loading...
دانلود سرای دانشجویی

پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان

تعداد صفحات:113

چکیده

برای دست یابی به نتایج مطلوب در داده کاوی نیاز به پیش پردازش داده ها داریم.پیش پردازش داده ها یکی از اجزای مهم در فرایند کشف دانش است.روش های بسیاری برای پیش پردازش داده وجود دارد که می­توان از آنها استفاده کرد.اما این روش ها برای داده های نامتوازن مناسب نیستند. اصطلاح “مجموعه داده نامتوازن” عموما به مجموعه داده‌ای گفته می‌شود که در آن تعداد نمونه‌هایی که نمایانگر یک کلاس هستند از نمونه‌های دیگر در کلاس‌های متفاوت کمتر است مشکل عدم توازن کلاس در بسیاری از برنامه های کاربردی جهان واقعی به رسمیت شناخته شده است و موضوع تحقیقات یادگیری مبتنی بر ماشین قرار گرفته است از این رو اخیراً مشکل نامتوازن بودن کلاسها مورد توجه محققان در زمینهی دادهکاوی قرار گرفته است.آنها به دنبال کشف روش هایی بودند که با اعمال بر روی داده های نامتوازن به نتایج مطلوبی دست یابند.

در این پروژه روش های گوناگون پیش پردازش داده های نامتوازن مورد بحث قرار گرفته و الگوریتم جدیدی برای بهبود نتایج طبقه بندی ارائه می­شود، به گونه ای که کارایی و دقت آن مورد توجه باشد.

 

 پایان نامه  نهان نگاری تصاویر دیجیتال با استفاده از تبدیلات موجک چندگانه

تعداد صفحات:84

با رشد سریع اینترنت و پیشرفت در ارتباطات دیجیتال و تکنیک های فشرده سازی ، محتوای رسانه های دیجیتال ، از قبیل موسیقی ، فیلم و تصویر می تواند بطور آنی توسط کاربران نهایی در اینترنت منتشر شود . داده های دیجیتال در برابر نمونه آنالوگ آن  برتری های بسیاری دارد .  یکی از مشکلات احتمالی در کنترل داد های دیجیتالی این است که این داده ها می توانند بدون افت کیفیت تغییر داده شده و به راحتی تکثیر شوند . بنابراین بدون حفاظت و مدیریت حق مالکیت دیجیتال ،محتوای مورد نظر می تواند به راحتی و در حجم وسیعی تکثیر شود .این کار ضرر بسیار بزرگی  را به شرکت هایی که در زمینه تولید محتوی دیجیتال فعالیت می کنند وارد می نماید.

نهان نگاری دیجیتال یکی از تکنیک های نوظهور می باشد که اطلاعات حق مالکیت را به طور مستقیم در درون محتوی رسانه دیجیتال به طور دائم جاگذاری می کند .از اطلاعات جاگذاری به عنوان نهان نگار تعبیر می شود . به طور ایده ال نباید هیچ تفاوتی بین داده نهان نگاری شده و داده اصلی وجود داشته باشد ، و نهان نگار باید به راحتی قابل استخراج بوده و در برابر عملیات رایج پردازش سیگنال   مقاومت یا استحکام مناسب داشته باشد.

با توجه به اهمیت نهان نگاری ،این پایان نامه به دنبال طراحی الگوریتمی برای نهان نگاری تصاویر دیجیتال با بهره گیری از تبدیل موجک چندگانه ، به خاطر ویژگی های خاص این تبدیل که می تواند در کابردهای پردازش تصویر سودمند بوده می باشد. بدین منظور به معرفی مفاهیم نهان نگاری ، علی الخصوص نهان نگاری تصاویر دیجتال ، تبدیل موجک و تبدیل موجک چندگانه  می پردازیم . سپس در ادامه تحقیق الگوریتمی جهت نهان نگاری تصاویر دیجیتال با به کار گیری تبدل موجک چند گانه عرضه می گردد و در انتها به ارزیابی الگوریتم پیشنهادی  با استفاده از معیار های ارزیابی رایج می پردازیم .

