loading...
دانلود سرای دانشجویی

عنوان پروژه :  بررسی و مقایسه انواع بلیرینگ و کاربرد آن

تعداد صفحات : ۵۱

شرح مختصر پروژه : پروژه حاضر به بررسی و مقایسه انواع بلبرینگ و کاربرد آن در صنعت پرداخته است.کلمهٔ بلبرینگ (Ball bearing) از دو بخش ball به معنای گوی و bearing به معنای تحمل‌کردن تشکیل شده‌ است. اساس کار بلبرینگ‌ها این است که مانع کشیده‌ شدن سطوح روی یکدیگر می‌شوند و سطح تماس را نیز کاهش می‌دهند، در نتیجه اصطکاک بین سطوح به شدت کاهش می‌یابد.

به طور کلی تمام بلبرینگهای غلتشی از دو عدد رینگ و مجموعه ای از اجزاء غلتده که در مسیر مشخصی داخل رینگها حرکت می کنند ، تشکیل شده اند . شکلهای استاندارد این اجزا شامل ساچمه ، رولر استوانه ای ، رولر سوزنی ، رولر مخروطی ، رولر بشکه ای متقارن و رولر بشکه ای نا متقارن می باشد

بلیرینگ کاربرد وسیعی در ابزارهای مختلف مانند دیسک‌های سخت رایانه و اسکیت‌ها دارند. بلبرینگ‌ها می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند و معمولاً در جاهایی به کار می‌روند که بار به‌نسبت کوچک باشد. در یک بلبرینگ بار از لایهٔ خارجی به گوی‌ها اعمال می‌شود و از آنجا فشار به لایهٔ داخلی منتقل می‌گردد. با توجه به کروی‌بودن گوی‌ها، نقطهٔ تماسشان با لایه‌های درونی و بیرونی بسیار کوچک خواهد بود، در نتیجه می‌توانند بسیار نرم حرکت کنند.

در این پروژه علاوه بر بررسی انواع بلبرینگ های غلتشی (بلبرینگ غلتکی) ، به بررسی بلبرینگ های شعاعی ، برینگ های دینام ، بلبرینگ با تماس زاویه ای یک ردیفه ، بلبرینگ های با تماس زاویه ای دو ردیفه ، بیرینگ های با تماس چهار نقطه ای ، بلبرینگ های خود تنظیم ، بیرینگ های مقطع باریک ، رولربیرینگ های شعاعی ، رولربیرینگ های سوزنی ،  رولربیرینگ های مخروطی ، رولربیرینگ با رولرهای بشکه ای ، رولربیرنگ کروی ، بلبرینگ های کف گرد ، بیرینگهای مفصلی (پاشنه ای) و … پرداخته است.

 

پروژه حاضر را در ادامه میتوانید دانلود نمایید.

عنوان پروژه : آزمایشات مربوط به مکانیک سیالات و هیدرولیک و شدت جریان سیال

تعداد صفحات : ۹۵

شرح مختصر پروژه : در پروژه حاضر که به صورت آزمایشات تهیه شده است ، شما عزیزان با میز هیدرولیکی و آزمایشات مربوط به جریان عبوری سیال ، جریان عبوری از ونتور متر و اوریفیس ، وسایل مربوط به اندازه گیری شدت جریان ، جریان عبوری از سرریزها ، افت انرژی ، مرکز فشار و جریان های گردابی آشنا میشوید.این پروژه برای دانشجویان مکانیک و عمران بسیار ضروری و مطالعه آن مفیید است.

ونتوری متر وسیله ای برای اندازه گیری شدت جریان در لوله ها می باشد.هدف از طرح میز هیدرولیکی ، فراهم نمودن وسیله ای برای انجام یک سری آزمایشات ساده در مکانیک سیالات و هیدرولیک می باشد.

