loading...
دانلود سرای دانشجویی
ارتقاء-وضوح-تصویر-رنگی-از-روی-رشته-ای-از-تصاویر-وضوح-پایین
ارتقاء وضوح تصویر رنگی از روی رشته ای از تصاویر وضوح پایین
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 141


ارتقاء وضوح تصویر رنگی از روی رشته ای از تصاویر وضوح پایین
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 141 صفحه

چكيده
در سال های اخیر، پیشرفت های گسترده ای در زمینه ی سنسورهای تصویر و سیستم های تصویربرداری دیجیتال صورت گرفته است، اما هنوز محدودیت های تئوری و عملی بر روی وضوح تصاویر گرفته شده با این دوربین ها اثر می گذارد. تکنیک های فراتفکیک پذیری (سوپر رزولوشن) به منظور غلبه بر این محدودیت ها در سال های اخیر گسترش یافته اند. این تکنیک ها با استفاده از یک و یا چند تصویر کم وضوح، تصویری با وضوح بالاتر ایجاد می کنند. کارهای اخیر در زمینه ی فراتفکیک پذیری (که اغلب بر روی تصاویر خاکستری متمرکز شده است)، به منظور کاهش پیچیدگی محاسباتی و افزایش مقاومت در برابر خطاهای مدل¬سازی و نویز انجام شده است. از سویی دیگر، روش¬های موزائیک زدایی متعددی به منظور کاهش مصنوعات رنگی، که در نتیجه ی استفاده از دوربین های تک CCD است، مطرح شده است.
در این پایان نامه، با استفاده از روش های آماری در پردازش سیگنال، چارچوب مقاومی را برای ترکیب تصاویر کم وضوح به منظور ایجاد تصویری با وضوح بالا پیشنهاد می دهیم. در این روش، با استفاده از معیار مقاوم به خطا در تابع هدف و تطبیق فرآیند تخمین برای هر تصویر کم وضوح متناسب با دقت پارامترهای مدل و سطح نویز آن، بازسازی مقاومی را ایجاد نموده ایم. همچنین با تعمیم این روش در حوزه ی رنگ، و ادغام فرآیند تفکیک پذیری و دموزانیک تصویر، توانسته ایم علاوه بر افزایش وضوح تصاویر رنگی، موزائیک زدایی تصویر را نیز به طور همزمان انجام دهیم. آزمایش های انجام شده نیز عملکرد خوب الگوریتم پیشنهادی را در مقابل نویز و خطا تصدیق می-کند.
واژه‌های کلیدی:
فراتفکیک پذیری، ثبت تصاویر، تخمین-M، تنظیم کننده، موزائیک زدایی تصویر، فیلتر رنگی.

پایان-نامه-ارزيابي-قابليت-اطمينان-ريز-شبكه-هوشمند-با-در-نظر-گرفتن-تاثير-خودروهاي-برقده-و-pmu
پایان نامه ارزيابي قابليت اطمينان ريز شبكه هوشمند با در نظر گرفتن تاثير خودروهاي برقده و PMU
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 90


پایان نامه ارزيابي قابليت اطمينان ريز شبكه هوشمند با در نظر گرفتن تاثير خودروهاي برقده و PMU
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 90 صفحه
چکیده
قابلیت اطمینان در هر سیستم، مفهومی است که به عملکرد ایمن و مطمئن سیستم اشاره می کند. هرچند این مفهوم بطور تعریف نشده ای در اکثر سیستم ها نظیر الکتریکی، مکانیکی، فنوماتیک و…مورد توجه طراحان و مصرف کنندگان است، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حضور بارهای حساس و وابستگی به کار مداوم سیستم ها، امروزه این مفهوم به طور کمی معنا و کاربرد بیشتری یافته است. بطور کلی می توان گفت هرچه سیستم گسترده تر و اهمیت آن بیشتر باشد، محاسبه قابلیت اطمینان آن سیستم در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها بیشتر مورد توجه و نیاز قرار می گیرد. در این پایان نامه به محاسبه قابلیت اطمینان در سیستم قدرت و مطالعه اثر خودروهای برقده و همچنین دستگاه های اندازه گیری فازوری، در افزایش قابلیت اطمینان پرداخته شده است. برای این منظور با بررسی سیستم نمونه و با شاخص های مختلف قابلیت اطمینان در سیستم های قدرت یکبار در حضور منابع خودرو برقده و وسایل اندازه گیری فازوری و بار دیگر بدون توجه به حضور این منابع، پرداخته شده است.
کلمات کلیدی: قابلیت اطمینان، خودرو برقده، واحد اندازه گیری هوشمند، سیستم قدرت