 در زیر لیست مقالات - پایان نامه ها - پروژه های ارسالی رشته مهندسی کامپیوتر در مقاطع مختلف تحصیلی ارسال شده است برای جستجو کلید های Ctrl+F را فشار دهید و مطلب مرتبط را جستجو کنید و یا از منوی جستجوی سایت استفاده کنید

 برای مشاهده لیست به ادامه مطلب مراجعه کنید


 

پاور پینت ارایه نظریه داده‌گرا و کاربرد آن در تصحیح خطا

مقدمه

مفاهیم پایه درحوزه ترافیک

ضرورت مدلسازی ترافیک

کارهای صورت گرفته

روش LHMD برای مدلسازی ترافیک شهر تبریز

روش IGWM برای مدلسازی ترافیک شهر تبریز

روش IGWS برای کنترل ترافیک شهر تبریز

نتیجه گیری و راهکارهای آتی 

 

معضل ترافیک در شهرهای بزرگ

مشکل ترافیک در تبریز

بیش از 2 میلیون نفر جمعیت

بیش از 2000 تقاطع

بیش از 3000 خیابان

خسارات وارده از ترافیک در شهر تبریز

هدر رفتن روزانه 41%  از کل سوخت مصرفی در ترافیک

تلف شدن وقت هر شخص بیش از 90 دقیقه از روز در ترافیک

این فایل به آموزش شرط های پیشرفته با برنامه کوئست (quest 3d) پرداخته است.
این فایل در قالب pdf و در 190 صفحه آماده گردیده است.
که میتواند مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

 

 نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر

تعداد صفحات : 84

مقدمه:

 مجموعه عملیات  و روش هایی که برای کاهش عیوب و افزایش کیفیت ظاهری تصویر مورد استفاده قرار می گیرد، پردازش تصویر نامیده می شود.حوزه های مختلف پردازش تصویر را می توان شامل بهبود تصاویر مختلف پزشکی  مانند آشکار سازی تومور های مغز یا پهنای رگ های خونی و ... ، افزایش کیفیت تصاویر  حاصل از ادوات نمایشی  مانند تصاویر تلویزیونی  و ویدیویی، ارتقا متون و شکل های مخابره شده در رسانه های مختلف مانند شبکه و فاکس و همچنین بهبود کیفیت روش های کنترل توسط بینایی ماشین و درک واقعی تر مناظر توسط ربات ها دانست.

 اگرچه حوزه ی کار با تصاویر بسیار گسترده است ولی عموما محدوده ی مورد توجه در چهار زمینه ی بهبود کیفیت ، بازسازی تصاویر مختل شده، فشرده سازی تصویر و درک تصویر توسط ماشین متمرکز می گردد. در اینجا  سه تکنیک اول بررسی خواهد شد.

 

از آنجایی که برای کار روی تصاویر با پیکسل ها سروکار داریم و هر پیکسل نشان دهنده ی یک عنصر از یک آرایه ی دوبعدی است، کار روی تصاویر  همواره با  کار روی ماتریس ها عجین شده است. ماتریس اسپارس یا ماتریس خلوت ، ماتریسی است که درایه های صفر آن زیاد باشد و در نتیجه ذخیره ی عناصر صفر  مقرون به صرفه نیست و همواره سعی در کاهش ذخیره ی این عناصر است تا بتوان عملیات ماتریسی را سریع تر انجام داد.  در کار با تصویر با اینگونه ماتریس ها زیاد برخورد می کنیم . در این پروژه ابتدا تکنیک ها و روش های مختلف پردازش تصویر را معرفی می کنیم. در بخش بعد الگوریتم های موازی را شرح می دهیم که در GPU کاربرد دارند و با معماری موازی آشنا می گردیم. در بخش سوم برخی از الگوریتم های مربوط به ماتریس خلوت را مورد بررسی قرار می دهیم و در نهایت در بخش چهارم کاربرد این ماتریس ها را در پردازش تصویر معرفی خواهیم نمود.