اندازه گیری دبی و شدت جریان توسط میز هیدرولیکی

زمانی که انتهای بیرونی اهرم میز هیدرولیکی توسط تیغه نگهدارنده بالا نگه داشته شده است شیرخروجی تانک وزنی باز می باشد و آبی در آن انباشته نمی شود با رها ساختن اهرم بوسیله کنار زدن تیغه نگهدارنده وزن آویز باعث می شود تا انتهای بیرونی اهرم به طرف پایین حرکت کند و در این لحظه شیر خروجی تانک وزنی بسته می شود و آب در تانک وزنی جمع آوری می شود.شما در این پروژه به طور کامل با میز هیدرولیکی و نحوه کار و همچنین کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

در ادامه سرفصل های آزمایشات مربوط به مکانیک سیالات و هیدرولیک را مشاهده میفرمایید :

عنوان پروژه : بررسی تاثیر میدانهای الکترو مغناطیس روی جدایی جریان سیال در ایرفویل

تعداد صفحات : ۴۱

شرح مختصر پروژه :  در این پروژه تاثیر میدان الکترومغناطیس روی جدایی جریان سیال بررسی شده است.هدف از این پروژه بررسی تاثیر میدانهای الکترومغناطیس و همچنین تاثیر نیروی لورنتس ناشی از تداخل میدان های الکترومغناطیسی و میدان جریان سیال، بر روی جریان سیال یونیزه آب نمک از روی ایرفویل NACA0015 می باشد. در اثر تاثیر این نیروها دیده می‌شود که ضریب لیفت افزایش و ضریب درگ کاهش می یابد و همچنین زاویه استال افزایش می یابد.

روشهای کنتر ل جریان

کنترل جریان بصورت دستکاری کردن میدان جریان برای ایجاد یک تغییر مطلوب تعریف می شود. جریان از روی یک جسم مانند سطح بیرونی هواپیما یا زیر در یایی را می­توان برای اهداف زیر دستکاری کرد:

۱-به تاخیر انداختن گذار

۲- به تعویق انداختن جدایش

۳-افزایش لیفت

۴- کاهش درگ فشاری و اصطکاک پوسته­ای

روشهایی که برای نائل شدن به اهداف بالا مورد استفاده قرار می­گیرد را روش های کنتر ل جریان می ­نامند. دسته بندی های مختلفی برای روشهای کنترل جریان وجود دارد. گد-ال-هک روش های کنترل جریان را در چند بخش  تقسیم بندی کرده است که در این پایان نامه به آن اشاره شده است.با توجه به اثرات مثبت این پدیده بر جریان سیال، تحقیقات گسترده ای بر روی این روش انجام شده و در صنعت ساخت هواپیما و زیر دریایی می‌تواند گره گشای برخی نواقص باشد.

عنوان پروژه : بررسی روش های روسازی انعطاف پذیر

تعداد صفحات : ۱۰۳

شرح مختصر پروژه : این پروژه با عنوان بررسی روش های روسازی انعطاف پذیر برای دانلود آماده شده است.تحلیل روسازی‌ انعطاف پذیر مسئله مهمی است که امروز با توجه به گسترش صنعت ساختمان و راهسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌های متفاوتی برای تحلیل روسازی‌ها تا به امروز ارائه شده‌اند و هر کدام به نوبه خود دارای نقاط قوت و ضعفی هستند.

آنچه در این پروژه مورد اشاره قرار گرفته است؛ معرفی دو روش اصلی تحلیل روسازی‌های انعطاف‌پذیر که یکی استفاده از تئوری الاستیسیته و سیستم لایه‌ای و دیگری روش اجزاء محدود می‌باشد و سعی شده است سیستم لایه‌ای و به تبع آن روش بر مسیتر برای حل لایه‌ای با توجه بیشتری بررسی شود و جزئیات بیشتری از الگوریتم ریاضی آن ارائه گردد.

