loading...
دانلود سرای دانشجویی
چکیده
شبکه های توزیع دارای بارهای متنوعی اند که این بارها مقادیر متفاوتی از توان راکتیو را مصرف می کنند. با در نظر گرفتن تاثیر نوع بار روی محل و اندازه ی بانک های خازنی در سیستم های توزیع، در این پایان نامه، یک روش بدیع جهت مدل سازی بارهای مختلف شبکه به منظور بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات توان در حضور خازن شنت انجام می گیرد. برای این منظور، دو مدل ارائه می شود: الف) تجاری- خانگی- کشاورزی-عمومی- صنعتی و ب) امپدانس ثابت – جریان ثابت – توان ثابت. در واقع برتری اصلی این پایان نامه نزدیک کردن مطالعه به دنیای واقعیست، چرا که تقریبا تمامی مطالعات انجام شده در زمینه جایابی بهینه ی خازن اساسا از تاثیر نوع بار بر محل و ظرفیت بهینه خازن نصب شده اغماض کرده اند، حال آنکه این پایان نامه اثبات خواهد کرد که در نظرگیری مدل بار متفاوت روی محل/ ظرفیت خازن تاثیرگذار خواهد بود. قابلیت دیگر این پایان نامه، فرمول بندی تابع هدف به صورت یک مساله ی چند هدفه است. برای این منظور، انحراف ولتاژ به تابع تک هدفه افزوده شده است. مساله فوق با استفاده از الگوریتم بهینه-سازی اجتماع ذرات  (PSO) حل خواهد شد. جهت اثبات تاثیر مدل سازی پیشنهادی بار روی پاسخ های مساله جایابی بهینه ی خازن، سناریوهای زیر بکار می رود: مدل سازی بار و بدون آن با حضور خازن و بدون حضور آن.

کلید واژه: جایابی بهینه ی خازن، مدل سازی بار، الگوریتم بهینه سازی اجتماع ذرات، شبکه ی توزیع.

سيستم تشخيص موانع موجود در جاده بروش ديتا فيوژن چند حسگری (سيستم ترمز اضطراري خودرو)
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 126 صفحه

چکیده:
 موضوع مورد نظر دراین تحقیق طراحی و شبیه سازی تلفیق داده در یک شبکه راداری که دارای هم پوشانی هستند می باشد. تلفیق داده به معنی ترکیب کردن داده های خروجی سنسورهای رادار غیرمشابه میباشدکه از نظر دقت در برد سنجی و زاویه سنجی با هم متفاوت می¬باشند. این سنسورها جهت تشخیص بهتر موانع موجود در جاده در قسمت جلوی خودرو و در یک ردیف نصب شده اند. هر رادار داده های مربوط به گزارش خود از موقعیت هدف را به مرکز تلفیق داده ارسال می کند، با اعمال الگوریتم تلفیق داده به این داده ها می توان به تخمین دقیق تری از مکان و سرعت هدف دست یافت . روش انجام کار بدین صورت است که با اعمال روش تخمین فیلتر کالمن و کالمن توسعه یافته برروی اطلاعات ارسالی از سنسورها مقدار خطا کاهش یافته و سپس انواع روش های تلفیق اطلاعات سنسورها (سلسله مراتبی و جمعی) در دو سطح تلفیق داده های مشاهدات و تلفیق داده های ردیابی بررسی شده است. هدف از انجام این تحقیق تلفیق دادههای ردیابی به منظور یکپارچه کردن پوشش منطقه و بهبود دقت تخمین موقعیت هدف بعد از مرحله ردیابی میباشد که از معیار میانگین مربعات خطا  برای ارزیابی سامانه استفاده کرده ایم. نتایج حاصله نشان دادکه، خطای مکان یابی هر کدام از سنسورها علاوه بر دقت رادار به موقعیت هدف نسبت به رادار نیز وابسته است ديگر اينكه با افزایش تعداد سنسورها دقت مکان یابی بیشتر شده و رفته رفته دقت مکان یابی هدف با افزایش تعداد سنسورها بهتر شده است بطوریکه خطای مکان یابی مرکز تلفیق در هر لحظه بهتر از خطای مکان یابی تک تک سنسورهایی که در آن لحظه دارای هم پوشانی هستند می باشد.
واژه های کلیدی: تلفیق داده- ترمزاضطراری خودرو –  فیلترکالمن- فیلتر کالمن توسعه یافته – ردیابی اهداف راداری – آگاهی وضعیتي-ترکیب سنسورها
زمان‌بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌پذیری سیستم قدرت
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 153 صفحه