 

و در آخر، پیاده سازی یکی از ا لگوریتم های مبحث فشرده سازی را  روی تصاویر باینری، انجام خواهیم داد و با یکی از الگوریتم های فشرده سازی مربوط به تصاویر باینری به نام Run length coding مقایسه خواهیم نمود.

فهرست

بخش اول

روش های پردازش تصویر

1-1 تصویر دیجیتالی

2-1 تعريف رنگ و ويژگي هاي آن

1-2-1 فضاي رنگ HSV

2-2-1 فضای رنگ  RGB

3-1پردازش تصوير (Image Processing )

1-3-1 بهبود كيفيت تصوير( image enhancement )

1-1-3-1بهبود کیفیت تصویر در حوزه مکان

2-1-3-1 بهبود کیفیت تصویر در حوزه فرکانس

2-3-1 بازسازی تصاویر                                               

3-3-1 کدینگ و فشرده سازی تصویر

4-3-1 قطعه بندی تصویر    (Image segmentation ) 

1-4-3-1 روش های مبتنی بر از مشتق اول

2-4-3-1 روش مبتنی بر مشتق دوم  یا  لاپلاس

بخش دوم

الگوریتم های موازی

1-2 الگوریتم های موازی

2-2 معماری موازی

بخش سوم

ماتریس اسپارس(خلوت)

1-3 الگوریتم های ذخیره ماتریس اسپارس

1-3-1 Coordinate storage (COO)

2-3-1 روش CRS

3-3-1  روش CCS

4- 3-1 (CDS )   Compresses diagonal storage

5-3-1 Jagged Diagonal Format (JDS)

6-3-1 The transpose jagged diagonal format  

7-3-1 Robs Alorithm

بخش چهارم

کاربرد ماتریس اسپارس در پردازش تصاویر

1-4 (GPU)  Graphic Processing Unit

2-4 پردازش تصویر و GPU 

3-4 مقایسه ی دو الگوریتم

ضمیمه 1

نتیجه گیری

چکیده :

در صنعت نرم افزار ، مهندسی معکوس یعنی تکنیک های کالبد شکافی یک برنامه نرم افزاری و بررسی روابط درونی آن به منظور تکمیل اطلاعات  در  مورد  ساختار و عملکرد برنامه یک پروسه پیچیده و زمانبر است و معمولا تنها زمانی که روش و یا منبع دیگری برای بدست  آوردن اطلاعات مورد نیاز در مورد یک نرم افزار موجود نباشد به کار می رود .

یک نمونه از کاربرد های مهم ان استفاده از تکنیک های مهندسی معکوس نرم افزار در تجزیه و تحلیل نرم افزار های مخرب یا به عبارت دیگر بد افزار ها می باشد . که هدف از این تحقیق نیز مطالعه این تکنیک ها و چگونگی استفاده از انها توسط توسعه دهندگان نرم افزار  های ضد ویروس می باشد .

در فصل اول  این تحقیق به بیان مفهوم مهندسی معکوس نرم افزار و کاربرد های گوناگون آن در صنعت نرم افزار پرداخته و سپس در فصل دوم روش ها و مراحل گوناگون پروسه مهندسی معکس و ابزار های مرتبط با آن را بیان می کنیم . در فصل سوم نیز بررسی مباحث  مرتبط باویروس هخای کامپیوتری از دیدگاه مهندسی معکوس نرم افزار پرداخته و در فصل چهارم برای روشنتر شدن مباحث  فصل های  پیشین با بررسی یک تروجان چگونگی تجزیه و تحلیل نرم افزار های مخرب با استفاده از تکنیم های مهندسی معکوس نرم افزار را بیان می نماییم .