پروژه حاضر در هفت فصل به شرح زیر نگارش شده است:در فصل اول با عنوان مروری بر انواع روسازی، مروری کلی بر عوامل موثر بر طراحی روسازی شده است. فصل دوم با عنوان کاهش عمر روسازی‌های انعطاف‌پذیر در اثر تغییرات شرایط جنبدگی بین لایه‌ها با توجه به کرنش قائم روی خاک‌بستر.در فصل سوم با عنوان روش‌های تحلیل روسازی‌های انعطاف‌پذیر، شامل روش چند لایه‌ای روش اجزاء محدود، ارائه شده و این دو روش با یکدیگر مقایسه شده‌اند.در فصل چهارم با عنوان بررسی عملکرد نرم‌افزار Kenlayer به عنوان یک مرجع مناسب برای تحلیل روسازی انعطاف‌پذیر به روش لایه‌ای بیان شده است.
در فصل پنجم با عنوان بررسی نرم‌افزار طراحی شده جهت تحلیل روسازی انعطاف‌پذیر، منطق ریاضی نرم‌افزار، فرضیات اولیه، الگوریتم عملکرد نرم‌افزار، ورودی‌ها و خروجی و نحوه کار بخش‌های مختلف نرم‌افزار به تفکیک مورد بررسی قرار می‌گیرند.در فصل ششم با عنوان مقایسه عملکرد نرم‌افزار طراحی شده و سایر نرم‌افزارهای موجود، امکان مقایسه‌ای فراهم شده است تا جواب‌های به دست آمده از این نرم‌افزار با جواب‌های به دست آمده از نرم‌افزار Kenlayer، تحت بارگذاری‌های مختلف یک چرخ و چند چرخ و نیز رفتار خطی و غیرخطی با لایه‌های مختلفی از روسازی و اساس و زیر اساس مورد بررسی قرار گیرد.فصل هفتم با عنوان جمع‌بندی و نتیجه‌گیری می باشد .

 

روسازی‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از: روسازی‌های انعطاف‌پذیر و روسازی‌های صلب. روسازی‌های انعطاف‌پذیر را می‌توان با فرض بی‌نهایت بودن لایه‌ها در امتداد افقی، با استفاده از تئوری چند لایه‌ای حل نمود. روسازی‌های انعطاف‌پذیر به روسازی‌های متعارف و روسازی‌های تمام آسفالتی و …. تقسیم می‌شوند. روساز‌ی‌های متعارف شامل یک سیستم چند لایه‌ای می‌باشند به گونه‌ای که مصالح مرغوب‌تر در قسمت‌های بالاتر به کار می‌روند. استفاده از روسازی‌های فوق در جاهایی که مصالح محلی در دسترس می‌باشد. مناسب است.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی روش های روسازی انعطاف پذیر را مشاهده میفرمایید :

عنوان پروژه : بررسی تنش های وارده بر اعضای سازه های بتنی و فونداسیون ساختمان ها

تعداد صفحات : ۶۷

شرح مختصر پروژه : در این پروژه تنش های وارده بر اعضاء سازه های بتنی مانند تیرها ، دال ها و ستون ها و فنداسیون ساختمان ها وارد میگردد مورد بحث قرار گرفته است. در اکثر سازه های بتنی تنش های کششی قابل توجهی در نتیجه بارهای وارده و هم چنین تأثیرات غیر وابسته به بارهای خارجی مانند اختلاف درجه حرارت و حرکت فونداسیون ایجاد می شود.

در این پروژه ، بعد از آنالیز نیروهای وارده بر ساختمان ها به بررسی انواع بتن (بتن ساده ، بتن مسلح و..) پرداخته و کاربرد آن ها را در سازه های بتنی بیان میکند.در بتن مسلح از خواص ساختاری مصالح بکار رفته و به بهترین وجه استفاده می نمایند بدین معنی که بتن نیروی فشاری و فولاد نیروی کششی را تحمل می کند.طراحان بتن مسلح باید توجه کامل به کنترل عرض ترک ها و خیز عضو ها علاوه بر تعیین مقاومت کافی آن بنمایند .