پایان-نامه-ارزیابی-قابلیت-اطمینان-شبکه-توزیع-متصل-به-تولیدات-پراکنده-بادی-با-بررسی-اثر-آب-و-هوا
پایان نامه ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع متصل به تولیدات پراکنده بادی با بررسی اثر آب و هوا
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 65


پایان نامه ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع متصل به تولیدات پراکنده بادی با بررسی اثر آب و هوا
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 65 صفحه


چکیـده
به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیـادی را تحـت تاثیر خـود قرار دهـد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسـی و تحلـیل قابـلیت اطمیـنان شـبکه توزیـع از اهمیـت خاصـی برخـوردار است.
این کار بر آن است که با روش شبیه سازی ترتیبی مونت کارلو و با استفاده از نرم افزار MATLAB قابلیت اطمینان شبکه توزیع واقع در منطقه جنوبی شهرستان مشهد به نام شهر بینالود را با حضور نیروگاه بادی بینالود و با در نظر گرفتن شرایط جوی، مورد ارزیابی قرار دهد و این پیش فرض ها را مد نظر قرار می دهد که قابلیت اعتماد شبکه توزیع در حضور نیروگاه بادی افزایش می یابد و همچنین در نظر گرفتن شرایط جوی منجر به کاهش شاخص های قابلیت اطمینان می گردد.
کلمات کلیدی:قابلیت اطمینان- نیروگاه بادی بینالود- شرایط جوی- شبیه سازی مونت کارلو

پایان-نامه-ارتقاء-کیفیت-توان-درشبکه-های-تجدیدساختاریافته-باحضورمنابع-تولید-پراکنده
پایان نامه ارتقاء کیفیت توان درشبکه های تجدیدساختاریافته باحضورمنابع تولید پراکنده
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 119


پایان نامه ارتقاء کیفیت توان درشبکه های تجدیدساختاریافته باحضورمنابع تولید پراکنده
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 119 صفحه

چکیده:
درسالیان اخیر توجه به بهره¬وری و راندمان بالا درصنایع مختلف، دامنه کاربرد تجهیزات الکترونیک قدرت را به سرعت گسترش داده است. این تجهیزات بدلیل داشتن مشخصه غیرخطی، باعث افزایش مشکلات کیفیت توان در شبکه¬های توزیع شده¬اند. از طرف دیگر با توجه به پیشرفت تکنولوژی واستفاده گسترده از کامپیوتر در کنترل سیستم¬های صنعتی، حساسیت بارها به پدیده¬های کیفیت توان نیز افزایش یافته است.
حال در چنین شرایطی با توجه به طرح موضوع تجدید ساختار درصنعت برق، یکی از پارامترهایی که در فضای رقابتی بازار برق می¬تواند بسیارموثرباشد ارائه برق با کیفیت و قیمت متنوع جهت مصرف¬کنندگان با درجه حساسیت مختلف است. ازجمله تجهیزاتی که برای بهبود کیفیت توان مورد استفاده قرار می¬گیرد جبران ساز یکپارچه کیفیت توان UPQC می¬باشد که از دو واحد سری وموازی تشکیل شده است. این تجهیز درمجاورت بارهای حساس قرار گرفته و ضمن بهبود کیفیت ولتاژ تحویلی به مصرف¬کننده، کیفیت جریان کشیده شده از شبکه را نیز بهبود می¬بخشد.
در این پایان نامه با الهام از عملکرد UPQC ساختارجدیدی به منظور بهبود کیفیت توان(در شبکه¬هایی که از بارهای مختلف بادرجه حساسیت متفاوت تشکیل شده¬اند)، و روش کنترل مناسب آن معرفی شده است.دراین ساختار واحد سری در محل پست قرار گرفته و کیفیت ولتاژ را بهبود می¬بخشد و واحد موازی از چند قسمت تشکیل می¬شود که هر یک در مجاورت یکی از بارهای حساس قرار می¬گیرند تا ضمن جبران¬سازی هارمونیکی جریان، در زمان بروز قطعی ولتاژ تغذیه بارهای حساس را تأمین نماید. شبیه سازی¬های انجام گرفته در محیط نرم افزار PSCAD قابلیت تجهیز معرفی شده و روش کنترلی پیشنهادی آن را در جبران سازی مشکلات ولتاژ و جریان نمایش می¬دهد.
کلمات کلیدی: کیفیت توان، تجدید ساختار، فیلتر اکتیو، جبران ساز یکپارچه کیفیت توان مجزا شده

