی متعامد(OFDM) پخش زمینی تلویزیون دیجیتال(DVB-T) ارائه شده است. این گیرنده شامل بلوک های هم زمان سازی، تخمین آفست فرکانسی و تخمین گر کانال می باشد. پس از همزمان سازی، به تخمین و جبران آفست فرکانسی که هر دو با استفاده از تشخیص موقعیت زیرسمبل های پایلوت انجام می شود، می پردازیم. سپس با استفاده از دو روش درون یابی خطی و کمترین مربع خطا ( LS) تخمین کانال انجام می شود. پس از اینکه کانال تخمین زده شد، به همسانسازی کانال خواهیم پرداخت و نهایتا نسخه ی بازتولید سیگنال ارسالی ساخته می شود. جهت بررسی کارایی گیرنده موردنظر منحنی احتمال خطای آشکارسازی سمبل ها را بر حسب نسبت توان سیگنال به توان نویز برای روش های مختلف تخمین کانال ترسیم نموده ایم. همچنین برای بررسی دقیق تر کارایی الگوریتم های پیشنهادی منحنی اتلاف تضعیف کلاتر در گیرنده ی مراقبت رادار پسیو مبتنی بر سیگنال DVB-T ترسیم کرده ایم تا مشخص نماییم که اگر با استفاده از سیگنال بازتولید شده در گیرنده ی پیشنهادی، کلاتر را در گیرنده ی مراقبت تضعیف نماییم این مقدار تضعیف نسبت به وضعیتی که سعی کنیم در گیرنده ی مراقبت با استفاده از نسخه ی ایده آل از سیگنال ارسالی، کلاتر را حذف نماییم، دچار اتلاف خواهد شد. کلید واژگان: همزمان سازی، همسان سازی، بازتولید
سیستم پارکینگ هوشمند کنار خیابانی با استفاده از ارتباطات بین خودرویی تحت موبایل
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 110 صفحه

چکیده
امروزه استفاده از ارتباطات بین خودرویی به عنوان یکی از فناوری ها در جهت افزایش امنیت و راحتی سفر در حوزه حمل و نقل و بسیاری از شرکت های خودروسازی مورد توجه قرار گرفته است . گونه ای از اتلاف وقت و انرژی که بخش عمده ای از ترافیک خیابانی را شامل می شود، مساله پارک خودروها می باشد. رشد روز افزون وسائط نقلیه عمومی و افزایش سریع خودروهای شخصی در کلانشهرها هر روز بیش از پیش وضعیت ترافیکی شهر را پیچیده و زندگی در آنها را مشکلتر می کند، بدلیل افزایش تعداد خودروها و ترافیک جاده ای، میزان فضای پارک خودرو هم کاهش پیدا کرده است. علت عمده آن هم، خطای اطلاعاتی است. راننده بعلت این که اطلاعات ضروری را دریافت نکرده و یا دیر دریافت می کند، نمی تواند عکس العمل مناسب را در قبال آن اتخاذ کند. اگر بتوان سطح اطلاعات راننده از محیط اطراف را گسترش داد، تحول شگرفی در ایمنی حمل و نقل و ترافیک بوجود می آید. این مهم از طریق مبادله اطلاعات با استفاده از تجهیزات خاصی میسر می گردد که اطلاعات را بسیار سریعتر به راننده می رساند و راننده عکس العمل مناسب را در زمان مناسب بروز می دهد. نیاز به سیستم های هوشمند کنترلی و راهبردی بیش از گذشته لازم و ضروری بوده و نیازی مبرم و اجتناب ناپذیر می باشد. شبکه های بین خودرویی، مبنای سیستم های نقلیه هوشمند هستند که به کنترل ترافیک، پیدا کردن فضای پارک و کاربردهای دیگر اختصاص یافته اند. در این پروژه تاثیر ارتباطات بین خودرویی در رابطه با پیدا کردن فضای پارک مناسب در خیابان، با استفاده از پیاده سازی عملی و تنها با استفاده از تلفن همراه مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در راستای ارزیابی تاثیر فناوری ارتباطات بین خودرویی در جهت کاهش ترافیک خیابانی مدل پیاده سازی شده  بر اساس قواعد نقشه گوگل در