همانطور که میدانید بتن ساده مقاومت کششی خیلی ضعیفی دارد و بنابراین نمی تواند در ساخت این اعضاء به تنهایی بکار رود اما اگر مقدار کمی فولاد در محل هایاستراتژیک قرار گیرد که بتواند نیروهای کششی داخلی را تحمل نماید یک مکانیزم مؤثر برای تحمل بارهای وارده به وجود می آید و در نتیجه ترکیب این دو مصالح یعنی بتن و فولاد بتن مسلح به وجود می آید که پر استفاده ترین مصالح سازه ای در قرن بیستم بوده است .

 

بتن پیش تنیده می تواند فولاد با مقاومت زیاد را با بتن با مقاومت بالا ترکیب نموده و عضو بسیار مطلوبی به وجود آورد فولاد با مقاومت زیاد نمی تواند در بتن مسلح با استفاده از حداکثر ظرفیت آن بکار رود زیرا تنش زیاد فولاد در اثر بارگذاری سبب خمش زیاد تیر گردیده و باعث ترک خوردگی با عرض زیاد می گردد که این نقص را با استفاده از مقدار مناسب نیروی کششی فولاد می توان از بین برد.

 

قيمت فايل ورد پروژه : 6000 تومان

دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

عنوان پروژه : بررسی بارهای خاص و تاثیر آنها بر روی شبکه توزیع

تعداد صفحات : ۱۰۳

شرح مختصر پروژه : این پروژه با عنوان بررسی بارهای خاص و تاثیر آنها بر روی شبکه توزیع برای دانلود آماده شده است .تعداد زیادی از بارهای کوچک که عموما در مصارف خانگی و تجاری به کار می‌روند و به تنهایی مشکلی برای خطوط تغذیه ایجاد نمی‌کنند، با هم باعث کاهش کیفیت تغذیه می‌گردد.ما در این پروژه سعی کرده‌ایم تا به معرفی گوشه‌ای از این بارهای خاص نامبرده شده در بالا پرداخته و در صورت لزوم راهکارهایی برای جبران اثرات نامطلوب آنها روی شبکه‌های برق ارائه دهیم.

فصل اول :کوره های القایی و نقش آنها بر روی شبکه، فصل دوم: عملکرد موتورهای القایی و تاثیر آنها بر شبکه ، فصل سوم : نقش ترانسفورماتورها در شبکه توزیع. فصل چهارم: کنترل پیشرفته سیستم های جوشکاری و نقش آن بر شبکه .فصل پنجم : مبدل ها و تاثیر آنها بر شبکه توزیع، فصل ششم: اصول کار موتورهای خطی و تاثیرات آن بر روی شبکه . فصل هفتم : نوسانات ولتاژ در شبکه های توزیع .لازم به ذکر است که فصل هفتم می تواند به عنوان نتیجه گیری هر فصل باشد.

یکی از شرایط اساسی برای یک شبکه توزیع، تنظیم ولتاژ در محدوده مجاز است که جهت کارکرد صحیح وسایل الکتریکی بسیار مهم است. در طراحی و آنالیز شبکه توزیع معمولا به مسئله افت ولتاژ مجاز توجه می‌شود. اساس تنظیم ولتاژ بر مبنای فراهم آوردن یک ولتاژ مجاز برای تمامی مشترکین در شرایط باری مختلف می‌باشد به طوری که بتوان با راه حل‌های ساده و اقتصادی ولتاژ مصرف کننده‌ها را در مواقع کم باری و پیک بار در حد مجاز نگه داشت.