پایان-نامه-ارائه-یک-روش-برای-بخش-بندی-بطن-راست-و-چپ-از-تصاویر-mri-قلبی
پایان نامه ارائه یک روش برای بخش بندی بطن راست و چپ از تصاویر MRI قلبی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 106


پایان نامه ارائه یک روش برای بخش بندی بطن راست و چپ از تصاویر MRI قلبی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 106 صفحه

چکیده
ا بررسی ساختار و عملکرد بطن¬های قلب در تصاویر رزونانس مغناطیسی یک گام مهم در مدیریت بسیاری از اختلالات قلبی به حساب می¬آید. با اینکه بخش¬بندی دستی بطن¬های قلب نتایج خوبی را حاصل می کند، اما بخش¬بندی دستی بطن ها خصوصا بطن راست به علت هندسه پیچیده آن کار وقت¬گیری می¬باشد. بنابراین بخش¬بندی اتوماتیک بطن راست و چپ ضروری به نظر می¬رسد. در این طرح یک روش اتوماتیک جدید بر اساس ترکیب روش ﺑﻬﻴﻨﻪ¬ﺳﺎزي دﺳﺘﻪ ذرات( PSO) و پیمایش تصادفی بهبود یافته ارائه شده است. PSO یک روش تکاملی بر اساس جمعیت می¬باشد که ازطریق این روش قسمت¬های دارای شدت روشنایی مشابه از تصویر را بخش¬بندی می¬کنیم و در نهایت بخش بندی نهایی بطن راست و چپ توسط پیمایشگر تصادفی بهبود یافته انجام می¬شود. در روش پیمایشگر تصادفی یک تعداد پیکسل توسط کاربر برچسب گذاری می¬شود، اما در روش ارائه شده انتخاب نقاط برچسب دار به صورت خودکار و توسط روش PSO انجام می شود.
برای بررسی صحت روش ارائه داده شده، روش پیشنهادی را بر روی تعداد زیاد و متفاوت از تصاویر اعمال کردیم و نتایج قابل قبولی را از لحاظ کلینیکی و تکنیکی مشاهده نمودیم.
کلمات کلیدی: تصاویر رزونانس مغناطیسی، بخش بندی بطن چپ و راست، روش ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎزي دﺳﺘﻪ ذرات ، الگوریتم پیمایش تصادفی.


پایان-نامه-ارائه-ساختار-جديد-بازار-همزمان-توان-اکتيو-و-راکتيو-با-در-نظر-گرفتن-قيود-ولتاژی-شبکه
پایان نامه ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر گرفتن قيود ولتاژی شبکه
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 141


پایان نامه ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر گرفتن قيود ولتاژی شبکه
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 141 صفحه