دنیای واقعی ارائه شده است. هدف از این پژوهش کاهش میزان ترافیک خیابان ها به منظور پیدا کردن جای پارک، در زمان های اوج ترافیک و کاهش انلاف وقت و انرژي می باشد که می توان خیلی راحت و تنها با استفاده از اینترت و گوشی تلفن همراه هوشمند، مکان مورد نظر جهت پارک خودرو در خیابان مورد نظر را جستجو کرد و همچنین آن مکان را جهت پارک خودرو رزرو نمود. این روش بصورت عملی پیاده سازی شده است. نرم افزار مربوطه برای تلفن های همراه هوشمند طراحی شده و به کاربران این امکان را می دهد تا بسیار ساده با برقراری ارتباط با مکان یاب جغرافیایی و پایگاه داده مربوطه تمامی اطلاعات در مورد جای پارک در خیابان مورد نظر خود را استخراج کنند. استفاده از این ارتباطات بین خودروها منجر می شود که راننده از اطلاعات کافی در مورد خیابان مقصد بهره مند باشد تا شاید فرصت کافی برای تعویض خیابان و پیدا کردن فضای خالی برای پارک خودروی خود را داشته باشد. نتایج ارزیابی های انجام شده نشان می دهد که تجهیز تنها ۵۰% از خودروها به این سیستم به میزان قابل توجهی از بار ترافیکی خیابان ها به منظور پیدا کردن جای پارک برای خودرو، می کاهد. کلمات کلیدی: ارتباطات بین خودرویی، نرم افزار تلفن همراه، تلفن های هوشمند، پارک خودرو، ITS
 
روش های هوشمند توزیع اقتصادی توان اکتیو بین ژنراتورها با در نظر گرفتن تلفات
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 88 صفحه
چکیده :
تولید انرژی الکتریکی برای سیستم‌‌های قدرت با هدف کمینه‌سازی کل هزینه تولیدی برای واحدهای فعال موجود در شبکه قدرت، از مهمترین مباحث برای سیستم های مدرن امروزی است. به بیانی دیگر هدف از توزیع اقتصادی بار، برنامه ریزی بهینه و مناسب برای واحدهای تولیدی با در نظر گرفتن عوامل و محدودیت های غیر خطی موجود در شبکه قدرت و واحد-های تولیدی می¬باشد. در این پایان نامه مساله توزیع اقتصادی بار با در نظر گرفتن محدودیت های غیر خطی از جمله تلفات شبکه انتقال، معادله توازن تولید و مصرف در سیستم، حدود تولید و نرخ های افزایشی و کاهشی به یک مساله بهینه‌سازی تبدیل شده و در نهایت با روش الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات به حل آن پرداخته است. از دو روش ضریب لاگرانژ و الگوریتم ژنتیک برای مقایسه استفاده نموده است. الگوریتم ژنتیک به جای کار کردن روی یک جواب بهینه، روی چند جواب که آن را جمعیت می نامند، کار می‌کند. در الگوریتم ژنتیک هر عضو از جمعیت وابسته به اعضای دیگر نیست و مستقلاً تکامل می یابد. الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات، یک الگوریتم جستجوی اجتماعی است. از روی رفتار اجتماعی دسته های پرندگان مدل شده است در این الگوریتم، ذرات در فضای جستجو جاری می‌شوند، تغییر مکان ذرات در فضای جستجو تحت تأثیر تجربه دانش خودشان و همسایگانشان است. ذرات از هم می‌آموزند و بر مبنای دانش بدست آمده به سمت بهترین همسایگان خود می روند. الگوریتم‌‌های پیشنهادی بر روی سیستم ۲۶ باسه اعمال می شود و نتایج بدست آمده با دو الگوریتم ذکر شده، مقایسه شده است. در نتیجه خصوصیات و مزایای واقعی این روش مشخص‌تر می گردد. هم چنین نتایج شبیه سازی نشان می دهد که روش الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات یک روش سریع با دقت قابل قبول می¬باشد.