چکیده
بحث تعمیرات در هر سیستمی و از جمله سیستم قدرت، از اهمّیت ویژه‌ای برخوردار است. در ساختار سنّتی صنعت برق، تعمیرات مربوط به بخش تولید و انتقال، هر دو توسّط اپراتور شبکه صورت می‌گیرد. با تجدیدساختار صنعت برق، پیشنهاد زمان تعمیرات مربوط به بخش‌های مختلف سیستم به مالکان بخش‌ها واگذار می‌شود و بهره‌بردار مستقل سیستم، مسئول نظارت و هماهنگی زمان انجام تعمیرات می‌باشد. در مدل‌هایی که برای زمان‌بندی تعمیرات سیستم انتقال ارائه شده است، عموماً سعی در انتخاب بهترین زمان تعمیرات به منظور حفظ قابلیت اطمینان سیستم در یک ناحیه‌ی امن است و قابلیت اطمینان سیستم به عنوان مهم‌ترین قید این مسأله لحاظ می‌شود. پس از سال ۲۰۰۱ میلادی، مطالعه‌ی تأثیر حملات عامدانه بر شبکه‌ی قدرت اهمّیت ویژه‌ای به خود گرفته است؛ چراکه اعمال استانداردهای کلاسیک برای تأمین قابلیت اطمینان سیستم نمی‌تواند به قدر کافی واقعیت موجود، یعنی بحث حمله‌ی عامدانه به شبکه‌ی قدرت، را در خود لحاظ کند. در این پایان نامه، در قدم اوّل، مدل جدیدی ارائه می شود که می تواند آسیب پذیری سیستم قدرت را در یک افق زمانی مورد بررسی قرار دهد. «بُعد زمانی» حملات عامدانه در پژوهش های قبلی در نظر گرفته نشده است. خروجی این مرحله، مدلی زمانی است که بصورت یک مسأله ی دو سطحی فرمول بندی شده است. این مدل دو سطحی با استفاده از تئوری دوگان تبدیل به یک مسأله ی برنامه ریزی یک سطحی می شود. در مرحله ی دوّم، از این مدل برای ارائه ی یک فرمول بندی جدید برای زمان بندی تعمیرات خطوط انتقال استفاده می شود. در فرمول بندی جدید، زمان بندی تعمیرات خطوط انتقال به صورت یک مسأله ی برنامه ریزی چندسطحی در نظر گرفته می شود که در آن، آسیب پذیری سیستم قدرت در کنار قید قابلیت اطمینان سیستم لحاظ می شود. مدل های پیشنهادی بر روی شبکه‌های استاندارد Garver 6-Bus و IEEE-RTS 24-Bus پیاده‌سازی و توانایی این روش ها نشان داده شده است. 
زمان‌بندی تخصیص لینک با رویکرد تامین خدمات سرویس درشبکه‌های مش بی‌سیم
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 139 صفحه