چکیده:
در طی دو دهه اخیر صنعت برق دستخوش تغییرات اساسی در نحوه¬ی تولید، انتقال و توزیع گشته است که تحت عنوان تجدید¬ساختار از آن یاد می¬شود. با تجدید ساختار در صنعت برق، توان راکتیو به عنوان یکی از مهمترین خدمات جانبی برای بهره¬برداری ایمن و قابل اطمینان از شبکه قدرت معرفی شده است. در سال¬های اخیر بمنظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، ایجاد یک ساختار صحیح رقابتی و تشویق تولیدکنندگان به تولید توان راکتیو، بازارهای توان راکتیو تعریف شده¬اند. این در حالی است که توان اکتیو و راکتیو از راه¬های گوناگون همانند معادلات پخش¬بار، منحنی قابلیت ژنراتور سنکرون و حداکثر ظرفیت توان عبوری از خطوط به هم مرتبط می¬باشند و در نتیجه اجرای جداگانه¬ی بازارهای توان اکتیو و راکتیو راه¬حل بهینه را به همراه نخواهد داشت. بدین ترتیب در این پایان¬نامه، بازار توان راکتیو بطور همزمان با بازار انرژی به اجرا در می¬آید و نتایج آن با نتایج بدست آمده از اجرای جداگانه بازارهای توان اکتیو و راکتیو مقایسه می¬گردد. بمنظور عادلانه¬تر شدن رقابت در تولید توان راکتیو، پیشنهادات قیمت برای تولید توان راکتیو اصلاح می¬گردد و ساختار جدیدی برای پرداخت هزینه از دست رفته به تولیدکنندگان توان راکتیو ارائه می¬شود. همچنین با توجه به ماهیت محلی توان راکتیو، امکان ایجاد بازارهای محلی توان راکتیو مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل از اجرای بازارهای محلی توان راکتیو با بازارهای غیرمحلی مقایسه می¬گردد. از طرفی حضور منابع تولید پراکنده و بخصوص مزارع بادی در شبکه قدرت روز به روز در حال افزایش است و با پیشرفت تکنولوژی در سال¬های اخیر، این منابع نیز برای مشارکت در بازارهای توان راکتیو مشتاق می¬باشند. بدین ترتیب در این پایان¬نامه بمنظور در نظر گرفتن مشارکت مزارع بادی در بازار توان راکتیو ابتدا امکان ارائه توان راکتیو توسط مزارع بادی با فن¬آوری توربین¬های سرعت متغیر مورد مطالعه قرار می¬گیرد و پس از آن بازارهای توان اکتیو و راکتیو با مشارکت مزارع بادی به اجرا در می¬آید. در این مطالعه همچنین بمنظور در نظر گرفتن خطای پیش¬بینی توان بادی، بازارهای توان اکتیو و راکتیو با دو حالت خطا در پیش¬بینی توان بادی به اجرا در¬می¬آید و تأثیر این خطای پیش¬بینی بر میزان مشارکت مزارع بادی در بازارهای توان اکتیو و راکتیو و نیز بر میزان هزینه بهره¬برداری از این بازارها مورد بررسی قرار می¬گیرد.
واژه های کلیدی: بازار توان راکتیو، بازار همزمان توان اکتیو و راکتیو، تابع پرداخت مورد انتظار، هزینه فرصت از دست رفته، مزارع بادی

روش-بهینه‌سازی-پارامترهای-پایدارسازهای-سیستم-قدرت-تک-ماشینه-با-استفاده-از-الگوریتم-اصلاح-هارمونی
روش بهینه‌سازی پارامترهای پایدارسازهای سیستم قدرت تک ماشینه با استفاده از الگوریتم اصلاح هارمونی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 87


پایان نامه یک روش بهینه‌سازی پارامترهای پایدارسازهای سیستم قدرت تک ماشینه با استفاده از الگوریتم اصلاح شده جستجوی هارمونی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 87 صفحه