واژه‌‌های کلیدی: توزیع اقتصادی بار، تلفات خط، ضریب لاگرانژ، الگوریتم ژنتیک، الگوریتم بهین ه‌سازی ازدحام ذرات(PSO)
رفع ماتی از تصاویر چهره به منظور استفاده در یک سیستم بازشناسی چهره
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 81 صفحه

چکیده
بازشناسی چهره در زمینه های بیومتریک، بینایی ماشین و تشخیص الگو بوده و دارای کاربرد گسترده ای از جمله مسائل مربوط به سیستم های امنیتی می باشد. از آن جا که عوامل مختلفی از جمله نحوه نورپردازی محیط، نویز، و ماتی تصویر در عملکرد روش‌های بازشناسی چهره کم و بیش تاثیرگذارند، لذا بررسی روش‌های رفع ماتی از تصاویر چهره مورد استفاده در الگوریتم¬های بازشناسی چهره، به منظور ارتقا صحت بازشناسی، اهمیت ویژه ای دارد. با توجه به این موضوع که مسأله اساسی در کلیه روش های بهسازی تصاویر، پی بردن به نوع و مشخصات تابع گسترش نقطه ای (PSF) مربوط به عامل مات کننده تصاویر است، لذا در قسمتی از روش پیشنهادی در این پایان نامه با فراگیری دانش قبلی از روی نمونه‌های آموزش که شامل تصاویر چهره مات شده به صورت مصنوعی می باشند، به شناسایی PSF عامل مات کننده تصاویر چهره، پرداخته شده است. طبق روش پیشنهادی در این پایان نامه ابتدا در مرحله آموزش، مجموعه ای از تصاویر چهره مربوط به پایگاه داده  ORLرا با استفاده از چند PSF مشخص، به صورت مصنوعی مات کرده و سپس به آن ها نویز سفید با توان متوسط dB30 اضافه می کنیم. حال، ویژگی هایی متشکل از اطلاعات بیشینه مربوط به اندازه مولفه های فرکانسی تصاویر مات شده با PSF مشابه را در یک دسته قرار داده و با استفاده از شبکه عصبی MLP به فراگیری دانش از روی فضای ویژگی ایجاد شده، می پردازیم. سپس در مرحله آزمایش تصویر چهره مات ورودی که دارایPSF  مات کننده نامشخص می باشد را به فضای ویژگی مرحله آموزش نگاشت داده و به استخراج ویژگی های قبلی از روی تصویر نگاشت یافته می پردازیم. حال به کمک شبکه عصبی آموزش داده شده قبلی، نزدیکترین دسته به این تصویر را از بین دسته‌های آموزش داده شده انتخاب، و PSF مات کننده تصاویر مربوط به این دسته را به عنوان PSF مات کننده تصویر چهره مات ورودی، در نظر می-گیریم. در ادامه، با توجه به این PSF و با استفاده از روش دیکانولوشن (عکس پیچش) به بهسازی تصویر ورودی پرداخته و تصویر بهسازی شده را جهت انجام عمل بازشناسی به سیستم بازشناسی چهره تحویل میدهیم.طی روش پیشنهادی در این پایان نامه با ایجاد فضای ویژگی خاص متشکل از اطلاعات بیشینه مربوط به اندازه مولفه های فرکانسی تصاویر مات، موفق به بالا بردن دقت شناسایی PSF (دقت شناسایی بالاتر از  %80 در شرایط نویزی) و در نتیجه افزایش دقت سیستم بازشناسی چهره (افزایش دقت سیستم بازشناسی از  %833/19 به  %837/90) توسط این روش شده ایم. همچنین استفاده از شبکه عصبی جهت شناسایی PSF، از یک طرف باعث کاهش ۱۷۲/۴۱ درصدی متوسط زمان اجرای این روش نسبت به روش های نوین ارائه شده در این زمینه شده، و از طرف دیگر قابلیت پیاده سازی سخت افزاری این روش را نسبت به روش های موجود افزایش داده است.
کلمات کلیدی: رفع ماتی از تصاویر چهره، سیستم های بازشناسی چهره، تابع گسترش نقطه-ای، یادگیری فضای ویژگی، شبکه عصبی MLP
 
شبیه سازی سیستم فتوولتاییک به منظور طراحی بهینه و حداکثر سوددهی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 103 صفحه

چكيده
فتوولتاییک یا به اختصار PV، یکی از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی می‌باشد. در این روش با بکارگیری سلول‌های خورشیدی، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکان‌پذیر می‌شود. سلول‌های خورشیدی از نوع نیمه رسانا می‌باشند که از سیلیسیوم یعنی دومین عنصر فراوان پوسته زمین ساخته می‌شوند. وقتی نور خورشید به یک سلول فتوولتاییک می‌تابد، بین دو الکترود منفی و مثبت اختلاف پتانسیل بروز کرده و این امر موجب جاری شدن جریان بین آنها می‌گردد. می‌توان فتوولتایک را در دسته فناوری‌های انرژی‌های تجدید پذیر قرار داد.