 تعداد صفحه :76


پایان نامه گسترش ابزارهای خودکار شناسایی الگوهای طراحی با عملیات پالایش و تصحیح برچسب

تعداد صفحات :78

الگوهای طراحی، راه­حل­های اثبات شده و قابل اطمینانی هستند که، برای پاسخ به برخی از مسائل با رخداد مکرر در طراحی نرم افزار شی­گرا، ارائه شده­اند.‌ شناسایی آنها درکد، به منزله بازیابی طرح و هدف مخفی طراح و سهولت در امر نگهداشت­­پذیری است. از آنجاییکه سهولت در نگهداشت­­پذیری سیستم بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است، لذا تولید ابزارهای خودکار برای شناسایی الگوها، مورد توجه قرار گرفت. اکثر ابزارهای شناسایی کنونی درصد بازیابی بالایی دارند. اما در شناسایی الگوها، به ویژه با ساختار و عملکرد مشابه، مثبت کاذب بالایی تولید می­کنند. از اینرو عملگر پالایش نیز پیشنهاد شد. پالایش، سعی بر شناسایی مثبت­­های کاذب، و حذف آنها  دارد. در این کار، یک عملگر جدید به نام “تصحیح برچسب” ارائه شده است. این عملگر ابتدا مثبت­های کاذب را شناسایی، سپس بجای اینکه آنها را از خروجی حذف کند، هویت صحیح  آنها را به کمک یک مجموعه معیارجدید معرفی شده در این کار، تشخیص و برچسب مثبت کاذب را تصحیح می­کند­­. خودکارسازی عملگر با داده ­کاوی است. نتایج حاصل از روش ارائه شده، با دقت یادگیری 97.8%  در دسته­بندی “چندبرچسبه”، با متوسط 99.3% در دسته­بندی “یکی درمقابل همه”و متوسط 99.6% در دسته­ بندی “دو به دو” خروجی ابزارها را تصحیح می­کند.

عنوان/موضوع    :رویکردی مبتنی بر گراف به منظور خوشه‌بندی ترکیبی افرازبندی‌های فازی

تعداد صفحات :123

 خوشه بندی فازی و ترکیبی از موضوعات قابل توجه در داده کاوی محسوب می شوند .اگر چه در سالهای اخیر الگوریتم های خوشه بندی فازی به سرعت در حال رشد هستند ،اما تکنیک های خوشه بندی ترکیبی فازی رشد چندانی نکرده اند و اکثر آنها از طریق تبدیل توابع ترکیب به نسخه فازی تبدیل شده اند .در این پایان نامه یک الگوریتم خوشه بندی فازی مبتنی بر گراف ارائه شده است . رویکرد پیشنهادی از ماتریس های عضویت حاصل از افراز های فازی که از الگوریتم های مختلف فازی نتیجه شده ،بهره گرفته است و سپس ماتریس های همبستگی فازی را برای هر الگوریتم ایجاد می کند که هریک از عناصر آن بیانگر میزان همبستگی و اشتراک بین نمونه ها ی متناظر می باشد. سرانجام همه­ی این ماتریس ها در ماتریس استحکام ترکیب شده ودر نهایت نتیجه ی نهایی توسط فرایند کاهشی تکراری مبتنی بر گراف بدست می‌آید .تکرارهای این الگوریتم تا زمانیکه به تعداد خوشه ی تعیین شده در ابتدای فرایند دست یابیم ادامه می‌یابد.همچنین تعدادی مجموعه داده ی فرضی و مجموعه داده استاندارد Iris  به منظور ارزیابی روش پیشنهادی استفاده شده است .رویکرد پیشنهادی نشان داد که نسبت به الگوریتم های پایه همچون Kmeans ،FCMوSpectral کاراتر بوده و در مقایسه با روشهای خوشه‌بندی ترکیبی مختلف ،رویکرد پیشنهادی حاوی نتایج قابل اطمینان و نرخ خطای کمتری است .