چكيده
پایدارساز سیستم قدرت به منظور بهبود میرایی سیسم قدرت در حین اغتشاشات فرکانس پایین به سیستم تحریک افزوده می‌شود. برای سیستم‌های قدرت با ابعاد بزرگ که شامل تعداد زیادی از ژنراتورهای متصل به هم می‌باشد، تنظیم پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت، به دلیل وجود مدهای نوسانی متعدد با میرایی کم، فرایندی پیچیده و سخت خواهد بود و از آنجا که تغییرات پیوسته بار باعث تغییر در مدهای نوسانی و میزان میرایی آن‌ها می‌گردد، این امر تنظیم پارامترهای را دشوارتر خواهد نمود. در طول چند دهة اخیر روش های متعددی شامل روش های خطی و کلاسیک و روش های غیرخطی مبتنی بر الگوریتمهای هوشمند و فراابتکاری در فرایند تنظیم پارامترهای پایدارساز بکار گرفته شده است اما تاکنون در این مطالعات از الگوریتم جستجوی هارمونی استفاده نشده است. بررسی دینامیکی سیستم تک ماشینه متصل به شین بی‌نهایت، از این جهت حائز اهمیت است که یک نمونه کوچک از رفتار کل سیستم قدرت بوده و امکان تصمیم‌گیری و ارائه الگوریتم‌های جامع را برای کل سیستم قدرت فراهم می‌آورد. در مطالعات دینامیکی سیستم تک ماشینه سعی می‌گردد تنظیم پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت به ازای یک نقطه غالب در سیستم صورت پذیرفته که میرایی مدهای بحرانی به ازای آن نقطه حداکثر بوده و درصدی از خطا به ازای نقاط کار دیگر پذیرفته می‌شود. در حقیقت پایدارساز سیستم قدرت به منظور بهبود وضعیت دینامیکی و پایداری سیگنال کوچک سیستم بر روی ژنراتورها نصب می‌گردد. برای بررسی اغتشاشات فرکانس پایین در سیستم قدرت نیاز به یک مدل دقیق و جامع از سیستم وجود خواهد داشت که رفتار دینامیکی سیستم، ژنراتور و اجزاء آن را به خوبی نشان دهد. از این رو در این پایان‌نامه در ابتدا به کمک خطی‌سازی معادلات دیفرانسیلی و استفاده از بیان فضای حالت سیستم، مدل دینامیکی سیستم بدست آمده است. سپس روشی برای طراحی پایدارساز سیستم قدرت و تنظیم پارامترهای آن مبتنی بر الگوریتم جستجوی هارمونی ارائه شده است. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که الگوریتم جستجوی هارمونی اصلاح شده در تنظیم پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت تک ماشینه، کارایی تقریباً بهتری نسبت به سایر روشهای موجود دارد.
کلیدواژه: پایدارساز سیستم قدرت، الگوریتم جستجوی هارمونی، سیستم قدرت، پایداری سیگنال کوچک، سیستم قدرت تک ماشین، معادلات فضای حالت.

پایان-نامه-طراحی-کنترل-کننده-مقاوم-در-برشگرهای-الکترونیک-قدرت-و-مقایسه-آن-با-روشهای-کنترل-خطی
پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 131


پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 131 صفحه

چکیده
در این پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی مورد بررسی قرار گرفته¬است. هدف اصلی تحقیق و توسعه در این زمینه، همواره یافتن مناسب¬ترین روش کنترل به منظور پیاده¬سازی کنترل حلقه بسته بر روی توپولوژی¬های مختلف برشگر های الکترونیک قدرت می¬باشد. به عبارت دیگر، هدف از انتخاب یک روش کنترلی، بهبود بازده مبدل، کاهش¬ تاثیراغتشاشات (خط وتغییرات بار)، کاستن از تاثیرات تداخل الکترومغناطیسی و نیز تاثیرپذیری کمتر از تغییرات المانهای مبدل می¬باشد. در این پایان نامه، مطالعه روش¬های مختلف کنترلی پیاده¬شده بر روی منابع تغذیه سوئیچینگ¬ مانند کنترل خطی و مد لغزشی آورده شده است. مزایا و نقاط ضعف هر روش کنترلی نیز داده شده است. در این راستا، روش¬های کنترلی خطی و مد لغزشی انتخاب شده و پاسخ آن¬ها بر روی مبدل¬های DC بهDC کاهنده مورد آزمایش قرار گرفته¬اند. نرم¬افزار Matlab به منظور شبیه سازی روش کنترل خطی و نیز روش مد لغزشی دربرشگر های الکترونیک قدرت مورد استفاده قرار گرفته است. در انتها، مقایسه تاثیرات کنترل خطی و مد لغزشی بر روی پاسخ حالت ماندگار مبدل باک تحت نوسانات خطی، نوسانات بار و تغییرات قطعات مختلف انجام شده است. در این پایان¬نامه نشان داده شده است که، در مقایسه با کنترل خطی، روش مد لغزشی پاسخ حالت ماندگار بهتر، پاسخ دینامیکی بهتر و مقاومت بیشتر در مقابل اغتشاشات احتمالی سیستم را فراهم می کند.
کلمات کلیدی: مبدل قدرت DCبهDC، سیستم ساختار متغیر،کنترل مد لغزشی، صفحه لغزشی، پاسخ دینامیکی و حالت ماندگار

پایان-نامه-ارائه-الگوريتمي-جهت-جزيره-سازي-سيستم-هاي-قدرت-با-حفظ-معيارهاي-امنيت
پایان نامه ارائه الگوريتمي جهت جزيره سازي سيستم هاي قدرت با حفظ معيارهاي امنيت
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 210


پایان نامه ارائه الگوريتمي جهت جزيره سازي سيستم هاي قدرت با حفظ معيارهاي امنيت
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 210 صفحه