دو نوع اصلی از سامانه‌های فتوولتائیک (PV) برای استفاده در ساختمان‌ها وجود دارد: منفرد و متصل به شبکه. هنگامی که اتصال به شبکه برق ممکن نبوده و یا مورد دلخواه نباشد نیاز به یک سامانه منفرد می‌باشد. در چنین مواردی برای تأمین برق به هنگام شب و یا در روزهای ابری و نیز هنگام نیاز به حداکثر مقدار برق نیاز به چند انباره می‌باشد. اندازه آرایه های PV طوری تنظیم می‌شود که هم بارهای معمول روز هنگام و هم شارژ انباره‌ها را مهار کنند. در یک سامانه متصل به شبکه، برای تغییر جریان مستقیم از آرایه PV به جریان متناوب (AC) با ولتاژ مناسب شبکه نیاز به یک مبدل می‌باشد. باید توجه داشت که در این حالت نیازی به انباره وجود ندارد و بدین ترتیب صرفه جویی قابل توجهی هم در هزینه و هم در نگهداری سامانه، ایجاد خواهد شد. در سامانه‌های منفرد، الکتریسیته مازادی که در طول روز تولیده شده است برای استفاده در شب و یا روزهای تاریک و ابری در انباره‌ها ذخیره می‌گردد. از آنجا که قیمت مبدلها و سلولها و انباره گران می‌باشد، یک سامانه ترکیبی (هیبریدی) که از نیروی باد استفاده می‌کند اغلب مکمل ایده آل برای سامانه PV می‌باشد چرا که نه تنها در طول شب باد می‌وزد بلکه در هوای بد نیز معمولاً باد قابل توجهی وجود دارد. علاوه بر آن در زمستان، زمانی که انرژی خورشیدی کمی برای برداشت وجود دارد هوا معمولا بادخیزتر ازتابستان می‌باشد. با این حال تمام مناطق برای استفاده از نیروی باد مناسب نیستند. در کشور ايران به سبب مشکلات منابع انرژي فسيلي (محدوديت و آلودگي هاي زيست محيطي)، محدوديت هاي برق رساني، استفاده از انرژي هاي تجديدپذير و وجود منبع عظيم انرژي خورشيدي در سرتاسر ايران و ضرورت حداکثر بهره برداري از اين انرژي، لزوم بیشتری پیدا می کند.با توجه به بالا بودن هزینه اولیه این نیروگاه‌ها، با در نظرگرفتن مسائل مالی، قابلیت اطمینان و طراحی بهینه نیروگاه‌های فتوولتائیک امری ضروری است. در طراحي سيستم هاي برق خورشيدي به صورت متصل به شبكه و قطع از شبكه، تعداد باتري هاي مورد نياز، پنلهاي مورد نياز، شارژكنترلر و اينورتر می بایست به¬گونه ای محاسبه شوند که بهترین راندمان و حداکثر سوددهی داشته باشند. همچنين بايد ميزان فضاي مورد نياز جهت نصب پنلهاي خورشيدي، هزينه ها و محاسبات مربوط به بازگشت سرمايه و ميزان گازهاي گلخانه اي كه با انجام پروژه هاي خورشيدي به جو وارد نمي شود، در محاسبات وارد شود.
ساخت سنسور رطوبت با استفاده از نانو لوله هاي کربني
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 118 صفحه
چکيده
امروزه سنسورهاي رطوبت کاربردهاي زيادي در زمينه هاي مختلف از جمله پروسه هاي کنترل محيط زيست, کاربردهاي خانگي, صنعت خودروسازي, پزشکي, کشاورزي و صنايع شيميايي بدست آورده اند.تا به امروز ساختارهاي مختلفي براي سنسور رطوبت پيشنهاد شده است که پس از مروري بر اين مطالعات, در اين پژوهش ساختار جديدي از سنسور رطوبت با هدف تجاري سازي ارائه شده است.در اين ساختار از رونشاني بخار شيميايي نانو لوله هاي کربني بر روي کريستال استفاده گرديده و تغييرات خطي مقاومت نانو لوله هاي کربني در معرض رطوبت مطالعه شده است.آزمايش هاي انجام شده بر روي سنسور شامل بررسي رفتار دمايي, زمان افت وخيز, بازپخت دمايي, تاثير اندازه, تکرار پذيري, اثرمزاحمت ها و حد تشخيص آن بوده و نتايج هريک از آزمايش هاگزارش شده است.همچنين نانو ساختار هاي کربني متفاوتي مانند نانو لوله هاي کربني تک جداره و چند جداره, نانو فيبر کربن, کربن فعال شده و ترکيب هريک با کلريد ليتيوم, رونشاني و رفتار هريک گزارش شده است. سپس با استفاده از نرم افزار, دو نمونه ساختار کامل و نقص دار نانو لوله کربني با حضور و بدون حضور مولکول آب شبيه سازي گرديد و با استفاده از تئوري تابعي چگالي و تقريب چگالي موضعي رفتار ساختار بررسي شد که نتايج شبيه سازي با نتايج تجربي تطابق دارد. نتايج حاصل از آزمايشات نشان دهنده اينست که سنسور پيشنهادي کانديداي خوبي براي استفاده در صنعت مي باشد.