 

عنوان:  اولویت بندی کارآمد موارد تست نرم افزار به کمک شبکه‌ های بیزی

تعداد صفحات :127

مقدمه

سیستم های نرم افزاری امروزه با فراگیر شدن در علوم مختلف نقش بسیار مهمی را در برطرف نمودن نیازها و خواسته‌های مشتریان ایفا می‌کنند و همچنین به عنوان یک جزء اصلی و لاینفک در امور روزمره به حساب می‌آیند. با گسترش روز افزون تولید سیستم های نرم افزاری همچنان تقاضا برای تولید سیستم های نرم افزاری جدید وجود دارد. بحث مهم بعد از تولید نرم افزارها  نگهداری و ارتقاء آنها می‌باشد. وجود خطا و اشتباه در نرم افزارها می‌تواند منجر به خسارات زیادی از قبیل هزینه‌های مالی، زمانی، فیزیکی وحتی در برخی کاربردهای حساس و بحرانی مانند کاربردهای پزشکی، کنترل کننده موشک و کنترل کننده‌های ترافیک هوایی خسارت جانی را نیز  به بار آورد. از این رو برای اینکه قابلیت اطمینان را در استفاده از سیستم های نرم اقزاری افزایش دهیم باید نرم افزار را مورد تست قرار دهیم. تست نرم افزار در توسعه سیستم های نرم افزاری از جایگاه مهم و با ارزشی برخوردار است. به خصوص در سیستم های نرم افزاری مقیاس بزرگ و پیچیده امروزی. زیرا فعالیت‌های تست هم زمان بر و هم هزینه بر هستند. نرم افزارها برای اینکه ارتقاء یابند می‌بایست توسعه داده شوند و نسبت به نسخه‌های اولیه رشد و تکامل یابند. یکی از فعالیت‌های مهم و هزینه بر  در جهت ارتقاء نرم افزار تست نرم افزار است که انواع متفاوتی از تست برای بخش‌های مختلف و در زمانهای مختلف طراحی و ایجاد شده‌اند. تست فرآیندی است مخرب که محصول نرم افزاری را مورد حمله قرار می‌دهد تا اینکه خطا بروز کند. تست نرم افزار شامل تحقیق و بررسی بر روی نرم افزار تولید شده است که این تحقیق و برسی برای پیدا کردن خطاها انجام می‌شود. به طور کلی یک سری از سوال و جواب‌هایی هستند که نرم‌افزار را با آن امتحان می‌کنیم در حالی که از برنامه انتظار داریم با توجه به ورودی‌هایی که با استفاده از سوالات وارد می‌کنیم، جواب‌های صحیحی را به عنوان خروجی به دست دهد. آزمایش نرم‌افزار حیطه وسیعی از فعالیت‌های مربوط به تولید برنامه‌های رایانه‌ای را دربرمی‌گیرد که از آزمایش کردن کد برنامه توسط برنامه‌نویس گرفته تا نشان دادن عملکرد درست یک سیستم اطلاعاتی بزرگ به مشتری. سازمانها یا شرکت‌هایی که نرم افزارها را توسعه می‌دهند، محصولی به نام نرم افزار تولید می‌کنند. ولی چه عامل یا عواملی باعث می‌شوند که یک نرم افزار از نرم افزار مشابه دیگر متمایز و برجسته شود؟ عوامل متعددی را می‌توان نام برد که باعث این برتری و تمایز شود اما یکی از این عوامل می‌تواند کیفیت محصول نهایی باشد که به بازار عرضه خواهد شد. اما برای رسیدن به این نقطه  برتری، باید چگونه عمل کرد و اندیشید؟ یکی از پاسخ‌ها به این سوال بدون شک تست نرم افزار و نحوه انجام آن می‌تواند باشد.


تعداد صفحات : 36

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 2926
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 187
  • بازدید امروز : 605
  • باردید دیروز : 2,391
  • گوگل امروز : 16
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید هفته : 6,859
  • بازدید ماه : 2,996
  • بازدید سال : 116,909
  • بازدید کلی : 8,295,603
  • کدهای اختصاصی