چکيده
جزیره‌سازی سیستمهای ‌‌قدرت به هم پیوسته که به جداسازی و شکستن سیستمهای قدرت نیز مشهور است آخرین خط دفاعی برای مقابله با فروپاشی سیستم و جلوگیری از وقوع حوادث سهمگین در شبکه قدرت می‌باشد.
جزیره‌سازی سیستمهای قدرت به هم پیوسته به عنوان یک روش کنترل گسترده به صورت یک مساله تصمیم‌گیری جامع با جزئیات بسیار زیاد و به عنوان یک بخش مهم از استراتژیهای کنترل اصلاحی مطرح می‌گردد. پس از وقوع یک اغتشاش بزرگ در یک سیستم قدرت در صورتی که به موقع هیچگونه طرح و الگوی چاره‌ساز مناسبی موجود نباشد، این اغتشاش ممکن است منجر به فروپاشی کلی سیستم گردد.
طبق تعریف جزیره‌سازی سیستمهای قدرت به معنی تعیین نقاط صحیح جداسازی سیستم یکپارچه به تعدادی جزیره کوچکتر می‌باشد در صورتی که حفظ یکپارچگی سیستم امکان پذیر نباشد.
در این رساله یک روش نوین و بهینه جهت جزیره‌‌سازی سیستمهای‌ قدرت به هم پیوسته ارائه گردیده است. الگوریتم ارایه شده طوری طراحی شده است تا بتواند بر بسیاری از محدودیتهای موجود در بحث جزیره‌سازی غلبه کرده و نتایج و دستاوردهای قابل قبولی را ارایه کند. در روش پیشنهادی این رساله از مشخصه‌های استاتیکی و دینامیکی شبکه‌های قدرت به هم پیوسته برای تعیین تعداد جزایر و نقاط صحیح شکسته شدن آنها استفاده گردیده است. در این رساله ابتدا با استفاده از تئوریهای خوشه‌بندی دینامیکی و همسویی، مرزهای تقریبی جزایر احتمالی با توجه به گروه‌بندی ماشینهای همسو تعیین می‌گردد و به دنبال آن با اعمال یک الگوریتم جستجوی قوی بر اساس نظریه گراف مرز دقیق جزایر اولیه تعیین می گردد. در بخش اول الگوریتم هدف تعیین سریع و کلی تعداد و مرز تقریبی جزایر با توجه به محدودیتهای دینامیکی و توپولوژی شبکه و خوشه بندی ماشینها در گروههای همسو می‌باشد. در قدم بعدی مرز دقیق نواحی طوری تعیین می‌گردد که پس از جداسازی، حداقل بارزدایی در بین جزایر وجود داشته باشد. با توجه به این حقیقت که اصولا الگوریتم جزیره‌سازی بایستی در حالت ایده‌ال به صورت زمان واقعی بوده و از طرفی با توجه به پیچیدگی بسیار زیاد و گستردگی ابعاد فضای جستجوی آن یک تلاش اساسی لازم است تا بتوان ضمن ارائه یک الگوریتم دقیق سرعت محاسبات آن را نیز افزایش داده و بر مشکل زمان غلبه کرد.
تلاش پژوهش حاضر عمدتا در روی این دو امر متمرکز بوده است تا بتواند تا حد امکان بر پدیده زمان بر بودن محاسبات آن غلبه کرده و حدلاامکان جزایری با احتمال پایداری بیشتر ارایه کند. از آنجا که پایداری جزایر تعیین شده از مسایل عمده در امر جزیره سازی است و نیاز به توجه فراوان دارد بنابراین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این تحقیق سعی بر این بوده است تا بتوان قبل از اعمال الگوریتم جداسازی بتوان پایداری جزایر را پیش بینی کرده و آنها را مورد بررسی قرار داد. یک جزیره‌بندی دقیق و صحیح به معنی تعیین جزایری است که پس از عمل جداسازی پایدار بوده و حداقل بارزدایی را داشته باشند. بخش دیگری از تلاشهای این تحقیق این بوده است تا مرزهای جزایر پیشنهادی را با دقت بالاتری انتخاب کند. مرزبندی دقیق جزایر با استفاده از الگوریتمهای قوی در تئوری گراف تعیین می‌گردد. این الگوریتمها به عنوان الگوریتمهای جستجوی مستقیم و غیر تکراری بوده و جوابهای قطعی را ارایه می‌کنند که این امر امکان تصمیم گیری دقیق برای جزیره سازی را در اختیار می‌گذارند.
به طور کلی در بحث جزیره‌سازی سیستمهای قدرت سه سوال اساسی مطرح می‌گردد که به صورت زیر بیان می‌شوند.
الف – یک سیستم قدرت که در شرایط معین بهره‌برداری با یک اغتشاش شدید روبرو شده است، آیا نیاز به جزیره‌سازی دارد؟
پاسخ به این سوال لزوم جزیره‌سازی را آشکار می‌سازد.
ب – در صورتی که پاسخ به سوال بالا مثبت باشد سیستم قدرت مورد نظر از کجاها باید شکسته شود؟ و مرزهای جداسازی جزایر در کجاها قرار دارند؟
پاسخ به این سوال به معنی تعیین دقیق نقاط جداسازی سیستم به هم پیوسته می‌باشد.
ج- چگونه بایستی جزیره‌سازی صورت گیرد و ترتیب و زمان بازکردن خطوط چه لحظاتی می‌باشد؟
پاسخ به این سوال به معنی تعیین لحظات صحیح و ترتیب باز کردن خطوط به منظور جزیره سازی است.
هدف این تحقیق پاسخ به سوالات فوق با تاکید بر سوالات شماره (ب) و (ج) می‌باشد.
با توجه به نتایج آخرین تحقیقات صورت گرفته هنوز یک استراتژی کلی که بتواند به هر سه سوال فوق در یک زمان کوتاه به طور مناسب پاسخ دهد وجود ندارد و رسیدن به این هدف جامع نیاز به تحقیقات گسترده‌ای دارد. متاسفانه تاکنون جوابهای جامعی برای سوالهای (ب) و (ج) ارایه نشده است و تحقیقات در مورد این سوالات با چالشهای جدی روبرو می باشد.
در یک کلام حل جامع و یکپارچه مساله جزیره‌سازی صحیح به معنی پاسخ به همه سوالات فوق در کمترین زمان ممکن است.
کلمات کلیدی: پایداری سیستمهای قدرت، جزیره سازی، الگوهای حفاظتی خاص، نظریه گراف، بهینه سازی چند منظوره، الگوریتمهای هوشمند