چکیده

شبکه‌های مش بی‌سیم یکی از تکنولوژی‌های مورد توجه برای ایجاد شبکه‌های بی‌سیم نسل بعد هستند. زیرا این شبکه‌ها می‌توانند به دلیل افت مسیر کمتر و نیز کاهش اثر عامل سایه افکنی، که ناشی از خصوصیت چند گامی بودن آنهاست، محدوده تحت پوشش وسیع و ظرفیت بالایی را با مصرف توان کم و هزینه پایین در اختیار کاربران قرار دهند. در مقابل این مزایا، این شبکه‌ها با مشکل عدم توسعه پذیری آسان مواجه‌ هستند. زیرا ترافیکی که توسط چند واسط رله می‌شود به عرض باند بیشتر نیاز دارد، دچار تأخیر بیشتر شده و لذا کیفیت سرویس کاهش می‌یابد. بزرگتر کردن فاصله رله‌ها به منظور کاهش تعداد آن‌ها نیز باعث کاهش سرعت لینک‌ها خواهد شد. افزایش تعداد کاربران شبکه نیز منجر به برخورد‌های بیشتر و درنتیجه کاهش بیشتر گذردهی می‌گردد. افزایش ناحیه تحت پوشش شبکه نیز به دلیل احتیاج به رله‌های بیشتر افت گذردهی و افزایش تأخیر را در پی خواهد داشت.بنابراین کارایی مناسب در یک شبکه مش باید از طریق حل یک مسئله بهینه‌سازی که عوامل مؤثر(نظیر تأخیر، گذردهی و …) در آن گنجانده شده باشد دست آید. حل این نوع مسئله در سال‌های اخیر به عنوان یک مسئله NP-Hard توجه زیادی را در  حوزه مسائل مربوط به شبکه‌های بی‌سیم مش به خود معطوف کرده است. الگوريتم جديدي به منظور بهبود زمانبندي متمرکز  و تخصيص بهينه پنجره‌هاي زماني به گره‌‌‌هاي شبکه با در نظرگرفتن قابليت استفاده مجدد از فضاي فرکانسي، بارویکرد تضمین تأخیر انتها به انتهای کاربر ارائه شده است. الگوریتم پیشنهادی در این تحقیق برای حل تقریبی مسئله بهینه‌سازی زمان‌بندی، برپایه‌ی الگوریتم ژنتیک است. الگوریتم پیشنهادی  قابلیت تطبیق پذیری با پارامتر‌های مختلف(نظیر بازدهی، عدالت و …) بر اساس خواسته‌ی اپراتور را داراست. نتایچ حاصل از پیاده‌سازی موید بهبود نتایج نسبت به روش‌های پیشین است.
حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده های زمینی با رویکرد بازتولید
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 124 صفحه
چکیده
در این پایان نامه یک گیرنده ی دیجیتال جهت پردازش سیگنال در گیرنده ی مرجع رادار پسیو مبتنی بر مدولاسیون تقسیم فرکانسی متعامد(OFDM) پخش زمینی تلویزیون دیجیتال(DVB-T) ارائه شده است. این گیرنده شامل بلوک های هم زمان سازی، تخمین آفست فرکانسی و تخمین گر کانال می باشد. پس از همزمان سازی، به تخمین و جبران آفست فرکانسی که هر دو با استفاده از تشخیص موقعیت زیرسمبل های پایلوت انجام می شود، می پردازیم. سپس با استفاده از دو روش درون یابی خطی و کمترین مربع خطا ( LS) تخمین کانال انجام می شود. پس از اینکه کانال تخمین زده شد، به همسانسازی کانال خواهیم پرداخت و نهایتا نسخه ی بازتولید سیگنال ارسالی ساخته می شود. جهت بررسی کارایی گیرنده موردنظر منحنی احتمال خطای آشکارسازی سمبل ها را بر حسب نسبت توان سیگنال به توان نویز برای روش های مختلف تخمین کانال ترسیم نموده ایم. همچنین برای بررسی دقیق تر کارایی الگوریتم های پیشنهادی منحنی اتلاف تضعیف کلاتر در گیرنده ی مراقبت رادار پسیو مبتنی بر سیگنال DVB-T ترسیم کرده ایم تا مشخص نماییم که اگر با استفاده از سیگنال بازتولید شده در گیرنده ی پیشنهادی، کلاتر را در گیرنده ی مراقبت تضعیف نماییم این مقدار تضعیف نسبت به وضعیتی که سعی کنیم در گیرنده ی مراقبت با استفاده از نسخه ی ایده آل از سیگنال ارسالی، کلاتر را حذف نماییم، دچار اتلاف خواهد شد. کلید واژگان: همزمان سازی، همسان سازی، بازتولید
سیستم پارکینگ هوشمند کنار خیابانی با استفاده از ارتباطات بین خودرویی تحت موبایل
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 110 صفحه