ردیابی اشیاء متحرک چندگانه در تصاویر دوربین متحرک
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 107 صفحه

چکیده
موضوع ردیابی اهداف یکی از مهمترین مسائل موجود در علم بینایی ماشین می باشد. مساله ردیابی اهداف چندگانه در تصاویر به دست آمده از دوربین متحرک در این پایان نامه مورد ارزیابی قرار گرفته است. برای حل کردن این مساله دو روش کلی در این پایان نامه ارائه شده است. روش اول عمدتا بر پایه الگوریتم های تطبیق بلوکی می باشد. در این روش با استفاده از جبران سازی حرکتی و دسته بندی حرکت های مختلف موجود در تصویر، نواحی مربوط به اهدف و پس زمینه مشخص خواهند شد. سپس عملیات ردیابی با استفاده از فیلتر کالمن صورت گرفته است. با توجه به نتایج به دست آمده، این روش توانایی ردیابی اهداف با دقت بسیار زیاد را در بیش تر شرایط دارا می باشد. دومین روش پیشنهادی اساسا بر گرفته از الگوریتم تطبیق نقطه ای شناخته شده ای به نام SIFT می باشد. در این روش با ایجاد تطبیق میان نقاط کلیدی ناحیه هدف و نقاط متناظر در فریم بعدی، سعی در یافتن ناحیه هدف در فریم های متوالی می شود. مساله ردیابی نواحی هدف در دنباله فریم به وسیله فیلتر کالمن صورت می پذیرد. با توجه به این که هدف در این روش به صورت محلی بررسی می شود، این روش در موقعیت های مختلف ردیابی از قبیل محو شدگی دارای توانایی زیادی می باشد. با توجه به نمودارها و جدول های می توان نتیجه گرفت که این روش از نظر دقت در بسیاری از موارد ردیابی عملکرد به مراتب قوی تری نسبت به اکثر روش های موجود دارد.
جايابی بهينه محدود کننده‌های جريان خطا در ميکروگريدها به منظور بهبود تداوم سرويس
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 107 صفحه

چکیده
با توجه به افزایش تقاضای مصرف و نفوذ روزافزون منابع تولید پراکنده به شبکه قدرت، سیستم‌های تولید و توزیع روز‌به‌روز گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. اتصال این منابع به سیستم باعث افزایش سطح جریان اتصال کوتاه و بروز مشکلاتی از جمله بر هم خوردن هماهنگی سیستم حفاظتی موجود در شبکه می‌شود برای حل این مشکل روش‌هایی از جمله قطع کردن منبع تولید پراکنده از شبکه توزیع به هنگام رخ دادن خطا ، تنظیم مجدد پارامترهای رله‌ها و استفاده از طرح تطبیقی پیشنهاد شده است یک روش مناسب برای برطرف کردن مشکلات ناشی از اضافه جریان خطا، استفاده از محدود کننده‌های جریان خطا است در حقیقت محدودکننده‌های جریان خطا نه تنها مشکلات ناشی از اضافه جریان خطا به دلیل اتصال منبع تولید پراکنده به شبکه را رفع می‌کند بلکه سختی و پیچیدگی که در روش‌های فوق اشاره شده است را ندارد.
در این پایان‌نامه، برای برطرف کردن مشکلات ناشی از اتصال منبع تولیدپراکنده در میکروگرید و بهبود کیفیت ولتاژ در باس‌های میکروگرید، استفاده از محدودکننده جریان خطای تک جهته در فیدرهای وصل‌کننده شبکه میکروگرید به شبکه اصلی به منظور بهبود تداوم سرویس پیشنهاد شده‌است. به همین منظور این  ایده در دو شبکه ۸ باس و شبکه توزیع IEEE30 باس که به صورت حلقوی است بررسی شده است. دراین تحقیق برای پیدا کردن مقادیر مناسب امپدانس محدود کننده‌های جریان خطا تک جهته به منظور حفظ هماهنگی حفاظتی و بهبود کیفیت ولتاژ در شبکه توزیع IEEE30 باس از الگوریتم بهینه‌سازی استاد و دانشجو استفاده شده است.