برنامه-ریزی-حضور-نیروگاه-مجازی-در-بازار-برق-با-در-نظر-گرفتن-خودرو-های-برقی
برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 88


برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 88 صفحه
چکیده
در این تحقیق استراتژی بهینه برای مشارکت یک نیروگاه مجازی در بازار انرژی با در نظر گرفتن اثر عدم قطعیت در میزان تولید توربین های بادی، عدم قطعیت در قیمت بازار و عدم قطعیت در تقاضای خودروهای برقی پیشنهاد شده است. نیروگاه مجازی مجموعه ای از منابع تولیدات پراکنده است که برای مشارکت در بازار در کنار هم قرار گرفته اند. عدم قطعیت های یاد شده سبب پیچیدگی در برنامه ریزی نیروگاه مجازی می گردد. چهار استراتژی برای نیروگاه مجازی برای شرکت در بازار انرژی ارائه شده است و مساله بهینه سازی به کمک الگوریتم آموزش و یادگیری حل شده است. استراتژی اول مساله را به صورت قطعی و صرف نظر از عدم قطعیت ها حل می کند که سبب کم شدن زمان محاسبات می شود. در استراتژی دوم که مساله از روش مونت کارلو و با در نظر گرفتن توابع توزیع واقعی متغیرهای احتمالی حل شده است سود حداکثر حاصل شده است اما زمان محاسبات کند شده است. در استراتژی سوم مساله از روش برآورد نقطه ای حل شده است که هم سود قابل قبولی دارد و هم زمان کمی در انجام محاسبات دارد که صحت آن در استراتژی چهارم با روش مونت کارلو تایید شده است.

تعداد صفحات : 425

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 2927
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 247
  • بازدید امروز : 108
  • باردید دیروز : 1,446
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 24
  • بازدید هفته : 6,350
  • بازدید ماه : 34,248
  • بازدید سال : 249,627
  • بازدید کلی : 8,428,321
  • کدهای اختصاصی