 

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی بارهای خاص و تاثیر آنها بر روی شبکه توزیع را مشاهده میفرمایید :

عنوان پروژه : ساخت ربات مسیر یاب به کمک موتور پله ای

تعداد صفحات : ۱۱۲

شرح مختصر پروژه : در این پروژه که با عنوان ساخت ربات مسیر یاب به کمک موتور پله ای آماده شده است ، در فصل اول آن در مورد آشنایی با ماشین بینایی و پردازش دیجیتالی تصویر بحث شده است.پردازش تصویر (Image processing) یکی از زیرشاخه ها و کاربردهای اساسی هوش مصنوعی می باشد.در این فصل سعی شده مفهوم پردازش تصویر خیلی ساده و آسان بازگو شود تا خواننده به آسانی با این تکنولوژی که امروزه کاربردهای فراوان دارد آشنا گردد. در فصل بعدی به معرفی میکرو کنترلر ۸۰۵۱ نظیر مقدمه ای از میکروکنترلرها ، بخش حافظه آن ، دستوررالعمل و برنامه نویسی میکروکنترلر ۸۰۵۱ و .. پرداخته شده است. در فصل سوم به معرفی در مورد استپ موتورها یا همان موتورهای پله ای پرداخته شده که شامل تاریخچه موتورهای پله ای ، پیشرفت سریع موتورهای پله ای ، مینیاتوری شدن این موتورها و … بحث گردیده است.در فصل آخر نیز به طراحی و ساخت یک نومنه از ربات مسیر یاب پرداخته شده است.

در طراحی و ساخت ربات مسیریاب این پروژه از موتور پله ای استفاده گردیده است.بطور کلی استپ موتور یا همان موتورهای پله ای توسط مدارات الکترونیک ، اکثراً با متبع تغذیه DC‌ کار می کنند.موتور پله ای در مقایسه با موتورهای معمولی  AC‌ یا DC‌ که اکثراً بطور مستقیم از یک منبع تغذیه درایو می شوند،یک موتور منحصر به فرد می باشد.به علاوه موتورهای پله ای در کنترل سرعت و موقعیت بدون حلقه های فیزیک پر هزینه کاربرد پیدا می کنند.این روش درایو به نام درایو حلقه باز خوانده می شود.

 

فهرست مطالب پروژه ساخت ربات مسیر یاب به کمک موتور پله ای

عنوان پروژه : تشخیص خطا در سیم پیچی استاتور ماشین های القایی

تعداد صفحات : ۱۳۱

شرح مختصر پروژه : همانطور که میدانیم ماشین های الکتریکی علی الخصوص ماشین های القایی یکی از مهم ترین بخش های صنعت هر کشور را تشکیل می دهند. پروژه حاضر به تشخیص خطا در سیم پیچی استاتور ماشین های القایی پرداخته است.مطالعه و تحقیق درباره تشخیص خطا در صنعت یکی از مهمترین مباحثی است که امروزه مورد توجه بسیار زیادی از مهندسین قرار گرفته است.

در این پایان نامه برای تشخیص خطای سیم بندی استاتور (خطای حلقه به حلقه) روشی پیشنهاد شده است که مبنای آن مشخصات موجود در شکل موج جریان استاتور در حالت سالم و خطای حلقه به حلقه می باشد. برای جدا کردن این مشخصه ها از ابزار قدرتمند موجک استفاده شده است. با توجه به نتایجی که بدست آمد، مهمترین مزیتی که تبدیل موجک نسبت به روشهای مشابهی که از تبدیل فوریه در مقالات مختلف استفاده کرده اند سرعت بیشتر آن برای جدا کردن مؤلفه اصلی سیگنال، می باشد.

دلیل این امر به این علت است که، استخراج ویژگی های مورد نظر با موجک به هیچ پریود خاصی ازسیگنال احتیاج ندارد و فقط به دلیل ماهیت تقارن نیم موجی سیگنال، نمونه برداری در هر نیم سیکل انجام می شود . مهمترین مزیت دیگری که در آنالیز با موجک مشاهده شد ،این است که بر خلاف تبدیل فوریه که سیگنال فقط بر حسب مؤلفه های فرکانس نمایش داده می شود و موقعیت زمانی مولفه در این نمایش از دست می رود.