کلمات کلیدی: منبع تولید پراکنده، محدود کننده جریان خطا، حفاظت، کیفیت توان
ردگیری نقطه توان بیشینه با بکارگیری تشخیص پارامتر برخط برای توربین بادی با ژنراتور مغناطیس دائم
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 82 صفحه
چکيده
باد یک منبع مناسب و قدرتمند انرژی است. تولید توان در یک توربین بادی با سرعت متغیر، موضوعی جالب توجه است. چراکه در سیستم های مبدل انرژی باد حداکثر بهره برداری در هر سرعتی قابل دستیابی است. اما این سیستم برای محاسبه سرعت بهینه توربین نیاز به پارامترهای آن دارد. در این پایان نامه، یک روش کنترلی برای ردگیری نقطه توان بیشینه در سیستم مبدل انرژی باد ارائه می شود که در آن شناسایی پارامتر برخط با روش کمترین مربعات بکار می رود. در تحقیق ما، سیستم مبدل انرژی باد بر پایه ژنراتور سنکرون مغناطیس دائم است. ورودی سیستم کنترل، تفاضل سرعت مطلوب ژنراتور و سرعت واقعی آن است. سرعت مطلوب همان سرعت دورانی است که در آن ژنراتور توان بیشینه را از توربین بادی دریافت می کند. همچنین فرض شده است که شعاع پره های توربین در سیستم کنترل بدرستی انتخاب نشده و طی یک فرآیند شناسایی برخط، به مقدار مطلوب خود میل می کند.
کليد واژه‌ها:  توربین بادی، ردگیری نقطه توان بیشینه، ژنراتور سنکرون مغناطیس دائم، شناسایی پارامتر برخط
جبران سازی فلیکر ولتاژ در خروجی توربین های بادی بر پایه ژنراتور القایی توسط استات کام جهت بهبود توان
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 107 صفحه
چکیده
استفاده از انرژي هاي تجديد پذير جهت توليد انرژي الكتريكي، به طور فزاينده اي افزايش يافته است با گسترش استفاده از سيستم هاي انتقال جريان متناوب انعطاف پذير (FACTS)، جهت جبران كيفيت هاي توان و ولتاژ، محدوده استفاده از اين انرژي ها را افزايش داده است استفاده از انواع توربين هاي بادي جهت توليد انرژي برق، در سال هاي اخير رايج شده است و بسياري از كشور ها از آن استفاده مي كنند در اين پروژه، كاربرد جبران ساز سنكرون استاتيكي (STATCOM) در بهره برداري پيوسته ي يك مزرعه ي بادي ارزيابي شده است و تأثير حضور STATCOM بررسي و مدل سازي شده است نتايج شبيه سازي نشان مي دهد كه توان شبكه با حضور STATCOM بهبود مي يابد و توربین های بادی سرعت ثابت به خاطر خصلت نوسانی توان تولیدی خود به طور قابل ملاحظه ای کیفیت ولتاژ شبکه الکتریکی متصل به آنها را تحت تاثیر قرار می دهند.نوسانات سریع ولتاژ تولید شده توسط این توربین ها باعث بروز فلیکر ولتاژ در شبکه می شود. با توجه به شبیه سازی انجام شده می توان اثر پارامترهای مختلف شبکه الکتریکی بر روی میزان فلیکر ولتاژ انتشار یافته ناشی از توربین های بادی را بررسی کرد.برای ارزیابی میزان انتشار فلیکر ولتاژ، برنامه فلیکرمتر بر اساس استاندارد IEC 61400-4-15 نوشته شده است.مطالعه و شبيه سازي در محيط MATLAB/SIMULINK  و با در نظر گرفتن سه توربين ۳ مگاو ات بر پايه ي ژنراتور القايي در يك مزرعه بادي انجام شده است.

تعداد صفحات : 42

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 2926
  • آی پی امروز : 105
  • آی پی دیروز : 187
  • بازدید امروز : 541
  • باردید دیروز : 2,391
  • گوگل امروز : 16
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید هفته : 6,795
  • بازدید ماه : 2,932
  • بازدید سال : 116,845
  • بازدید کلی : 8,295,539
  • کدهای اختصاصی