چکیده
امروزه استفاده از ارتباطات بین خودرویی به عنوان یکی از فناوری ها در جهت افزایش امنیت و راحتی سفر در حوزه حمل و نقل و بسیاری از شرکت های خودروسازی مورد توجه قرار گرفته است . گونه ای از اتلاف وقت و انرژی که بخش عمده ای از ترافیک خیابانی را شامل می شود، مساله پارک خودروها می باشد. رشد روز افزون وسائط نقلیه عمومی و افزایش سریع خودروهای شخصی در کلانشهرها هر روز بیش از پیش وضعیت ترافیکی شهر را پیچیده و زندگی در آنها را مشکلتر می کند، بدلیل افزایش تعداد خودروها و ترافیک جاده ای، میزان فضای پارک خودرو هم کاهش پیدا کرده است. علت عمده آن هم، خطای اطلاعاتی است. راننده بعلت این که اطلاعات ضروری را دریافت نکرده و یا دیر دریافت می کند، نمی تواند عکس العمل مناسب را در قبال آن اتخاذ کند. اگر بتوان سطح اطلاعات راننده از محیط اطراف را گسترش داد، تحول شگرفی در ایمنی حمل و نقل و ترافیک بوجود می آید. این مهم از طریق مبادله اطلاعات با استفاده از تجهیزات خاصی میسر می گردد که اطلاعات را بسیار سریعتر به راننده می رساند و راننده عکس العمل مناسب را در زمان مناسب بروز می دهد. نیاز به سیستم های هوشمند کنترلی و راهبردی بیش از گذشته لازم و ضروری بوده و نیازی مبرم و اجتناب ناپذیر می باشد. شبکه های بین خودرویی، مبنای سیستم های نقلیه هوشمند هستند که به کنترل ترافیک، پیدا کردن فضای پارک و کاربردهای دیگر اختصاص یافته اند. در این پروژه تاثیر ارتباطات بین خودرویی در رابطه با پیدا کردن فضای پارک مناسب در خیابان، با استفاده از پیاده سازی عملی و تنها با استفاده از تلفن همراه مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در راستای ارزیابی تاثیر فناوری ارتباطات بین خودرویی در جهت کاهش ترافیک خیابانی مدل پیاده سازی شده  بر اساس قواعد نقشه گوگل در دنیای واقعی ارائه شده است. هدف از این پژوهش کاهش میزان ترافیک خیابان ها به منظور پیدا کردن جای پارک، در زمان های اوج ترافیک و کاهش انلاف وقت و انرژي می باشد که می توان خیلی راحت و تنها با استفاده از اینترت و گوشی تلفن همراه هوشمند، مکان مورد نظر جهت پارک خودرو در خیابان مورد نظر را جستجو کرد و همچنین آن مکان را جهت پارک خودرو رزرو نمود. این روش بصورت عملی پیاده سازی شده است. نرم افزار مربوطه برای تلفن های همراه هوشمند طراحی شده و به کاربران این امکان را می دهد تا بسیار ساده با برقراری ارتباط با مکان یاب جغرافیایی و پایگاه داده مربوطه تمامی اطلاعات در مورد جای پارک در خیابان مورد نظر خود را استخراج کنند. استفاده از این ارتباطات بین خودروها منجر می شود که راننده از اطلاعات کافی در مورد خیابان مقصد بهره مند باشد تا شاید فرصت کافی برای تعویض خیابان و پیدا کردن فضای خالی برای پارک خودروی خود را داشته باشد. نتایج ارزیابی های انجام شده نشان می دهد که تجهیز تنها ۵۰% از خودروها به این سیستم به میزان قابل توجهی از بار ترافیکی خیابان ها به منظور پیدا کردن جای پارک برای خودرو، می کاهد. کلمات کلیدی: ارتباطات بین خودرویی، نرم افزار تلفن همراه، تلفن های هوشمند، پارک خودرو، ITS
 