 

تبدیل موجک با نمایشی سه بعدی دامنه-مقیاس- زمان می تواند اطلاعاتی راجع به مولفه های فرکانس در بازه های مختلف را فراهم کند. با توجه به ویژگی های خاصی که برای موجک اشاره شد ،داده های مورد نیاز جهت تشخیص خطا، در زمان کوتاهتری نسبت به سایر روشهای آنالیز سیگنال حاصل می شود و با پردازش موازی که توسط شبکه عصبی انجام می پذیرد ، نوع خطا در حداقل زمان ممکن تشخیص داده می شود . نتایج بدست آمده نشان می دهد که این روش می تواند به عنوان روش موثری با قابلیت اطمینان حدود ۹۶% برای تشخیص خطای سیم بندی استاتور (خطای حلقه به حلقه) به کار رود.

در این پروژه از روش آنالیز موجک و شبکه عصبی به تشخیص خطای سیم بندی استاتور در ماشین های القایی استفاده شده است که در ادامه می توانید فهرست مطالب پروژه را مشاهده فرمایید :

عنوان پروژه : کنترل توان راکتیو در شبکه های قدرت به وسیله خازن و جبران کننده ها

تعداد صفحات : ۱۱۴

شرح مختصر پروژه : پایان نامه ای که در ادامه برای دانلود آماده شده است ، در مورد نقش و اهمیت کنترل توان راکتیو در شبکه های قدرت علی الخصوص خطوط انتقال و فوق توزیع بحث شده است.پایان نامه حاضر در پنج فصل تنظیم شده است که در فصل اول در مورد جبران بار و بارهایی که به جبران سازی نیاز دارند و اهداف جبران بار و جبران کننده های اکتیو و پاسیو و از انواع اصلی جبران کننده ها و جبران کننده های استاتیک بحث شده است و در فصل دوم در مورد وسایل تولید قدرت راکتیو بحث گردیده و درمورد خازنها و ساختمان آنها و آزمایش های انجام شده روی آنها بحث گردیده است و  در فصل سوم در مورد خازنهای سری و کاربرد آنها در مدارهای فوق توزیع و ظرفیت نامی آنها اشاره شده است و در فصل چهارم در مورد جبران کننده های دوار شامل ژنراتورها و کندانسورها و موتورهای سنکرون صحبت شده است و در فصل پنجم  ترجمه متن انگلیسی که از سایتهای اینترنتی در مورد خازنهای سری می باشد که در مورد UPFC می باشد.

توان راکتیو یکی از مهمترین عواملی است که در طراحی و بهره برداری از سیستم های قدرت AC منظور می گردد علاوه بر بارها اغلب عناصر یک شبکه مصرف کننده توان راکتیو هستند بنابراین باید توان راکتیو در بعضی نقاط سیستم تولید و سپس به محل‌های موردنیاز منتقل شود.همانطوری که ملاحظه می شود توازن قدرت راکتیو در سیستم تضمینی بر ثابت بودن ولتاژ و کنترل قدرت راکتیو به منزله کنترل ولتاژ می باشد.

روش های کلی کنترل توان راکتیو :

به طور کلی کنترل قدرت راکتیو ولتاژ از سه روش اصلی زیر انجام می گیرد.