روش های هوشمند توزیع اقتصادی توان اکتیو بین ژنراتورها با در نظر گرفتن تلفات
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 88 صفحه
چکیده :
تولید انرژی الکتریکی برای سیستم‌‌های قدرت با هدف کمینه‌سازی کل هزینه تولیدی برای واحدهای فعال موجود در شبکه قدرت، از مهمترین مباحث برای سیستم های مدرن امروزی است. به بیانی دیگر هدف از توزیع اقتصادی بار، برنامه ریزی بهینه و مناسب برای واحدهای تولیدی با در نظر گرفتن عوامل و محدودیت های غیر خطی موجود در شبکه قدرت و واحد-های تولیدی می¬باشد. در این پایان نامه مساله توزیع اقتصادی بار با در نظر گرفتن محدودیت های غیر خطی از جمله تلفات شبکه انتقال، معادله توازن تولید و مصرف در سیستم، حدود تولید و نرخ های افزایشی و کاهشی به یک مساله بهینه‌سازی تبدیل شده و در نهایت با روش الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات به حل آن پرداخته است. از دو روش ضریب لاگرانژ و الگوریتم ژنتیک برای مقایسه استفاده نموده است. الگوریتم ژنتیک به جای کار کردن روی یک جواب بهینه، روی چند جواب که آن را جمعیت می نامند، کار می‌کند. در الگوریتم ژنتیک هر عضو از جمعیت وابسته به اعضای دیگر نیست و مستقلاً تکامل می یابد. الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات، یک الگوریتم جستجوی اجتماعی است. از روی رفتار اجتماعی دسته های پرندگان مدل شده است در این الگوریتم، ذرات در فضای جستجو جاری می‌شوند، تغییر مکان ذرات در فضای جستجو تحت تأثیر تجربه دانش خودشان و همسایگانشان است. ذرات از هم می‌آموزند و بر مبنای دانش بدست آمده به سمت بهترین همسایگان خود می روند. الگوریتم‌‌های پیشنهادی بر روی سیستم ۲۶ باسه اعمال می شود و نتایج بدست آمده با دو الگوریتم ذکر شده، مقایسه شده است. در نتیجه خصوصیات و مزایای واقعی این روش مشخص‌تر می گردد. هم چنین نتایج شبیه سازی نشان می دهد که روش الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات یک روش سریع با دقت قابل قبول می¬باشد.
واژه‌‌های کلیدی: توزیع اقتصادی بار، تلفات خط، ضریب لاگرانژ، الگوریتم ژنتیک، الگوریتم بهین ه‌سازی ازدحام ذرات(PSO)
رفع ماتی از تصاویر چهره به منظور استفاده در یک سیستم بازشناسی چهره
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 81 صفحه

چکیده
بازشناسی چهره در زمینه های بیومتریک، بینایی ماشین و تشخیص الگو بوده و دارای کاربرد گسترده ای از جمله مسائل مربوط به سیستم های امنیتی می باشد. از آن جا که عوامل مختلفی از جمله نحوه نورپردازی محیط، نویز، و ماتی تصویر در عملکرد روش‌های بازشناسی چهره کم و بیش تاثیرگذارند، لذا بررسی روش‌های رفع ماتی از تصاویر چهره مورد استفاده در الگوریتم¬های بازشناسی چهره، به منظور ارتقا صحت بازشناسی، اهمیت ویژه ای دارد. با توجه به این موضوع که مسأله اساسی در کلیه روش های بهسازی تصاویر، پی بردن به نوع و مشخصات تابع گسترش نقطه ای (PSF) مربوط به عامل مات کننده تصاویر است، لذا در قسمتی از روش پیشنهادی در این پایان نامه با فراگیری دانش قبلی از روی نمونه‌های آموزش که شامل تصاویر چهره مات شده به صورت مصنوعی می باشند، به شناسایی PSF عامل مات کننده تصاویر چهره، پرداخته شده است. طبق روش پیشنهادی در این پایان نامه ابتدا در مرحله آموزش، مجموعه ای از تصاویر چهره مربوط به پایگاه داده  ORLرا با استفاده از چند PSF مشخص، به صورت مصنوعی مات کرده و سپس به آن ها نویز سفید با توان متوسط dB30 اضافه می کنیم. حال، ویژگی هایی متشکل از اطلاعات بیشینه مربوط به اندازه مولفه های فرکانسی تصاویر مات شده با PSF مشابه را در یک دسته قرار داده و با استفاده از شبکه عصبی MLP به فراگیری دانش از روی فضای ویژگی ایجاد شده، می پردازیم. سپس در مرحله آزمایش تصویر چهره مات ورودی که دارایPSF  مات کننده نامشخص می باشد را به فضای ویژگی مرحله آموزش نگاشت داده و به استخراج ویژگی های قبلی از روی تصویر نگاشت یافته می پردازیم. حال به کمک شبکه عصبی آموزش داده شده قبلی، نزدیکترین دسته به این تصویر را از بین دسته‌های آموزش داده شده انتخاب، و PSF مات کننده تصاویر مربوط به این دسته را به عنوان PSF مات کننده تصویر چهره مات ورودی، در نظر می-گیریم. در ادامه، با توجه به این PSF و با استفاده از روش دیکانولوشن (عکس پیچش) به بهسازی تصویر ورودی پرداخته و تصویر بهسازی شده را جهت انجام عمل بازشناسی به سیستم بازشناسی چهره تحویل میدهیم.طی روش پیشنهادی در این پایان نامه با ایجاد فضای ویژگی خاص متشکل از اطلاعات بیشینه مربوط به اندازه مولفه های فرکانسی تصاویر مات، موفق به بالا بردن دقت شناسایی PSF (دقت شناسایی بالاتر از  %80 در شرایط نویزی) و در نتیجه افزایش دقت سیستم بازشناسی چهره (افزایش دقت سیستم بازشناسی از  %833/19 به  %837/90) توسط این روش شده ایم. همچنین استفاده از شبکه عصبی جهت شناسایی PSF، از یک طرف باعث کاهش ۱۷۲/۴۱ درصدی متوسط زمان اجرای این روش نسبت به روش های نوین ارائه شده در این زمینه شده، و از طرف دیگر قابلیت پیاده سازی سخت افزاری این روش را نسبت به روش های موجود افزایش داده است.
کلمات کلیدی: رفع ماتی از تصاویر چهره، سیستم های بازشناسی چهره، تابع گسترش نقطه-ای، یادگیری فضای ویژگی، شبکه عصبی MLP
 