۱- با تزریق قدرت راکتیو  سیستم توسط جبران کننده هائی که به صورت موازی متصل می شوند مانند خازن- راکتیو کندانسور کردن و جبران کننده های استاتیک

۲- با جابجا کردن قدرت راکتیو  در سیستم توسط ترانسفورماتورهای متغیر ازقبیل پی و تقویت کننده ها

۳- از طریق کم کردن راکتانس القائی خطوط انتقال با نصب خازن سری

 

فهرست مطالب پروژه :

عنوان پروژه :  بررسی ترانس اندازه گیری جریان معمولی و نوری

تعداد صفحات : ۵۹

شرح مختصر پروژه : در این پروژه به بررسی ترانس اندازه گیری جریان معمولی و نوری پرداخته شده است.اندازه گیری جریان نقش مهمی را در سیستمهای قدرت الکترونیک در قسمت حفاظت و کنترل ایفا می کند اخیراً با افزایش ولتاژ خطوط نیرو توجه قابل ملاحظه ای به ترانسفورماتورهای جریان نوری داده می شود. زیرا CT نوری مزایای زیادی بر ترانسفورماتورهای جریان متداول با هسته آهن و سیم پیچ مسی دارد. برای اندازه گیری جریان ها نیروگاههای برق و سیستمهای فرعی معمولا از CT القایی با هسته و سیم پیچ استفاده میکنند.

در صنعت برق برای دو منظور اندازه گیری و حفاظت نیاز به میزان پرامترهای ولتاژ و جریان هستیم ولی از آنجا که این مقادیر اعداد بزرگی می باشند لذا دسترسی به آنها نه عملی بوده و نه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است پس ناگزیر به استفاده داز ترانسهای جریان وولتاژ می باشیم تا این مقادیر را به مقادیر کوچکتری که کسری از مقادیر واقعی می باشند تبدیل نماییم. در واقع این تجهیزات نمونه کوچک شده ، با درصد خطایی بسیار کم از ولتاژ و جریان طرف اولیه هستند و چون تمامی دستگاه های اندازه گیری همچون آمپرمتر، ولتمتر، وارمتر و… و نیز رله های حفاظتی بر اساس میزان جریان و ولتاژ ثانویه این تجهیزات ساخته می شوند لذا می توان به کمک این ترانسها به اهداف حفاظت و اندازه گیری دست یافت.

برای اندازه گیری ولتاژ از ترانسفورمرهای ولتاژ خازنی نوع تقسیم ولتاژ PD استفاده میکنند. بنابراین تجهیزات برقی بسوی ولتاژها و ظرفیتهای بالا و ماشینها به سمت حجم زیادتر و سیستمهای حفاظت و کنترل در جهت عملکرد بالا توسعه می یابند. تقاضاها برای کارایی و تراکم زیاد و دقت بالا برای سنسورها یا ترانسفورمرهای نوری برای آشکار سازی جریان ها و ولتاژها بعنوان ابزار مهم اطلاعات بکار برده شده در حفاظت و کنترل افزایش مییابد.

 

از طرفی پیشرفت اخیر تکنولوژی نوری بسیار چشمگیر بوده بطوری که انتظار میرود به وسیله پیشرفت تکنولوژی برای اندازه گیری جریانها و ولتاژهای بالا با تکنولوژی جدید براورده شود . به عبارت دیگر پیشرفت CT-PD نوری تقاضاها را بر اورده میکند.اصول CT نوری بر اساس اندازه گیری میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط جریانی که طبق اثر فارادی در مدولاسیون و دمدولاسیون نوری پدید آمده است استوار می باشد. بنابراین قوانین فوق الذکر برای اندازه گیری جریان DC  نیز صدق می کند. درنتیجه CT های فشرده و سبک وزن بدون اشباع مغناطیسی می تواند طراحی شوند . اگر جنس المان های حسگر فرومغناطیس نباشد. بنابراین مزایای استفاده از نور برای انتقال سیگنال در ایزولاسیون الکتریکی و کنترل نویز القایی الکترومغناطیسی می باشد .

تعداد صفحات : 76

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2927
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 199
  • بازدید امروز : 195
  • باردید دیروز : 1,059
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 19
  • بازدید هفته : 4,991
  • بازدید ماه : 32,889
  • بازدید سال : 248,268
  • بازدید کلی : 8,426,962
  • کدهای اختصاصی