شبیه سازی سیستم فتوولتاییک به منظور طراحی بهینه و حداکثر سوددهی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 103 صفحه

چكيده
فتوولتاییک یا به اختصار PV، یکی از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی می‌باشد. در این روش با بکارگیری سلول‌های خورشیدی، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکان‌پذیر می‌شود. سلول‌های خورشیدی از نوع نیمه رسانا می‌باشند که از سیلیسیوم یعنی دومین عنصر فراوان پوسته زمین ساخته می‌شوند. وقتی نور خورشید به یک سلول فتوولتاییک می‌تابد، بین دو الکترود منفی و مثبت اختلاف پتانسیل بروز کرده و این امر موجب جاری شدن جریان بین آنها می‌گردد. می‌توان فتوولتایک را در دسته فناوری‌های انرژی‌های تجدید پذیر قرار داد.
دو نوع اصلی از سامانه‌های فتوولتائیک (PV) برای استفاده در ساختمان‌ها وجود دارد: منفرد و متصل به شبکه. هنگامی که اتصال به شبکه برق ممکن نبوده و یا مورد دلخواه نباشد نیاز به یک سامانه منفرد می‌باشد. در چنین مواردی برای تأمین برق به هنگام شب و یا در روزهای ابری و نیز هنگام نیاز به حداکثر مقدار برق نیاز به چند انباره می‌باشد. اندازه آرایه های PV طوری تنظیم می‌شود که هم بارهای معمول روز هنگام و هم شارژ انباره‌ها را مهار کنند. در یک سامانه متصل به شبکه، برای تغییر جریان مستقیم از آرایه PV به جریان متناوب (AC) با ولتاژ مناسب شبکه نیاز به یک مبدل می‌باشد. باید توجه داشت که در این حالت نیازی به انباره وجود ندارد و بدین ترتیب صرفه جویی قابل توجهی هم در هزینه و هم در نگهداری سامانه، ایجاد خواهد شد. در سامانه‌های منفرد، الکتریسیته مازادی که در طول روز تولیده شده است برای استفاده در شب و یا روزهای تاریک و ابری در انباره‌ها ذخیره می‌گردد. از آنجا که قیمت مبدلها و سلولها و انباره گران می‌باشد، یک سامانه ترکیبی (هیبریدی) که از نیروی باد استفاده می‌کند اغلب مکمل ایده آل برای سامانه PV می‌باشد چرا که نه تنها در طول شب باد می‌وزد بلکه در هوای بد نیز معمولاً باد قابل توجهی وجود دارد. علاوه بر آن در زمستان، زمانی که انرژی خورشیدی کمی برای برداشت وجود دارد هوا معمولا بادخیزتر ازتابستان می‌باشد. با این حال تمام مناطق برای استفاده از نیروی باد مناسب نیستند. در کشور ايران به سبب مشکلات منابع انرژي فسيلي (محدوديت و آلودگي هاي زيست محيطي)، محدوديت هاي برق رساني، استفاده از انرژي هاي تجديدپذير و وجود منبع عظيم انرژي خورشيدي در سرتاسر ايران و ضرورت حداکثر بهره برداري از اين انرژي، لزوم بیشتری پیدا می کند.با توجه به بالا بودن هزینه اولیه این نیروگاه‌ها، با در نظرگرفتن مسائل مالی، قابلیت اطمینان و طراحی بهینه نیروگاه‌های فتوولتائیک امری ضروری است. در طراحي سيستم هاي برق خورشيدي به صورت متصل به شبكه و قطع از شبكه، تعداد باتري هاي مورد نياز، پنلهاي مورد نياز، شارژكنترلر و اينورتر می بایست به¬گونه ای محاسبه شوند که بهترین راندمان و حداکثر سوددهی داشته باشند. همچنين بايد ميزان فضاي مورد نياز جهت نصب پنلهاي خورشيدي، هزينه ها و محاسبات مربوط به بازگشت سرمايه و ميزان گازهاي گلخانه اي كه با انجام پروژه هاي خورشيدي به جو وارد نمي شود، در محاسبات وارد شود.
ساخت سنسور رطوبت با استفاده از نانو لوله هاي کربني
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 118 صفحه
چکيده
امروزه سنسورهاي رطوبت کاربردهاي زيادي در زمينه هاي مختلف از جمله پروسه هاي کنترل محيط زيست, کاربردهاي خانگي, صنعت خودروسازي, پزشکي, کشاورزي و صنايع شيميايي بدست آورده اند.تا به امروز ساختارهاي مختلفي براي سنسور رطوبت پيشنهاد شده است که پس از مروري بر اين مطالعات, در اين پژوهش ساختار جديدي از سنسور رطوبت با هدف تجاري سازي ارائه شده است.در اين ساختار از رونشاني بخار شيميايي نانو لوله هاي کربني بر روي کريستال استفاده گرديده و تغييرات خطي مقاومت نانو لوله هاي کربني در معرض رطوبت مطالعه شده است.آزمايش هاي انجام شده بر روي سنسور شامل بررسي رفتار دمايي, زمان افت وخيز, بازپخت دمايي, تاثير اندازه, تکرار پذيري, اثرمزاحمت ها و حد تشخيص آن بوده و نتايج هريک از آزمايش هاگزارش شده است.همچنين نانو ساختار هاي کربني متفاوتي مانند نانو لوله هاي کربني تک جداره و چند جداره, نانو فيبر کربن, کربن فعال شده و ترکيب هريک با کلريد ليتيوم, رونشاني و رفتار هريک گزارش شده است. سپس با استفاده از نرم افزار, دو نمونه ساختار کامل و نقص دار نانو لوله کربني با حضور و بدون حضور مولکول آب شبيه سازي گرديد و با استفاده از تئوري تابعي چگالي و تقريب چگالي موضعي رفتار ساختار بررسي شد که نتايج شبيه سازي با نتايج تجربي تطابق دارد. نتايج حاصل از آزمايشات نشان دهنده اينست که سنسور پيشنهادي کانديداي خوبي براي استفاده در صنعت مي باشد.

تعداد صفحات : 76

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 2926
  • آی پی امروز : 109
  • آی پی دیروز : 187
  • بازدید امروز : 687
  • باردید دیروز : 2,391
  • گوگل امروز : 16
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید هفته : 6,941
  • بازدید ماه : 3,078
  • بازدید سال : 116,991
  • بازدید کلی : 8,295,685
  • کدهای اختصاصی